Denisep skriver:
Okay det vil jeg da lige spørge hende om. Min datter har godt fået lavet en eller anden test for det motoriske og der er hun som en 10-12 mdr hvor hun snart er 16 og der sker ret meget Motorisk i den alder må man sige. Men tak for svar vil forhøre mig ved hende
Som sagt er jeg ikke så meget inde i det endnu, da vi ikke har haft mulighed for at snakke ordenligt med fys.
Men som jeg har forstået den er testen en som bedømme, hvordan de beabejder sanse indtryk. Men er bestemt ikke helt sikker, Om det er det samme som særlig sensitiv ( men vil gætte på det )
prøvede lige at goole - og fandt dette
Sensory Profile er en test til vurdering af bearbejdning af sensorisk stimuli og oplevelser hos børn i alderen 3-10 år. Testen er velegnet til at tegne et billede af, hvorledes børn opfatter, håndterer og reagerer på de sanselige/sensoriske oplevelser, som de udsættes for i deres hverdag.
Testen, der kan anvendes af ergoterapeuter, fysioterapeuter og psykologer, vil sammen med andre test, kunne frembringe væsentlige diagnostiske informationer og medvirke til at udarbejde en plan for fremtidig intervention og behandling.
Testen består af et spørgeskema med 125 udsagn, der omhandler hvordan barnet reagerer på forskellige sanselige/sensoriske oplevelser. Spørgeskemaet udfyldes af barnets forældre.
Anmeld