Jeg har flere søskende og en af mine søstre har boet i udlandet de sidste 20 år. De første 10 år så jeg hende rigtigt meget, besøgte hende mindste EN gang om året. De efterfølgende 5 år var jeg fattig studerende og fik kun besøgt hende få gange. Skal lige siges at hun kun har besøgt mig 2 gange nogensinde efter jeg ikke længere boede hjemme, så det er 2 besøg af et par timer på 13 år. De sidste 5 år har vi næsten ikke haft kontakt, da der er har været en del konflikter i familien og jeg har valgt at holde mig langt fra det og passe mig selv og min egen lille familie.
Nu har jeg så fået at vide ad omveje, at hun flytter hjem til Danmark i løbet af sommeren. Hun kommer til at bo i modsatte ende af landet end jeg.
Min anden søster har haft nogenlunde samme kontakt til hende som jeg, men nu har hun straks kontaktet hende for at være søsterlige nu de igen skal bo i samme land, trods 300km afstand mellem dem.
Er jeg helt forkert på den, når jeg tænker at det er spild af tid for mig at forsøge at genoptage kontakten ?
Hun kontakter aldrig mig, selv ikke da jeg fik mine børn. Hun har en søn på 8 år og da hun fik ham sendte jeg gaver flere gange de første par år. Hun har end ikke ringet og sagt tillykke med børnene. Jeg har både sendt sms og mail til hende for at fortælle om børnene og vise dem via billeder men ingen reaktion. Hun og jeg har aldrig haft en direkte konflikt, jeg har blot ikke rigtigt deltaget i resten af familiens konflikter og derfor ikke deltaget i fødselsdag mm.
Hvad tænker I ?
Anmeld