Synes der er så stille herinde :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

Miss BananaHammock

Hej Piger

Hvordan går det med jer?

Her går det udemærket. Kan godt mærke at kondien ikke er hvad den har været og at jeg ikke kan bevæge mig som jeg plejer når jeg har dansetimer.
Ellers så synes jeg egentlig ikke jeg har så mange problemer.

Det skulle lige være mine natlige tisseture som total ødelægger min søvn. Har svært ved at falde i søvn igen når jeg kommer ind i sengen igen - så synes jeg er så træt når vækkeuret ringer.

Nu er der jo en hel måneds forskel på mig og jer der har termin i starten af december - men har I andre mærket liv? Jeg sidder ofte og mærker efter - men mærker ikke en dyt. Min jordmoder sagde at jeg ikke skulle regne med at mærke noget før uge 18. Så jeg venter utoldmodigt.

Men del endelig hvordan det går med jer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Astrid P

Her går det også fint - min mave er nærmest eksploderet, og indenfor de sidste 3 uger er det blevet MEGET tydeligt, at jeg altså er gravid! Jeg mærker liv hver eneste dag nu, men det er jo også 2. gang, så det er helt almindeligt at du endnu ikke har mærket noget. I min første graviditet havde jeg foranliggende livmoder, og mærkede vist først barnet i uge 22, og alt var fint.

Jeg føler mig endnu ikke besværet overhovedet, men kan godt mærke, at jeg bliver lidt hurtigere forpustet end jeg gjorde før. Jeg læste lige i går, at mit hjerte på nuværende tidspunkt slår 20 % hurtigere end det gjorde før jeg blev gravid, så det er vel egentlig ikke så underligt at man af og til føler sig lidt stakåndet.

Jeg er, ligesom dig, blevet medlem af "Natpissernes klub", hvilket er sindssygt irriterende, men jo ikke rigtigt til at komme udenom - når man skal, så skal man. Heldigvis har jeg ofte mulighed for lige at lægge mig en halv time om eftermiddagen, så der får jeg samlet lidt op på den manglende søvn. Alt i alt har jeg haft det pragtfuldt, og håber bare, det fortsætter på samme måde. Og nu er det sommerferie - what's not to like?

Anmeld

5. juli 2012

Steinbrenner

Miss BananaHammock skriver:

Hej Piger

Hvordan går det med jer?

Her går det udemærket. Kan godt mærke at kondien ikke er hvad den har været og at jeg ikke kan bevæge mig som jeg plejer når jeg har dansetimer.

Det skulle lige være mine natlige tisseture som total ødelægger min søvn. Har svært ved at falde i søvn igen når jeg kommer ind i sengen igen - så synes jeg er så træt når vækkeuret ringer.

Nu er der jo en hel måneds forskel på mig og jer der har termin i starten af december - men har I andre mærket liv? Jeg sidder ofte og mærker efter - men mærker ikke en dyt. Min jordmoder sagde at jeg ikke skulle regne med at mærke noget før uge 18. Så jeg venter utoldmodigt.

Hejsa

Her går det også godt og jer ser frem til MD scanning sidst i juli

Jeg er dog begyndt at sove elendigt om natten, ikke fordi jeg skal tisse men jeg bliver så øm i kroppen når jeg ligger i sengen, jeg vender og drejer mig 70 gange i løbet af natten, jeg har heldigvis ferie og har tid til en morfar på sofaen ved middagstid 

Men hold da op jeg er blevet stor!! Jeg ligner jo en der er 25 uger henne og jeg er allerede begyndt at få de sædvandlige spørgsmål " er du sikker på at der kun er 1 baby derinde?" jeg har dog snakket med JM og hun siger at det er meget normalt som 3 gangsfødende at blive stor

Har døjet en del med spændings hovedpiner i denne uge, men jeg giver havearbejdet skylden, må nok tage den lidt med ro

Knus fra Nana

Anmeld

7. juli 2012

Asti83

Her går alt også fint :-) jeg træder ind i uge 20 i morgen og allerede et hus- syntes maven fylder godt nu, jeg skal testet for gravid sukkersyge på mandag pga. mit høje insulin niveau ( og størrelsen på min sidst fødte) til MD scanning på onsdag, og lægesamtale også onsdag - så går en spændende uge i møde :-) 

Anmeld

8. juli 2012

Miss BananaHammock

Dejligt at høre fra jer piger!

Anmeld

8. juli 2012

Misser1989

Hej..

Her går det lidt op og ned. Er lidt træt af at kvalmen bliver hængende, kaster op flere gange om dagen, på alle mulige tidspunkter. Og så har jeg den vildeste halsbrand. Og får ondt i lænden af at stå for meget. Men ellers går det super.. Maven vokser godt, og skal til en ekstra scanning på onsdag, så der håber jeg de kan se kønnet (der er jeg 16+3 henne). Mærker lidt liv, men ikke hverdag..

Anmeld

14. juli 2012

ørneulf

Her går det godt. Nattetisseriet er dog stilnet af og jeg når jeg lægger mig til at sove på siden, vågner jeg kun og vender mig ca. 2 gange om natten -meget skønt.

Mht. størrelse så er jeg førstegangs fødende  (og 1. gang jeg er gravid) er i uge 16 og allerede meget stor. Min mave er nærmest eksploderet den sidste mdr. og var til fest sidste fredag, hvor folk nærmest ikke troede på at jeg først har termin d. 29. dec. Flere sagde, at så må der være mere end en deinde.

