Hvornår skal man blive bekymret? (Bevægelser/liv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.355 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. juli 2012

Anonym trådstarter

Ja der har garanteret været tusind af disse tråde, men spørger altså lige igen, da jeg ikke helt kan finde rundt i de gamle tråde og finde det jeg søger...

Jeg er 35 uger henne nu, og synes altså at babyen bevæger sig markant mindre end normalt... Min JM har sagt at man bare skal mærke den hver dag, men når bevægelserne pludselig er blevet meget mindre og svage, skal man så blive bekymret? Eller er det normalt på denne tid? Ved godt baby fylder mere og har mindre plads, men har så også hørt at bevægelserne skulle blive færre men kraftigere, men det er de bestemt ikke her... Der er både færre af dem og synes de er temmelig svage efterhånden....

Skal til læge idag og have lavet blodprøve, og vil lige spørge om de evt lige har tid til at lytte en gang... Men synes altså bare det bekymrer mig at han er blevet så stille derinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Mathilde

Jeg kan godt forstå du bekymrer dig, når der pludselig er mere stille.

Det er dog meget normalt, at baby bliver mere rolig sidst i graviditeten, netop pga pladsmangel. Bevægelserne er mere glidende og skubbende. Jeg synes dog stadig du skal kontakte FG og høre om der skal laves en ekstra skanning for en sikkerheds skyld 

Du kan også prøve at skubbe lidt til baby eller drikke noget koldt vand og se om du ikke får lidt mere reaktion. Hvis der ingen reaktion er, kan du sige til FG, at dette er prøvet og der stadig er sparsomt med liv.

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Jeg kan godt forstå du bekymrer dig, når der pludselig er mere stille.

Det er dog meget normalt, at baby bliver mere rolig sidst i graviditeten, netop pga pladsmangel. Bevægelserne er mere glidende og skubbende. Jeg synes dog stadig du skal kontakte FG og høre om der skal laves en ekstra skanning for en sikkerheds skyld 

Du kan også prøve at skubbe lidt til baby eller drikke noget koldt vand og se om du ikke får lidt mere reaktion. Hvis der ingen reaktion er, kan du sige til FG, at dette er prøvet og der stadig er sparsomt med liv.

Jeg har lige været ved lægen nu, og han sagde at det var helt normalt og at jeg kunne tage det helt roligt...

Han bevæger sig lidt ekstra hvis jeg spiser en is fx, eller drikker koldt vand, men det er ikke altid det hjælper at skubbe til maven... Men går ud fra alt er ok, lægen sagde at så længe han bevægede sig hver dag så var det fint og det gør han flere gange om dagen, bare med mere rolige bevægelser end tidligere...

Anmeld

6. juli 2012

Mathilde

Anonym skriver:

Jeg har lige været ved lægen nu, og han sagde at det var helt normalt og at jeg kunne tage det helt roligt...

Han bevæger sig lidt ekstra hvis jeg spiser en is fx, eller drikker koldt vand, men det er ikke altid det hjælper at skubbe til maven... Men går ud fra alt er ok, lægen sagde at så længe han bevægede sig hver dag så var det fint og det gør han flere gange om dagen, bare med mere rolige bevægelser end tidligere...

Så er alt jo som det skal være

Anmeld

6. juli 2012

Muffinmus

de skifter ofte, nogle forbliver vildederinde, men de fleste er ret rolige, min den sidste gav f.eks kun livstegn fra sig 3-5 gange om dagen og kun ganske kort hver gang :-)Men det er normalt med mindre aktivitet da de j sover mange timer i døgnet og pladsen er trang..ikke så meget spark, men føles mere som om man har en kæmpe slange derinde der drejer lidt rundt:-)

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Så er alt jo som det skal være

Jeps

Anmeld

6. juli 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

de skifter ofte, nogle forbliver vildederinde, men de fleste er ret rolige, min den sidste gav f.eks kun livstegn fra sig 3-5 gange om dagen og kun ganske kort hver gang :-)Men det er normalt med mindre aktivitet da de j sover mange timer i døgnet og pladsen er trang..ikke så meget spark, men føles mere som om man har en kæmpe slange derinde der drejer lidt rundt:-)

Ja han laver sådan nogle, nærmest skubbebevægelser, som om han prøver at skubbe til maven for at gøre den større... Det er bare underligt når man er vant til han sparker temmelig hårdt og han så pludselig stopper for bare at møve lidt og så bare sove...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.