Kan man motionere trods kejsersnittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

KM78

Altså jeg vil virkelig gerne tabe mig, og det er en del jeg skal af med. 25 kg. til at starte med. Men tager 5 kg. ad gangen.

Jeg fik et kejsersnit den 22. juni og mit spm her, må jeg gå i gang med et løbeprogram på et absolut begynderniveau på mandag den 9. juli, altså 19 dage efter ks?

Mit ar er helet pænt og jeg har ikke længere ondt noget steder. Nogen der har erfaringer med at motionere efter et kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Plysbjørnen

KM78 skriver:

Altså jeg vil virkelig gerne tabe mig, og det er en del jeg skal af med. 25 kg. til at starte med. Men tager 5 kg. ad gangen.

Jeg fik et kejsersnit den 22. juni og mit spm her, må jeg gå i gang med et løbeprogram på et absolut begynderniveau på mandag den 9. juli, altså 19 dage efter ks?

Mit ar er helet pænt og jeg har ikke længere ondt noget steder. Nogen der har erfaringer med at motionere efter et kejsersnit?

Nej ikke så hurtigt... Vendt med det til du har været til dit 8 ugers kontrol... Men du kan sagtens lave motion i form af små gåture...

Anmeld

4. juli 2012

vani10

KM78 skriver:

nej man skal vente 3mdr. det gjorde ved første kejrsnit og det ska jeg nu igen....så jeg venter og venter men har ondt efter 5uger kejersnit

Anmeld

4. juli 2012

KM78

Dammit... Så må jeg pænt vente til jeg har fået lægens godkendelse. Tak for svarene!

Har en hængemave efter to kejsersnits samt fedt på maven, så jeg tænkte jo hurtigere jeg går i gang, jo bedre/pænere bliver den igen. Men næppe som før graviditeter, men lidt er bedre end intet.

Hvilke form for motion kan man så dyrke udenover lange gåture?

Anmeld

4. juli 2012

Isabella_mor

KM78 skriver:

jwg vil råde dig til at begynde efter du har været ved 8 ugers tjek.. fordi du har også et ar inde i livmoderen, og det kan springe op... så det skal du altså passe på med...

jeg begyndte selv at motionere efter 3 mdr. og det var et fint tidspunkt fordi jeg kunne sagtens mærke mit ar indvendig hvis du forstår.. 

du skal passe på dig selv..  

Anmeld

4. juli 2012

KM78

Isabella_mor skriver:

jwg vil råde dig til at begynde efter du har været ved 8 ugers tjek.. fordi du har også et ar inde i livmoderen, og det kan springe op... så det skal du altså passe på med...

jeg begyndte selv at motionere efter 3 mdr. og det var et fint tidspunkt fordi jeg kunne sagtens mærke mit ar indvendig hvis du forstår.. 

du skal passe på dig selv..  

Det har du ret i - jeg kan ikke bare brage løst og forvente at det går fint med det hele. Et ar er ikke at spøge med.

Så må jeg satse på langsomt vægttab via kostomlægning uden art det går over amningen.

Small babysteps og masser af tålmodighed.

Anmeld

4. juli 2012

Isabella_mor

KM78 skriver:

Det har du ret i - jeg kan ikke bare brage løst og forvente at det går fint med det hele. Et ar er ikke at spøge med.

Så må jeg satse på langsomt vægttab via kostomlægning uden art det går over amningen.

Small babysteps og masser af tålmodighed.

ja. du kan jo også godt cykle lidt. bare ikke stresscykling  

Anmeld

5. juli 2012

Tulle28

Mener faktisk at der skal gå 12 uger før du må motionere efter KS - MINDST 8 uger, så du lige har været forbi lægen til 8 ugers tjek. Vil helt klart anbefale dig at tage den med ro, det er ikke sjovt hvis arret springer og du risikerer bare at der går endnu længere tid før du for alvor er på benene...

Anmeld

5. juli 2012

HeXeri

KM78 skriver:

Jeg fik totalforbud de første 3 måneder. Jeg måtte gå lange ture og det var det.

0 støvsugning, 0 gulvvask, 0 løft, 0 løb. Ingenting

Anmeld

5. juli 2012

Frk.S

Det eneste jeg gjorde de første 8 uger var at gå ture og så et mildt program til "styrke" og afspænding da jeg døjede meget med smerter og til sidst var smerterne simpelthen pga. spændinger.

Jeg var slet ikke klar til at løbe så hurtigt - overvejede det ikke engang.

Til 8 ugers undersøgelsen fik jeg go fra min læge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.