Men så vidt vi ved er der kun 1, har kun hørt en hjertelyd og set en lille vildbasse, der sprællede løs.

Det er forøvrigt ret vildt at se den lille sprællebasse. fantastisk det er muligt, mine forældre er helt vilde m scanningsbillederne, for sådan nogle fik de jo ikke, da de ventede mig.

Er der forøvrigt nogle af jer der oplever at jeres maver bliver helt hård i ml 10 min og 1 time?

Det plejer at hjælpe, hvis jeg ligger mig ned, men synes det er lidt mærkeligt.

Anmeld

15. juli 2012

Steinbrenner

Lige en lille opdatering fra mig

I mandags var jeg ved lægen og fik konstateret bækkenløsning, det havde jeg også i min sidste graviditet, men jeg havde egentlig håbet at slippe denne gang da det er 6 år siden jeg sidst var gravid og dengang havde et meget fysisk hårdt arbejde, nu går jeg hjemme og laver ikke så meget andet en det daglige huslige halløj. 

Nå men det er der så ikke noget at gøre ved og jeg må leve med bækkensmerterne 25 uger endnu 

I torsdags strøg jeg så ned af nogle hårde sten trapper hos mine forældre, og jeg landede lige på r#ven, AV AV har fået er kæmpe blåt mærke og et bækken der er mere ømt en nogen sinde, så de sidste par dage har jeg tilbragt på sofaen med en pude under enden synes godt nok det er tidligt at være så besværret og synes bestemt der er lang tid til december.....

Men det holder mig oppe at jeg snart skal til MD scanning, NØJ jeg glæder mig til at se bebs igen

Nana

Anmeld

15. juli 2012

Miss BananaHammock

ørneulf skriver:

Her går det godt. Nattetisseriet er dog stilnet af og jeg når jeg lægger mig til at sove på siden, vågner jeg kun og vender mig ca. 2 gange om natten -meget skønt.

Mht. størrelse så er jeg førstegangs fødende  (og 1. gang jeg er gravid) er i uge 16 og allerede meget stor. Min mave er nærmest eksploderet den sidste mdr. og var til fest sidste fredag, hvor folk nærmest ikke troede på at jeg først har termin d. 29. dec. Flere sagde, at så må der være mere end en deinde.

Men så vidt vi ved er der kun 1, har kun hørt en hjertelyd og set en lille vildbasse, der sprællede løs.

Det er forøvrigt ret vildt at se den lille sprællebasse. fantastisk det er muligt, mine forældre er helt vilde m scanningsbillederne, for sådan nogle fik de jo ikke, da de ventede mig.

Er der forøvrigt nogle af jer der oplever at jeres maver bliver helt hård i ml 10 min og 1 time?

Det plejer at hjælpe, hvis jeg ligger mig ned, men synes det er lidt mærkeligt.

Jeg får også det med størrelsen og synes faktisk det er meget ufølsomt af folk at de et eller andet sted siger jeg ser forkert ud.

" du er godt nok stor ift. hvor langt du er henne" - er den typiske.

Graviditet er det eneste tidpunkt du åbenbart kommentere en kvindes størrelse uden at få fingerne i klemme

" husk du skal ikke spise for to, det er en skrøne" - den hører jeg også.

Og den med tvillingerne har jeg bare lyst til at svar:" tror du jeg er dum? Jeg ved nok bedst om der er en eller to. Det er trods alt mig der er gravid og som har været til scanning. "

Men du må kommentere en gravids vægt, hendes udseende og røre ved hendes mave uden du kommer i klemme. Det er sku lidt underligt

Gør oprør mod dumme kommentar og fysiske berøringer fra nu af

Hilsen en træt hormonel gravid kvinde

Anmeld

15. juli 2012

Adrina

Miss BananaHammock skriver:

Hej Piger

Hvordan går det med jer?

Hej piger!

Ej, hvor fedt, at jeg kan skrive med andre der skal føde i december !

Jeg er 18 + 2 uger henne og har døjet med bækkenløsning i et stykke tid, så er sygemeldt .

Jeg havde det estremt hårdt de første par mdr i graviditeten - det var med flere sygehus'besøg og åben indlæggelse osv. Det var bare et mareridt! - baby havde det godt, men tog ALT fra mig .

Idag har jeg det dog fint .. Har dog ikke rigtig nogen appetit, hvilket er lidt skidt, men satser på at det kommer!

Jeg har mærket spark de sidste par uger og kæresten mærkede et spark for første gang i onsdags - han var så pavestolt !

Ellers tisser jeg en del og kan mærke de skide hormoner suse rundt i kroppen - stakkels kæreste'mand !

Lidt om mig /p>

Mit navn er Ane, er 24 år og bor med min kæreste i Fredericia. Vi har været sammen i 23 mdr og vores barn var planlagt . Jeg blev dog gravid hurtigere end forventet! Smed pillerne den 10. marts og den 25. marts var der held i sprøjten 

Jeg har tidligere været gravid (med min x og det var ikke planlagt)  hvor det var uden for min livmoder og det var ved at tage livet af mig, så vi har været meget nervøse om dette lille ønske'barn ville ligge uden for livmoderen .. Men lægerne fulgte mig nøje i starten og alt var godt .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.