Blefri (med link)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

mor2100kbh

Er igang med at gøre min datter blefri og da jeg googlede emnet faldt jeg lige over følgende:

http://samvirke.dk/miljoe/artikler/blefri-baby.html

Ja hvorfor ikke, siger jeg bare.

Tror dog ikke jeg ville have evnen til at gemmenfører det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Noneother

Kald mig bare doven, men det der tror jeg ikke at jeg havde magtet.

Forestiller mig bare hvor hurtigt ens lejlighed ville blive omdannet til urinlalandia, hvis man er optaget af noget andet eller uopmærksom et øjeblik.

Som dengang min da 1årige fik lov at løbe uden ble 5 minutter imens jeg drak morgenkaffe inden vi skulle i bad. Da jeg kiggede ned på ham igen var han allerede i fuld gang med at lege med sin afføring.

Jeg har rigeligt vasketøj i forvejen... -men fedt at det virker for dem.

Anmeld

5. juli 2012

kitra

Noneother skriver:

Forestiller mig bare hvor hurtigt ens lejlighed ville blive omdannet til urinlalandia, hvis man er optaget af noget andet eller uopmærksom et øjeblik.

Som dengang min da 1årige fik lov at løbe uden ble 5 minutter imens jeg drak morgenkaffe inden vi skulle i bad. Da jeg kiggede ned på ham igen var han allerede i fuld gang med at lege med sin afføring.

hehe lige min tanke. jeg har mere end rigelig vasketøj og tror også hurtig der vil komme til at lugte træls af urin og divs. min store datter som bliver 3 den 28 dec har jeg en plan om at prøve at få ble fri her i sommerferien  men tror da også det vil gi en del svineri i starten når man har en datter mere på knap 1½ år så der vil nok komme uheld hvis man er uopmærksom. men super fedt for dem der har overskud til det i så tidlig en alder og hold da op de penge de sparer. 

Anmeld

5. juli 2012

mor2100kbh

Jeg tror virkelig man skal kende sin baby godt for at få det til at virke. Og selvom jeg stirrede på min datter det meste af tiden de første mange måneder så har jeg aldrig lagt mærke til evt. "toilet" tegn hun har lavet 

Anmeld

5. juli 2012

kitra

enligmorkbh skriver:

Jeg tror virkelig man skal kende sin baby godt for at få det til at virke. Og selvom jeg stirrede på min datter det meste af tiden de første mange måneder så har jeg aldrig lagt mærke til evt. "toilet" tegn hun har lavet 

jeg kender så heller ikke lyden fra mine endnu når det gælder om at tisse  men når det er nr 2 så er man vist ikke i tvivl. 

Anmeld

5. juli 2012

kitra

kitra skriver:

jeg kender så heller ikke lyden fra mine endnu når det gælder om at tisse  men når det er nr 2 så er man vist ikke i tvivl. 

ved nr 2 mente jeg selvfølgelig bommelum

Anmeld

5. juli 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Det også det man på engelsk kalder for elimination communication, det praktiserede vi herhjemme fra vores søn var 5 en halv måned, fra vi begyndte på det til han blev 9 mdr lavede han ikke stort i bleen, så det virker! Vi bruger det stadig i light udgave nu hvor han er 1 år, han kommer på potten om morgenen som det første når han vågner og når vi kommer hjem fra dagpleje og inden vi skal sove. Han laver faktisk stort 70% af gangene om morgenen og han tisser også næsten hver gang han kommer på potten.

Det handler om at læse barnet

Anmeld

6. juli 2012

mor2100kbh

Fru Skovrup skriver:

Det også det man på engelsk kalder for elimination communication, det praktiserede vi herhjemme fra vores søn var 5 en halv måned, fra vi begyndte på det til han blev 9 mdr lavede han ikke stort i bleen, så det virker! Vi bruger det stadig i light udgave nu hvor han er 1 år, han kommer på potten om morgenen som det første når han vågner og når vi kommer hjem fra dagpleje og inden vi skal sove. Han laver faktisk stort 70% af gangene om morgenen og han tisser også næsten hver gang han kommer på potten.

Det handler om at læse barnet

Jeg syntes det er fedt nok hvis man kan få det til at virke 

Anmeld

6. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Noneother skriver:

Helt enig.

Jeg ville ikke kunne gøre det, men derfor er det da fedt, der er andre, der kan

Anmeld

6. juli 2012

Tona

enligmorkbh skriver:

Er igang med at gøre min datter blefri og da jeg googlede emnet faldt jeg lige over følgende:

http://samvirke.dk/miljoe/artikler/blefri-baby.html

Ja hvorfor ikke, siger jeg bare.

Tror dog ikke jeg ville have evnen til at gemmenfører det 

Vi kører en variant af det der herhjemme. Vi har gjort det siden Amanda var 1 år, for det var først der jeg læste om det. Hun har dog ble på, men vi sætter hende på potten så hun kan lave det hun skal der. Bleen er kun en ekstra sikkerhed for os og også fordi det kan være svært at fange alle tissetåre i løbet af dagen i potten. Men afføring foregår som udgangspunkt altid i potten. Fra starten af når hun sad på potten og lavede noget så sagde vi en lyd til hende. Sådan en "sssssssssss" lyd ligesom når man skal sige som en der tisser. Det har betydet at hun nu kæder lyden sammen med det at skulle på potten. Derfor siger hun nu selv lyden når hun laver noget på potten og også når der er noget i bleen. Men tiden tror jeg hun vil sige det inden hun laver noget også. Det er en god lyd at vælge fordi selv ret små børn kan sige den så det er en mulighed for at sige til inden man kan tale endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.