barsel en ret ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

Futte92

jeg lidt i tvivl om hvad jeg gør med barsel. jeg går på produtionsskole og så ved jeg ikk om jeg er lønmodtager, studerende eller om jeg modtager offentlig ydelser. jeg går på en skole men jeg får løn, men pengene kommer fra det offenlige. så ved ikk hvilke regler der gælder for mig. 

og er også i tvivl om jeg kan gå på kontanthjælp / barsel til min planlagte barsel den 14. desember. eller om jeg skal gå på kontanthjælp lidt tid inden fx. den 1. oktober for at kunne få kontanthjælp under barsel. jeg kan ikk få barselsdagpenge da jeg ikk er medlem af en a-kasse og ved ikk om det kan nåes endnu. 

håber der er nogle der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

klmf

Så vidt jeg lige kan regne ud er du vel på offentlig ydelse? Det er ikke et arbejde du har så du er ikke lønmodtager, det er heller ikke en uddannelse, så du er heller ikke studerende.

Tror du skal snakke med din sagsbehandler på kommunen og få rådgivning der. Jeg ved ikke om du skal på barsel 4 eller 8 uger før termin.

Held og lykke med at finde ud af det

Anmeld

10. juli 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
lotchen skriver:

Så vidt jeg lige kan regne ud er du vel på offentlig ydelse? Det er ikke et arbejde du har så du er ikke lønmodtager, det er heller ikke en uddannelse, så du er heller ikke studerende.

Tror du skal snakke med din sagsbehandler på kommunen og få rådgivning der. Jeg ved ikke om du skal på barsel 4 eller 8 uger før termin.

Held og lykke med at finde ud af det

Uden at vide det med sikkerhed, så er jeg alligevel ret sikker på at hun først kan gå fra på barsel 4 uger før forventet fødsel. For at kunne gå fra 8 uger før, skal man være overenskomstberettiget.

Held og lykke til ts

Mvh Carina

/ Taco78 

Anmeld

10. juli 2012

klmf

Taco78 skriver:

Uden at vide det med sikkerhed, så er jeg alligevel ret sikker på at hun først kan gå fra på barsel 4 uger før forventet fødsel. For at kunne gå fra 8 uger før, skal man være overenskomstberettiget.

Held og lykke til ts

Mvh Carina

Jeg tænker også, at det er 4 uger, det vil være det mest logiske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.