2. gangs fødende eller flere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

samantha1986

Jeg har lige et spørgsmål til jer som har født for 2. gang eller flere gange.

Jeg fik en pige for knap en måned siden, og hun er mit et og alt. Folk har sagt til mig både før jeg blev gravid, under og efter graviditeten, at de var villige til at gøre det igen. At man med det samme glemmer fødslen. Men jeg har ikke glemt fødslen. Den gik nemt og hurtigt, det er slet ikke det. Men de presseveer var bare et helvede og de gjorde skide ondt synes jeg.

Og her kommer så mit spørgsmål- Har jer der skal have børn igen virkelig glemt de smerter? Frygter I ikke at skulle igennem fødslen igen eller hvordan?

Jeg ved der kommer til at gå nogle år før jeg skal have et barn til. Jeg har altid gerne ville have mange børn, men tror jeg holder mig til to

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Bellas Mor

Jeg må indrømme at jeg har glemt det. Jeg synes heller ikke det var så slemt, havde ikke så mange presseveer, før hun var ude..

Jeg vil have flere børn - er igang med nr. 2 (termin 7. okt) og vil da gerne have endnu flere.

Men trøst dig med at ikke 2 fødsler er ens - kan være det er meget nemmere anden gang

Held og lykke

Anmeld

3. juli 2012

Rosengreen

Nope! Har absolut ikke glemt smerterne! Forstår ikke dem der kan!  Men det har dog ikke afskrækket mig fra at føde igen  Jo det gjorde da nas, men ikke mere end at jeg kunne styre smerterne med vejrtrækning.

Fødsler bliver nok aldrig sjove, men bagefter er det jo det hele værd  

Anmeld

3. juli 2012

samantha1986

Bellas Mor skriver:

Jeg må indrømme at jeg har glemt det. Jeg synes heller ikke det var så slemt, havde ikke så mange presseveer, før hun var ude..

Jeg vil have flere børn - er igang med nr. 2 (termin 7. okt) og vil da gerne have endnu flere.

Men trøst dig med at ikke 2 fødsler er ens - kan være det er meget nemmere anden gang

Held og lykke

Altså jeg føler jo at jeg var rigtig heldig. Vandet gik 19.25 og kl. 01.15 var hun ude. Pressede fra 00.48 og til 01.15. og havde nok forinden haft presseveer en lille time. Men jeg kan bare ikke glemme den smerte de er forbundet med dem. men kan jo også være fordi det var første gang og det hele var lidt skræmmende. Men lige nu er det ikke noget jeg ville igennem igen.

Anmeld

3. juli 2012

KarinaA

samantha1986 skriver:

Jeg fik en pige for knap en måned siden, og hun er mit et og alt. Folk har sagt til mig både før jeg blev gravid, under og efter graviditeten, at de var villige til at gøre det igen. At man med det samme glemmer fødslen. Men jeg har ikke glemt fødslen. Den gik nemt og hurtigt, det er slet ikke det. Men de presseveer var bare et helvede og de gjorde skide ondt synes jeg.

Og her kommer så mit spørgsmål- Har jer der skal have børn igen virkelig glemt de smerter? Frygter I ikke at skulle igennem fødslen igen eller hvordan?

Jeg ved der kommer til at gå nogle år før jeg skal have et barn til. Jeg har altid gerne ville have mange børn, men tror jeg holder mig til to

Jeg har på ingen måde glemt fødslen, den gik hverken hurtigt eller emerte frit, men jeg synes dig at det var en lettelse og en ren befrielse af få presseveerne. udvidelses veerne gjorde til engæld mildes talt ondt a helved til og varede i 19 timer.. 

jeg venter mit andet barn, og ser kun frem til fødslen med begejstring og glæde og en anelse spænding  

jeg ville gå igennem fødslen 100 gange hvis jeg kunne få den samme følelse igen, og igen, og igen, den kærlighed og den lettelse det var at få min datter på mit bryst fr bare det hele til at være det hele værd  

og jeg er meget glad for at jeg fravalgte alt bedøvelse, for synes tit jeg høre at det er dem der får noget smertestillende der får et chok når presseveerne kommer.. 

næste gang vil jeg bare gerne i badekar imens udvidelses veerne er der.. til sidst i udvidelses/ presseveerne tænkte jeg bare "kom nu med en til ! for jo flere der kom, og jo hurtigere de kom, desto før var dette smerte helvede overstået" men tænkte også meget på at det har milioner og milioner af kvinder klaret før mig, og mine kæledyr har også altid klaret det uden bedøvelse, og de får endda flere  

så nej har ikke glemt den, men glæder mig helt ekstremt til den næste  

Anmeld

3. juli 2012

samantha1986

Rosengreen skriver:

Nope! Har absolut ikke glemt smerterne! Forstår ikke dem der kan!  Men det har dog ikke afskrækket mig fra at føde igen  Jo det gjorde da nas, men ikke mere end at jeg kunne styre smerterne med vejrtrækning.

