Må lige fortælle.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. maj 2009

Tina2

Nu er vi jo pænt inde i birkepollen-sæsonen og Filuca reagerer IKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) :-) :-)

Vi er helt oppe at køre... De sidste to somre har jo været SÅ forfærdelige for hende og en følelse af ekstrem magtesløshed for Thomas og jeg :-( Ku intet gøre for at hjælpe hende og hun fik 5 slags medicin og næsten dobbeltdosis af det hele.....

Nu får hun 2 singulair tabletter om aftenen og 2 pust spiocort morgen + aften og en alm høfeberpille om aftenen og hun er TOTAL symptomfri! De to forrige år har hun jo hostet fra kl. 20-01, store portioner tykt skummende slim.....

Er ret sikker på det er vaccinen der er begyndt at virke, selvom hun kun er 3/4 år henne i den. Den tager jo 3 år ialt....

Måtte bare lige ud med glæden- har jo knap turdet skrive det før af frygt for det ville starte... Men nu raser birkepollen jo løs og der er intet! Så tør godt skrive det:-)
Håber resultatet er det samme med græs:-)

Så håber virkelig Filusen har en god sommer i vente uden hoste, snotnæse og løbende øjne.....
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

Strack

Hvor er det bare super dejligt at høre!!!!
så kraftige symptomer som du beskriver har Mike heldigvis ik....

og må da lige tilføje at det bare er et mega godt billede... forstørrelse skal der til og op på væggen

hun ligner en på ca 7 år der syntes jeg!!

Anmeld

5. maj 2009

Susan1978

øj hvor fedt at høre.

jeg har kunne mærke en lille smule men tager så doppelt dosis høron dråber og nogle tabletter der hedder quatroplex.. det er naturmedicin..

men i dag hvor vejret er så skidt mærker jeg heldigvis intet. Er godt nok også spændt på når græssen går højt..

Men Tina* forhulan det er et godt billede.. så lækker hun er.

Anmeld

5. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
TILLYKKE!!!!

Jeg er helt misundelig!!! Jeg har jo haft 2 kraftige halsbetændelser pga de lorte pollen

TILLYKKE TILLYKKE...

Anmeld

5. maj 2009

Tina2

Tak, ja det er et ok billede, men havde faktisk håbet det var blevet bedre... Synes der er lidt med hendes ansigtsudtryk og noget med håret..... Men sådan er det vel altid, ha ha!
Det er fra en solskinsdag i Blokhus:-)

Jamen det er helt fantastisk at der intet er med hende!!!! Faktisk var der lidt hoste på vej men så prøvede jeg at give hende høfebertabletten om aftenen istedet for om morgenen, og nu er der så ingenting:-)
Selvom den jo skulle virke i 24 timer, så virker den altså bedst lige efter indtagelse kan vi jo så se:-)

Zafir, det lyder da voldsomt ligefrem at få halsbetændelser pga pollen!!! :-(

Mette, ja hun ser lidt ældre ud end hun er, men hun er jo altså også ligeså høj som en på 7 år:-) Og folk spørger hende om hun skal i skole/1. klasse.... Så ser de helt forkerte ud i hovedet, når hun siger nej, og at hun stadig går i BH....

Susan, hjælper det naturmedicin så optimalt? Det er det samme som Emil fik mod astmaen, ik?

Knus Tina

Anmeld

5. maj 2009

Mossu

Hold da op det lyder som om hun har være voldsomt plaget af allergi.
Det lyder jo som helt vanvittige mængder medicin, bare for at kunne fungere nogenlunde.
Stakkels tøs, det har skisme da ikke været sjovt

Hvor må det være dejligt for hende, jo og jer, at hun har det bedre nu.

Hvad er det for noget vaccine hun er i gang med?

KH Tina ,

Anmeld

5. maj 2009

karina1980

ej hvor fedt, det tyder jo på at vaccinen bare virker,

Anmeld

5. maj 2009

Tina2

Mossu skriver:

Hold da op det lyder som om hun har være voldsomt plaget af allergi.
Det lyder jo som helt vanvittige mængder medicin, bare for at kunne fungere nogenlunde.
Stakkels tøs, det har skisme da ikke været sjovt

Hvor må det være dejligt for hende, jo og jer, at hun har det bedre nu.

Hvad er det for noget vaccine hun er i gang med?

KH Tina ,

Ja, det er meget medicin hun har fået... Men har desværre været nødvendigt og det er også derfor hun var et oplagt emne til at få den vaccine....

Hun er startet i allergivaccine sammen med Thomas, min mand- som også har det rigtig træls i pollensæsonen.

Den er forholdsvis ny og gives normalt kun til børn OVER 5 år men Filuca startede i sept da hun var 4½ år pga hun havde så voldsomme reaktioner...

Så hende og Thomas går hos børnelægen og Filuca får mod to slags (birk og græs) og Thomas mod tre (birk, græs og bynke) og fra sept til jan var det en gang pr uge, nu er det ca en gang pr 3-4 uge....

Hendes allergi startede 14 dage efter vi flyttede i hus, så har fældet 4 birketræer i haven og pløjet hele plænen op og fjernet 6 tons buske og andet skidt... Nu har vi så sået nyt græs (sidste år) som er specialgræs, for det som var her før kunne hun knap røre. Slog hun en koldbøtte lignede hun en der havde trillet i brændenælder:-(
Men det har hjulpet med ny græssort, så det er bare skønt!

Heldigvis har Milas ikke arvet noget af alt det pollen-allergi, han har dog været hårdt ramt af mælkeallergi, men kan nu tage mælk igen uden at kaste op i stråler, MEN nu hvor han endelig kan holde det i sig har han IGEN fået børneeksem og skal nu holdes fra mælk i hele maj måned (i første omgang) så vi er en værre allergifamilie:-S

Anmeld

5. maj 2009

Susan1978

Tina2 skriver:

Susan, hjælper det naturmedicin så optimalt? Det er det samme som Emil fik mod astmaen, ik?

Nej det er ikke de samme dråber, da det er for noget andet.. Det må være en videnskab det der naturmedicin..

men det har jo hjulpet fantastisk ¨på Emils astmatiske bronkitis, har ikke så meget som en gang fået spaceren efter vi startede, vil nødigt fylde hans krop med binyrebarkhormon.. det har jeg selv gjort siden jeg var 12.. så jeg er forhåbningsfuld.

Anmeld

5. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tina2 skriver:

Zafir, det lyder da voldsomt ligefrem at få halsbetændelser pga pollen!!! :-(

Ja, det er pisse voldsomt

Men jeg har fået de der allergiske halsbetændelser de sidste 10-15 år

jeg overvejer SERIØST at få mine mandler fjernet, for jeg blvier sindsyg... ARGH...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.