Husleje? hvad giver i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.409 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

Silke91

Hej

Sagen er den at min kæreste og jeg sådan lidt tjuhej flyttede i lejlighed sammen sidste sommer Vi er dog hurtig blevet træt af mangel på plads og udeareal og har siden da ledt efter den perfekte bolig hvor vi kunne være i mange år Og nu er den her endelig. Den har perfekt beliggenhed og det hele. Men den har stue og 3 værelser hvilket vil sige en 4 værelses (vi er kun os 2). Det Skulle minimum være 3 værelses da vi planlægger første barn om et år eller 2. Lejligheden koster 5900 + forbrug. Min kæreste er håndværker og har ca 13000 udbetalt om måneden og jeg skal på su nu her. Jeg er lidt i tvivl om det kan løbe rundt da vi også har bil. Så mit spørgsmål er om der er andre med lign indtægt og hvad i giver for husleje og hvordan det løber rundt for jer? både med og uden børn?

Vi har ventet på denne lejlighed så længe og kan simpelthen ikke finde noget billigere i vores område så håber i vil hjælpe med jeres svar

MVH Silke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

FruStolpe

Silke91 skriver:

Hej

Sagen er den at min kæreste og jeg sådan lidt tjuhej flyttede i lejlighed sammen sidste sommer Vi er dog hurtig blevet træt af mangel på plads og udeareal og har siden da ledt efter den perfekte bolig hvor vi kunne være i mange år Og nu er den her endelig. Den har perfekt beliggenhed og det hele. Men den har stue og 3 værelser hvilket vil sige en 4 værelses (vi er kun os 2). Det Skulle minimum være 3 værelses da vi planlægger første barn om et år eller 2. Lejligheden koster 5900 + forbrug. Min kæreste er håndværker og har ca 13000 udbetalt om måneden og jeg skal på su nu her. Jeg er lidt i tvivl om det kan løbe rundt da vi også har bil. Så mit spørgsmål er om der er andre med lign indtægt og hvad i giver for husleje og hvordan det løber rundt for jer? både med og uden børn?

Vi har ventet på denne lejlighed så længe og kan simpelthen ikke finde noget billigere i vores område så håber i vil hjælpe med jeres svar

MVH Silke

Vore indtægter er noget højere og vi bor i eget hus med dertil hørende udgifer. Så vil ikke prøve at sammenligne.

I stedet vil jeg opfordre jer til at lægge et budget. Du kan finde dem online.

Det vil gi jer et overblik over hvor mange pende i har at gøre med efter alt er betalt.

Go arbejdslyst

Anmeld

5. juli 2012

Thalia

Altså det er jo svært at svare på om det kan løbe rundt, for det kommer jo an på jeres almindelige forbrug og hvad i betaler på bilen og den slags.

Da manden og jeg studerede boede vi i en stor 3 værelses lejlighed til 4600,-. Mens vi boede der fik vi 2 børn, og det var først da vi var færdige med uddannelser at vi rykkede videre og købte et hus hvor der var have og mere plads.

Personligt ville jeg finde noget mindre og billigere end det du beskriver, men det er fordi man nemt kan klare sig med meget mindre plads (babyer behøver slet ikke et værelse det første år), og fordi jeg faktisk synes at det er vigtigere at man har noget økonomisk frihed mens man studerer og især mens man har små børn.

Anmeld

5. juli 2012

Lunae

Silke91 skriver:

Hej

MVH Silke

Vi er begge studerende og har en husleje på 6800 kr uden forbrug. Vi kan få boligsikring og det kan i måske også - det er i hvert fald værd at overveje

Jeg tror nu sagtens at det ville kunne løbe rundt. Hvad giver i nu?

Anmeld

5. juli 2012

lhn89

Vi har ca. de samme indtægter (jeg er også på SU og kæresten arbejder) nogle mdr. kan min kæreste dog godt tjene noget mere.

Min vores husleje er også 5.900,- + forbrug på 450,- og vi har også bil.

Vi er 2 voksne, 1 barn (snart 2) og 2 hunde. Vi køber stort set alt økologisk og vi kan stadig godt få det til at løbe rundt. Så er der bare nogle andre ting som vi spare på 

Anmeld

5. juli 2012

AndreasMor84

5900 + forbrug burde ku lade sig gøre med din kærestes indtægt og en su..
Da jeg boede i Århus, gav vi 5200 + forbrug og vi var begge på SU, så det kan sagtens lade sig gøre..
Nu bor vi i kbh og giver 10000 i husleje (!!!!) og jeg er på barsel og min mand er PH.D studerende og vi har 1 barn.. Så alt kan lade sig gøre

Anmeld

5. juli 2012

MorDk

Min kæreste er på SU og jeg får løn...

Vores husleje er på 6100 inkl forbrug ... det løber ok rundt.

Anmeld

5. juli 2012

Moar2011

Silke91 skriver:

Hej

MVH Silke

Vi sidder i en 2'er (leder dog efter noget større) vi har en lejlighed på 74 med store rum .. Husleje gir vi 3650 +forbrug
I de 3650 er der den store kabel tv pakke

Jeg får su og manden alm løn

Anmeld

5. juli 2012

JanetBJ

Min kæreste og jeg bor i en stor 2 værelses på 64 m2 i aalborg centrum, vi giver 4300 + 1200 i forbrug (el, vand, varme, trappevask)

Anmeld

5. juli 2012

MorTilMineBørn

Vi giver 5800 med vand og varme for en 4-værelses på 100 kvadratmeter. Vi bor i byen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.