spiser hun for lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

Giraffen

Hej piger

Inspireret af et andet MME spørgsmål så tænker jeg nu lidt om min datter spiser for lidt

Hun er 3,5 måned og er måske ca 5,5 kg (eller måske lige knap 6 - det er et stykke tid siden hun blev vejet)

Vi laver altid 125-130 ml per flaske - men hun spiser aldrig/sjældent op - som regel er der mellem 30-50 ml tilbage

Hun sover ofte fra 22-6:30 så der får hun ikke noget at spise - nogle gange sover hun allerede kl 20

Hun plejer at spise ca hver 2. time men nogle gange kan der godt gå længere imellem

jeg kan ikke finde ud af om hun bare ikke er sulten eller om hun måske ikke er så vild med det - hun får Allomin og i mandags da vi ikke var hjemme fik hun en allomin brik og der drak hun næsten 130 ml uden problemer

Men hvad tænker I - lyder det af for lidt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

Giraffen skriver:

Hej piger

Inspireret af et andet MME spørgsmål så tænker jeg nu lidt om min datter spiser for lidt

Hun er 3,5 måned og er måske ca 5,5 kg (eller måske lige knap 6 - det er et stykke tid siden hun blev vejet)

Vi laver altid 125-130 ml per flaske - men hun spiser aldrig/sjældent op - som regel er der mellem 30-50 ml tilbage

Hun sover ofte fra 22-6:30 så der får hun ikke noget at spise - nogle gange sover hun allerede kl 20

Hun plejer at spise ca hver 2. time men nogle gange kan der godt gå længere imellem

jeg kan ikke finde ud af om hun bare ikke er sulten eller om hun måske ikke er så vild med det - hun får Allomin og i mandags da vi ikke var hjemme fik hun en allomin brik og der drak hun næsten 130 ml uden problemer

lyder til hun ml mæssigt får for lidt..

du skal tage hendes vægt i g og dividere det med 6 og det tal du får deler du med 6 igen (antal anbefalet måltider)

6000g divideret med 6 = 1000 divideret med 6 = 166,67 ml pr måltid.

Vejer hun 6700 g er det 186,1 ml pr måltid..

Anmeld

4. juli 2012

Giraffen

Mor til Frederic og Freya skriver:

du skal tage hendes vægt i g og dividere det med 6 og det tal du får deler du med 6 igen (antal anbefalet måltider)

hmm ja så for hun for lidt, for så mange ekstra måltider får hun ikke... måske jeg skulle prøve at tælle hendes måltider så vi har et lidt bedre billede af det... har du haft erfaring med hvordan man kan få dem til at spise mere?

Anmeld

4. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

Giraffen skriver:

hmm ja så for hun for lidt, for så mange ekstra måltider får hun ikke... måske jeg skulle prøve at tælle hendes måltider så vi har et lidt bedre billede af det... har du haft erfaring med hvordan man kan få dem til at spise mere?

har freya der her den 16 bliver 3 mdr, hun er selv et lille nips på 4,5 kg. Hun bliver ammet..

Men den regne metode fik dem i vores mg der har børn på flaske.

Hvad er grunden til hun ikke drikker det hele? 

Anmeld

4. juli 2012

Giraffen

har freya der her den 16 bliver 3 mdr, hun er selv et lille nips på 4,5 kg. Hun bliver ammet..

Men den regne metode fik dem i vores mg der har børn på flaske.

Hvad er grunden til hun ikke drikker det hele? 

det ved jeg ikke pludselig stopper hun bare - nogle gange falder hun i søvn andre gange begynder hun at grine og lege med maden og vende hovedet væk

Anmeld

9. juli 2012

MomInTheMaking

Giraffen skriver:

Hej piger

Umiddelbart er min første tanke bare,

Tager hun på som hun skal?

Er hun glad og tilpas? (Det meste af tiden ofc.

Hvis du kan sige ja, så får hun det hun skal have.

Man kan jo lave alverdens formler på hvad der er korrekt og ikke korrekt, men bottomline er at alle mennesker er forskellige, så din datter er måske bare ikke en der har brug for så meget.

Desuden er formlen jo bare en gennemsnits beregning, min datter ligger mega langt over gennemsnittet i vægt og højde så derfor har hun også altid spist mere end gennemsnittet.

HVis de to ting jeg nævnte øverst er i orden så er der vidst ikke nogen ko på isen.

Håber det ku' bruges.

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

da min var den alder fik hun mellem 150-180 ml pr måltid 5 gange om dagen.hun vejde på det tidspunkt 6,6 kg.

nu er hun 4,5 mrd og får ca. 200 ml 4 gange om dagen og et måltid grød. vejer nu 7,1 kg

tror også din får for lidt ml. Ta evt. en snak med SP om det

Anmeld

9. juli 2012

Madam Blå

Mom In The Making skriver:

Umiddelbart er min første tanke bare,

Tager hun på som hun skal?

Er hun glad og tilpas? (Det meste af tiden ofc.

Hvis du kan sige ja, så får hun det hun skal have.

Man kan jo lave alverdens formler på hvad der er korrekt og ikke korrekt, men bottomline er at alle mennesker er forskellige, så din datter er måske bare ikke en der har brug for så meget.

Desuden er formlen jo bare en gennemsnits beregning, min datter ligger mega langt over gennemsnittet i vægt og højde så derfor har hun også altid spist mere end gennemsnittet.

HVis de to ting jeg nævnte øverst er i orden så er der vidst ikke nogen ko på isen.

Håber det ku' bruges.

Når hun trives, er glad og vokser som hun skal - altså følger sin egen kurve, så er det jo i orden

De gennemsnitsberegninger er kun vejledende, og skal ikke følges til punkt og prikke. Børn er forskellige, og nogle har brug for mere mad end andre. Det lyder ikke af meget hun får, men hun trives jo rigtig godt med det Hvis du er bekymret, eller tænker for meget over det, så tal evt med din sp om det.

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

hov, skulle være citeret til giraffen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.