Nogen det har forstand på computerteknik??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.024 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. januar 2008

Heidi.

Hvis man nu gerne vil have et billede med en tekst henover, hvilket program skal man så bruge?? Jeg troede man skulle bruge Powerpoint, men der kan jeg kun få teksten til at stå bag ved billedet....¨

Mon der er en der kan hjælpe???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2008

st

Ekspert og ekspert, det ved jeg ikke om jeg vil kalde mig. Men hvilket program du kan bruge til det, kommer lidt an på hvad du skal bruge resultaten til.
Hvis det er til et opslag i den lokale brugs, vil jeg bruge word eller publicer. De ligger begge i office pakken. Hvis det er noget hvor du skal redigere meget i billedet, ville jeg nok bruge adobe photoshop.
Det er ikke så svært at bruge word. Sig til hvis du får brug for hjælp til det, så skal jeg stå til din rådighed. :D

st.

Anmeld

6. januar 2008

Heidi.

Jamen det er til vores hjemmeside.. jeg ville gerne labe et billede hvor man laver en tekst henover billedet men jeg kan ikke få det bil at være som jeg gerne vil have..

Anmeld

6. januar 2008

Nan

Hvis du vil skrive på selve billedet kan du bruge et hvilket som helst billedbehandlingsprogram. Paint som ligger i Windows eller PhotoShop, Paint Shop eller hvad du nu har.

Anmeld

6. januar 2008

Heidi.

Hej Nan..

Jeg har prøvet paint, men der kommer sådanne et hvidt felt sammen med teksten også!!!!

Anmeld

6. januar 2008

st

Photoshop kan lave det. Jeg vil gerne gøre det for dig, hvis du ikke selv har programmet. Så kan de sende det til mig. Det tager ingen tid.

st.

Anmeld

6. januar 2008

st

Jeg er først online igen i aften, så der kigger jeg lige efter dit svar.

Anmeld

6. januar 2008

Nan

Du kan undgå det hvide felt ved at kigge ovre i menuen i venstre side.

Nederst er der to bokse med en med en blå, rød og grøn dims i.

I den ene ser du en grøn firkant med hvid baggrund og i boksen under den er der ingen hvid baggrund på den grønne firkant.

Inden du skriver din tekst klikker du lige en enkelt gang med musen på boksen hvor i den grønne firkant ikke har hvid baggrund - baggrunden på hele boksen bliver nu blå fordi det er den der er valgt.

Skriv nu teksten på billedet - så vil din tekst på billedet have transparent baggrund istedet for hvid.

Du kan ligeså godt lære det selv - så kan du det til en anden gang :)

Anmeld

6. januar 2008

Heidi.

Hej Nan..

Okay.. mange tak for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.