jydeinden skriver:
ja da jeg er sygemeldt læser jeg en del bøger, og elsker især biografier. Så vil meget gerne have nogen anbefallinger fra jer af. til nogen biografier som I synes er gode, eller et must at læse 
Om den er god er jo en smagssag, men omfattende er den i hvert fald, og kronologisk.....
Marialyn Monroe, sandheden om hendes liv og død - af Donal Spoto.
Den er i 2 bind, og starter ved hendes "fødsel" og slutter ved hendes død.
Der er oven i købet billeder af hende. Og der er mange "insider-viden-detaljer" jeg skal jo ikke kunne sige hvor sand den er, men den bryster sig jo af at være den sandeste, og jeg tror også den er den mest omfattende.... Jeg føler i hvert fald jeg har fået et godt indblik i hendes laden og gøren, og hvorfor.
Mange myter/rygter bliver be-/afkræftet.....
Og jeg har kun lige idag afsluttet bind 1.....
Den version jeg har, er igennem virkelighedens verden bogserien. Men klubben e rjo lukket, så du må på brugt markedet (de er der ude, jeg har selv lige fået 2'eren hjem igår).... Men jeg ved ikke om de fåes gennem andre forlag end lige bogklubben 'virkelighedens verden'
Jeg synes den er let læselig, trods de rigtig mange fodnoter, og indskudte fakta.
Det hjælper at den er kronologisk.
Som sagt, om de er god, er jo op til den enkelte læser, men jeg synes faktisk, nu du siger det, at den er lidt et must, når man er ude i biografier, som jeg ellers slet ikke plejer at læse...