Giraffen skriver:
Hej piger
Inspireret af et andet MME spørgsmål så tænker jeg nu lidt om min datter spiser for lidt
Hun er 3,5 måned og er måske ca 5,5 kg (eller måske lige knap 6 - det er et stykke tid siden hun blev vejet)
Vi laver altid 125-130 ml per flaske - men hun spiser aldrig/sjældent op - som regel er der mellem 30-50 ml tilbage
Hun sover ofte fra 22-6:30 så der får hun ikke noget at spise - nogle gange sover hun allerede kl 20
Hun plejer at spise ca hver 2. time men nogle gange kan der godt gå længere imellem
jeg kan ikke finde ud af om hun bare ikke er sulten eller om hun måske ikke er så vild med det - hun får Allomin og i mandags da vi ikke var hjemme fik hun en allomin brik og der drak hun næsten 130 ml uden problemer
Men hvad tænker I - lyder det af for lidt?
Umiddelbart er min første tanke bare,
Tager hun på som hun skal?
Er hun glad og tilpas? (Det meste af tiden ofc.
)
Hvis du kan sige ja, så får hun det hun skal have.
Man kan jo lave alverdens formler på hvad der er korrekt og ikke korrekt, men bottomline er at alle mennesker er forskellige, så din datter er måske bare ikke en der har brug for så meget.
Desuden er formlen jo bare en gennemsnits beregning, min datter ligger mega langt over gennemsnittet i vægt og højde så derfor har hun også altid spist mere end gennemsnittet.
HVis de to ting jeg nævnte øverst er i orden så er der vidst ikke nogen ko på isen.
Håber det ku' bruges.
Anmeld