Eksperthjælp: Slimprop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.441 visninger
1 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

Pia Hern

"Slimprop "

Hej Pia.

Jeg er endelig blevet gravid, vi har forsøgt i MANGE år.. Og vores lille er lavet i fertilitetsbehandling. Jeg er idag ca 6+0 henne (barnet er kommet af et frysæg). Vi har set hjerteblink og er ekstatiske af lykke. Men også utroligt bange for at miste igen.

Jeg er syg og hoster som en sindsyg. I nat røg slimproppen pga. den vilde hoste. Er dette et problem for barnet, el. danner den sig hurtigt igen? Jeg får progesteron gel vaginalt og er nervøs for bakterierne. Men ved at tager jeg det ikke, mister vi barnet da det er lavet i en kunstig cyklus uden ægløsning.

Har jeg grund til bekymring???

Med venlig hilsen

ønskebarn74

Pias svar

Hej du

Nej hvor er det spændende og hvor jeg dog kan mærke din ekstatiske lykke! Men lad mig berolige dig – det er ikke slimproppen du har kvitteret. Det er højst sandsynligt lidt slimet udflod som er helt normalt. På dette tidlige tidspunkt er der ikke dannet så meget slimprop og man kvittere ikke en slimprop ved at hoste. Det er først når livmodermunden begynder at åbne sig at slimproppen til slet i graviditeten ryger ud.
Jeg forstår så inderligt din frygt for at miste og det er jo bagsiden af din lykke. Men jeg kan virkelig anbefale dig at fokusere på tillid – tillid til at du om ca 34 uger sidder med din lille ønskebaby i armene. Det er sådan at stress og frygt påvirker både dig og din baby og jo mere du kan være i tillid og så lidt som muligt i bekymring jo bedre er det. Og så var det sikkert at du kunne blive bekymret bare over dette ikk? For hvor meget stress og frygt har jeg haft siden jeg blev gravid…..men bare rolig du må selvfølgelig gerne bekymre dig og være urolig og alle de andre følelser som er helt normale at have når man er gravid. Men det er mere når det går hen og bliver hver dag og at bekymringerne fylder mere end tillid og troen på at det går godt.
Tænk på at alt det du føler går i din baby – så der er rigtig meget god grund til at hylde din lille baby ind i ro og tryghed og tillid. Og har du brug for hjælp til det så skriver du bare igen – for jeg ved godt det er lettere sagt end gjort men når man mestre det så får man mere ro i sit sind.
Held og lykke!
Varme hilsner fra Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

ønskebørn74

Vi mistede desværre den lille da jeg var 7+0 henne..

Men tak for svaret..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.