Den lykkelige skriver:
Årh jeg havde håbet du kunne hjælpe! 
Ja jeg kan huske du sagde det til mig sidst mht spejlrefleksen, men tænkte jeg ville sætte mig ind i det.. men sandheden er at det har jeg egentlig slet ikke lyst til.. kan jeg mærke nu jeg har fået det.. det fangede ikke min interesse helt.. 
Men hvilken lukketid er god, altså hvad er godt og hvad skal jkeg holde mig fra?
Du kunne bare skrive til mig privat, jeg hjælper gerne 
Sådan er det jo desværre med mange - og med god grund jo. Det ER en kompliceret verden det kamerahalløj, og jeg kan også forbande mit kamera langt væk når det driller
Så jeg forstår dig jo godt.
Altså, det med lukketid er lidt indviklet synes jeg, fordi det også har en masse med blænden at gøre. På dit kamera er der forskellige kategorier på hjulet du drejer på - en blomst, en mand der løber osv. Der er manden der løber en indikator for at lukketiden gør, at du tager billedet med det samme. Og den skal du "bare" bruge på dit kamera f.eks. Den er med sikkerhed også på et kompaktkamera. Lidt længere inde i menuen kan du vælge forskellige ting - portrætfotos, landskaber, aften, fyrværkeri, sport osv osv osv.
Men som sagt, så tror jeg du skal ud i noget billigt l*rt for at finde et kamera der ikke kan følge med. Så hvis du vil smide 1000-1500 (maks) evt. finde et på tilbud, så er jeg overbevist om at lukketiden slet ikke er noget du skal tænke over. Men når du står i butikken, så hør evt. om de kan demonstrere; nogle gange vil de gerne 
Anmeld