Ja hvad er du for et menneske? Og hvad gør det modsatte menneske ved dig, når det udviser denne modsatte handling?
Jeg er nok et meget struktureret menneske. Jeg skriver alt ned og har mine faste rutiner hver søndag med tilbudsaviserne, dosmerseddel på mobilen, opdatere køkkentavlen osv.
Jeg er også en person, der nærmest aldrig kommer for sent og jeg giver nok næsten altid klokslet på, hvornår jeg kommer ell hvornår en aftale skal træde i kraft. Og dét overholder jeg ret præsist.
Nå men sagen er så, at jeg har 2 veninder (uafhængige af hinanden), som er meget modsat mig på det område.
De har rigtig sværet ved at sætte klokslet på og desuden også holde det, hvis det er. Den ene af dem kan forsinke med 3-6 timer udover aftalen. Hvis ikke, det aftalte udskydes til dagen efter. Lige dét genere mig rigtig meget, da jeg jo sætter dagen af til det aftalte tidspunkt. Ellers ville jeg klart lave andet, end at vente på denne aftale.
Jeg kan mæke, det irritere mig rigtig meget at aftalerne ikke bliver overholdt og det prioriteres højt, at de skal overholder. Netop pga det er en aftale man har.
Nu har jeg så en løbeaftale i dag. Men hun kunne ikke lige svare på, hvad kl. Og nogle timer senere bliver aftalen (fra hendes side) at hun skriver, når hun ved hvornår manden har fri og kommer hjem. En sådan aftale er i mine øjne, så godt som brast. Jeg vil ikke sidde og vente på, hun skriver kl 20.30 at nu er han kommer hjem. Så vil jeg hellere selv ud og løbe.
Jeg kan mærke irritationen over dette - i mine øjne - sløseri. Jeg holder virkelig meget af dem begge, men hvordan kan jeg lærer at løsne lidt mere op med denne slags ting...
Anmeld