Anonym skriver:
jeg har jo i noget tid haft købt en hund igennem en gammel ejer, der ik længere kunne have hunden.. Jeg oplever hunden har tildens til at blive bange, for en hånd - eller hvis jeg taber en avis, blir den nemt skræmt... jeg tænker, om den kunne have været mishandlet, da min overbevisning ikke siger mig, at det er naturligt.... denne hund har kun haft en ejer, så jeg mistænkte selvfølgelig hende - men da hun kom her, fordi vi manglede nogle ting til ham - ser man at der er god kemik mellem dem, og hunden genkender hende, og er mega vild efter hende... Men hun påstår, at hendes svigerfra, havde tildens til at være lidt hård ved ham, og ikke mindst hendes datter som intet forstod i en alder af 1 år, havde hevet i ham..? gir det mening??????
Det giver mening for mig
hehe.
Har selv den dejligste hund, hun er vild med alle! Men nevø på 3år er ikke altid sjov, da han kan lide at hive i halen og slå lidt hårdt oven på hovedet engang imellem
Selvfølgelig får han af vide han ikke skal, men det gør hende stadig lidt utryg, hvis du forstår
Du må prøve stille og roligt at komme i god kontakt med hunden, evt. med diverse godbidder og en dejlig stemmer, det plejer at virke
Jeg er sikker på det nok skal komme på et tidspunkt, du må bare give det tid, og sørge for aldrig at tage hånden oppe fra, men være på bølge længde med hunden, hvis du forstår? Mennesker kan jo heller ikke lide en truende hånd oppe fra, hvis det giver mening
?
Håber det lykkes for dig 
Anmeld