hjælp ang pas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
1 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

SarahAa

Hejsa 

Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber der er nogen som kan besvare 

Vi skal afsted til Ungarn på Søndag hvor vi skal være i 10dage. Nu er det så bare at min datters pas udløber i 9måned i år. Nogle steder skal det være gyldigt i henholdsvis 3-6 mdr fra hjemrejses datoen. Har nu set på udenrigsministerets hjemmeside at de skriver;

Visumfri.
Passet skal være gyldigt under hele opholdet.
Danske provisoriske pas samt EU-nødpas anerkendes .

Er det så nødvendigt at få et midlertidigt oveni, da det jo kommer til at holde under hele opholdet? 

Jeg vil bare være helt sikker i min sag, inden vi tager afsted 

God aften til alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Pikku Myy

SarahAa skriver:

Hejsa 

Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber der er nogen som kan besvare 

Vi skal afsted til Ungarn på Søndag hvor vi skal være i 10dage. Nu er det så bare at min datters pas udløber i 9måned i år. Nogle steder skal det være gyldigt i henholdsvis 3-6 mdr fra hjemrejses datoen. Har nu set på udenrigsministerets hjemmeside at de skriver;

Visumfri.
Passet skal være gyldigt under hele opholdet.
Danske provisoriske pas samt EU-nødpas anerkendes .

Er det så nødvendigt at få et midlertidigt oveni, da det jo kommer til at holde under hele opholdet? 

Jeg vil bare være helt sikker i min sag, inden vi tager afsted 

God aften til alle.

Jeg ved det ikke, men jeg kan huske at jeg en gang stod i en lignende situation, hvor jeg skulle spontant til Tjekkiet med et pas der (meget) snart udløb. Jeg endte med at få et stempel i mit pas, der "forlængede" levetiden. Jeg ved ikke om det stadig er muligt... Hvis ikke, kan du jo også vælge at tage Udenrigsministeriets ord for gode varer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.