fødslen af Marius + billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.154 visninger
1 svar
0 synes godt om
4. juli 2012

merle2010

nu tror jeg tiden erinde til at skrive en fødselsberetning

jeg havde haft veer on/off i en uge, havde været på fødegangen 2gange og blive tjekket og fik bare beskeden om at jeg havde 2 cm livmoderhals tilbage og var 2 cm åben og blev så sendt hjem med en sovedosis...

da jeg var gået 6 dage over tid, gad jeg seriøst ikke vente mere og ville gerne tænke på noget andet, så mig, manden og vores datter tog ud til min svigermor og spiste aftensmad... jeg havde stærke plukveer men slog det hen.... vi kom hjem ved 20 tiden, fik puttet vores datter og så kørte manden ud til nogle venner og så fodbold..

jeg gik i seng da plukveerne var slemme.. men kunne simpelthen ikke sove... kl 23 skriver jeg til manden at han nok skal vende hjemad hvis han vil hvile sig inden lillemanden kommer ud... kl 24 kommer manden hjem og der er 5 min imellem veerne, men de er til at holde ud..

manden når så ikke at få hvilet for kl 1.30 er der kun 2 min imellem veerne og de er stærke... jeg ringer til min mor og beder hende om at komme og hente vores datter og bagefter ringer jeg til fødegangen og siger at vi kommer...

min mor henter vores datter kl 2 og vi kører mod fødegangen.. det var fandme en hård biltur og så tog det en hel time.. suk

kl 3 ankommer vi til fødegangen og bliver vist ned på svangergangen.. hun undersøger mig og FANDME KUN 2 cm åben og stadig livmoderhals tilbage hun snakker om at sende os hjem hvis der ikke er sket noget inden for en time og kører en ctg på mig.. det var meget svært at ligge med den på maven og fuck hvor gjorde det ondt

bagefter får jeg et lavement og så vil hun undersøge mig igen..

JEG ER FANDME 6 CM ÅBEN... bliver vist over på fødegangen, ikke en rar gåtur...

kommer ind på fødestuen og spørger om jeg må komme i bad, står derefter ude i bruseren i 20 min og råber og skriger og derefter ligger jeg i badekarret til kl 5...

da jeg står op af badekarret føler jeg at det presser og jordmoderen undersøger mig... 8 cm åben..

jeg ligger lidt på briksen og ømmer mig og kalder på hende og siger at det virkelig presser hun undersøger mig og vupti 10 cm åben...

vandet er endnu ikke gået og under næste ve tager hun vandet....

så skal jeg virkelig presse, jeg får en presseve og i næste presseve flyver han nærmest ud... jormoderen når ikke at gribe ham og han lander på fødebriksen på maven.. straks begynder han at "kravle" og løfte hovedet.. hun løfter ham op på min mave og far klipper navlestrengen... han bliver straks lagt til brystet og tager fat og sutter

4 timer efter fødslen kører vi hjem og det er bare skønt at være hjemme.. hans søskende har taget så godt imod ham og han er så nem og dejlig...

1.. far og marius sover da vi kommer hjem far sygehuset

2... marius er lige kommet op på mors mave

3 marius og storesøster merle møder hinanden for første gang

4.. marius 5 timer gammel og lysvågen

5.. hygge med marius 2 dage gammel og merle

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

_-Kathrine-_

Stort tillykke med ham
Fantastisk navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.