min hund er bange..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

Anonym trådstarter

jeg har jo i noget tid haft købt en hund igennem en gammel ejer, der ik længere kunne have hunden.. Jeg oplever hunden har tildens til at blive bange, for en hånd - eller hvis jeg taber en avis, blir den nemt skræmt... jeg tænker, om den kunne have været mishandlet, da min overbevisning ikke siger mig, at det er naturligt.... denne hund har kun haft en ejer, så jeg mistænkte selvfølgelig hende - men da hun kom her, fordi vi manglede nogle ting til ham - ser man at der er god kemik mellem dem, og hunden genkender hende, og er mega vild efter hende... Men hun påstår, at hendes svigerfra, havde tildens til at være lidt hård ved ham, og ikke mindst hendes datter som intet forstod i en alder af 1 år, havde hevet i ham..? gir det mening??????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

jeg har jo i noget tid haft købt en hund igennem en gammel ejer, der ik længere kunne have hunden.. Jeg oplever hunden har tildens til at blive bange, for en hånd - eller hvis jeg taber en avis, blir den nemt skræmt... jeg tænker, om den kunne have været mishandlet, da min overbevisning ikke siger mig, at det er naturligt.... denne hund har kun haft en ejer, så jeg mistænkte selvfølgelig hende - men da hun kom her, fordi vi manglede nogle ting til ham - ser man at der er god kemik mellem dem, og hunden genkender hende, og er mega vild efter hende... Men hun påstår, at hendes svigerfra, havde tildens til at være lidt hård ved ham, og ikke mindst hendes datter som intet forstod i en alder af 1 år, havde hevet i ham..? gir det mening??????

ja det giver god mening...  

prøv at undgå de pludselige bevægelser omkring hunden. nogle kan man selvfølgelig ikke styre.. når man taber noget ect.. men vær bevidst omkring den måde du kommer til den på, når du vil nusse med den osv... 

det kan godt traumatisere en hund der har prøvet at blive behandlet hårdhændet, af f.eks. børn... men jeg tror nu ikke at det er barnet der kan være skyld i det. hunde har en eller anden "forståelse" for børn. især hvis hunden er vokset op med barnet.. hvor imod en voksen mand kan gøre hunden får mistillid til mænd generelt og ja i dit tilfælde angst over for pludselige ting... 

så det skal du tage dig god tid til at lære den at den ikke behøver være bange...

Anmeld

4. juli 2012

Mother-love

Det kan være en meget nervøs hund. Men umiddelbart lyder det som om den har fået nogen over næsen. Du kan ikke gå ud fra hvordan hunden reagere når den ser hende. For en hund er altid glad for at se sin ejer uanset om den får nogen over næsen.
Enten er det noget der forsvinder stille og roligt fordi den bare er nervøs for de nye omgivelser. Men det ka. Også være noget der sidder dybt i den hvor det kræver en del arbejde fra din side af at få den til at stole på du intet ondt vil den.

Det er bl.a. En af de grunde til at jeg aldrig køber dyr der ikke er killinger eller hvalpe. Da man nemlig ikke ved hvad man får.

Anmeld

4. juli 2012

Chili

Anonym skriver:

Det giver mening for mig  hehe.

Har selv den dejligste hund, hun er vild med alle! Men nevø på 3år er ikke altid sjov, da han kan lide at hive i halen og slå lidt hårdt oven på hovedet engang imellem  Selvfølgelig får han af vide han ikke skal, men det gør hende stadig lidt utryg, hvis du forstår  

Du må prøve stille og roligt at komme i god kontakt med hunden, evt. med diverse godbidder og en dejlig stemmer, det plejer at virke  

Jeg er sikker på det nok skal komme på et tidspunkt, du må bare give det tid, og sørge for aldrig at tage hånden oppe fra, men være på bølge længde med hunden, hvis du forstår? Mennesker kan jo heller ikke lide en truende hånd oppe fra, hvis det giver mening ?

Håber det lykkes for dig

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

ja det giver god mening...  

prøv at undgå de pludselige bevægelser omkring hunden. nogle kan man selvfølgelig ikke styre.. når man taber noget ect.. men vær bevidst omkring den måde du kommer til den på, når du vil nusse med den osv... 

det kan godt traumatisere en hund der har prøvet at blive behandlet hårdhændet, af f.eks. børn... men jeg tror nu ikke at det er barnet der kan være skyld i det. hunde har en eller anden "forståelse" for børn. især hvis hunden er vokset op med barnet.. hvor imod en voksen mand kan gøre hunden får mistillid til mænd generelt og ja i dit tilfælde angst over for pludselige ting... 

så det skal du tage dig god tid til at lære den at den ikke behøver være bange...

okey tusind tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.