1. Graviditetsundersøgelse hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.493 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

Sunsmile

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår i har været til jeres første undersøgelse.

Jeg spurgte min læge, og han fortalte at jeg sku komme efter der var gået 8 uger, er det ikke ret sent? Jeg kunne så først pga arb. Komme til lægen 9+0 ifølge min beregning.

Men glæder mig til at få papir på at jeg er gravid, det er først her de sidste par dage ved at gå op for mig at jeg er 'rigtig' gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

Fine_007

Jeg var til mit første læge besøg i går, da jeg var 6+6

Min læge fortalte at det er mest normalt at blive kaldt ind i 8 uge  Vi kom så ind lidt før, fordi vi er væk i den uge. 

Anmeld

5. juli 2012

Sunsmile

Ok, så er det nok helt fint at komme i 9+0. Ja det er jo bare så spændende det hele. At nu vil jeg gerne igang med undersøgelserne.

Anmeld

5. juli 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår i har været til jeres første undersøgelse.

Jeg spurgte min læge, og han fortalte at jeg sku komme efter der var gået 8 uger, er det ikke ret sent? Jeg kunne så først pga arb. Komme til lægen 9+0 ifølge min beregning.

Men glæder mig til at få papir på at jeg er gravid, det er først her de sidste par dage ved at gå op for mig at jeg er 'rigtig' gravid

Jeg har også været til den første undersøgelse (jeg var 6+), som oftest nok først vil ligge omkring uge 8. Det er jo fordi doubletesten skal tages i mellem uge 8-13. Den blodprøve er jo den ene del af den risikovurdering de laver til nakkefoldsscanningen. Min doubletest bliver først taget ret sent pga ferie hos lægen, og først når den er taget, kan de sende min vandrejournal videre i systemet. Så jeg tror, jeg bliver indkaldt til nf sent.. Så håber jeg bare ikke, at jeg bliver flyttet for meget i termin, så kan jeg jo risikere, at jeg ikke kan få en risikovurdering....

Men lad os nu se

/ Taco78 

Anmeld

5. juli 2012

Sunsmile

Ja mon ikke du når det, der er jo også en tripletesten senere.

Rigtig god ferie

Anmeld

5. juli 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Sunsmile skriver:

Ja mon ikke du når det, der er jo også en tripletesten senere.

Rigtig god ferie

Er tripeltesten et tilbud til alle? Jeg spørger, fordi det var det ikke, da jeg fik den sidste for 5 år siden

Men der er sikkert også sket meget andet på de 5 år - altså ting, der er anderledes. Da jeg fik de to andre, skulle man begynde med at tage jerntilskud fra uge 20 - og nu er det vist fra uge 10? ikke

Kh Carina

/ Taco78 

Anmeld

6. juli 2012

Sunsmile

Jeg er næsten sikker på at du ka få taget trippletesten hvis ikke du når at få taget doubletesten jo jerntilskud er fra uge 10 nu

Anmeld

6. juli 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Sunsmile skriver:

Jeg er næsten sikker på at du ka få taget trippletesten hvis ikke du når at få taget doubletesten jo jerntilskud er fra uge 10 nu

/ Taco78 

Anmeld

7. juli 2012

Dina, mor til Isabella Emilie

Jeg var 9+1 med Isabella Denne gang ved jeg ikke. Ringer til lægen mandag.

Anmeld

7. juli 2012

Sunsmile

Ok ja så er det jo fint at komme i slutningen af uge 8

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.