Fødsler bliver nok aldrig sjove, men bagefter er det jo det hele værd  

Hvis det var så slemt så fik folk nok heller ikke mere end et barn men må sige jeg godt kan forstå dem der ikke vil igennem det igen. Og så er det dejligt med en som heller ikke har glemt smerterne. For synes bare alle jeg har spurgt har glemt dem med det samme. selv dem der har haft slemme fødsler.

Når man først havde styr på vejrtrækning så var det ikke så galt. det vil jeg godt give dig ret i. og da man lærte at få slappet af ved numsen så gik det også nemmere. Den med at slappe af havde jeg svært ved. For hold da op man følte man skulle på wc.

Anmeld

3. juli 2012

samantha1986

KarinaA skriver:

Jeg har på ingen måde glemt fødslen, den gik hverken hurtigt eller emerte frit, men jeg synes dig at det var en lettelse og en ren befrielse af få presseveerne. udvidelses veerne gjorde til engæld mildes talt ondt a helved til og varede i 19 timer.. 

jeg venter mit andet barn, og ser kun frem til fødslen med begejstring og glæde og en anelse spænding  

jeg ville gå igennem fødslen 100 gange hvis jeg kunne få den samme følelse igen, og igen, og igen, den kærlighed og den lettelse det var at få min datter på mit bryst fr bare det hele til at være det hele værd  

og jeg er meget glad for at jeg fravalgte alt bedøvelse, for synes tit jeg høre at det er dem der får noget smertestillende der får et chok når presseveerne kommer.. 

næste gang vil jeg bare gerne i badekar imens udvidelses veerne er der.. til sidst i udvidelses/ presseveerne tænkte jeg bare "kom nu med en til ! for jo flere der kom, og jo hurtigere de kom, desto før var dette smerte helvede overstået" men tænkte også meget på at det har milioner og milioner af kvinder klaret før mig, og mine kæledyr har også altid klaret det uden bedøvelse, og de får endda flere  

så nej har ikke glemt den, men glæder mig helt ekstremt til den næste  

Jeg synes ikke at veerne var så slemme som presseveer, men man oplever det også forskelligt og du lå jo rigtig længe. så kan godt forestille mig at det var en lettelse da presseveerne kom. Sådan ville jeg også have haft det.

Og det er jo helt fantastisk at man har kunne lave et lille væsen og så bare elske det fra første færd. Den kærlighed du beskriver er så kæmpe. og det var nok også det der ville gøre at jeg skulle have et barn til. Jeg elsker hende så ubeskrivelig meget. Men kunne de da bare komme ud uden en fødsel. Kan huske jeg i tiden op til flere gange sagde til min kæreste at han var så heldig. for han havde fået lov til at putte hende ind da hun igenting fyldte, men jeg skulle presse hende ud da hun var kæmpe ;-)

Jeg oplevede desværre ikke at få hende op på maven med det samme, da hendes navlestreng var for kort så det gjort ondt når de hev i hende. og min kæreste nåede heller ikke at klippe den da hun ikke skreg så de skulle have hende over på varmebordet. og der var også snak om en børnelæge men så begyndte hun heldigvis at skrige. så mangler følelsen af at have hende hos mig med det samme.

Anmeld

3. juli 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg har 2 børn, hvoraf den yngste er fra april. Jeg havde ikke glemt smerterne. Det gjorde også ondt 2. gang Men når man tænker på hvad man kan få ud af de smerter....ja, så er jeg villig til at gøre det igen.

Anmeld

3. juli 2012

Bellas Mor

samantha1986 skriver:

Altså jeg føler jo at jeg var rigtig heldig. Vandet gik 19.25 og kl. 01.15 var hun ude. Pressede fra 00.48 og til 01.15. og havde nok forinden haft presseveer en lille time. Men jeg kan bare ikke glemme den smerte de er forbundet med dem. men kan jo også være fordi det var første gang og det hele var lidt skræmmende. Men lige nu er det ikke noget jeg ville igennem igen.

Hold da op! Det var hurtigt.. Kan også godt være, at det er dérfor smerterne har været så voldsomme for dig?

Men du skal da heller ikke gøre det, før du føler dig klar igen

Anmeld

3. juli 2012

CarinaSB

samantha1986 skriver:

Da jeg fik min nr 2 for 5 mdr siden havde jeg bestemt ikke glemt smerterne fra da jeg fik den første .. men jeg syntes at man har lettere ved at arbejde med veerne 2 gang (eller det havde jeg) men må indrømme at jeg aldrig har brugt sætningen at det kunne jeg godt gøre igen med det samme.. Nix jeg har altid sagt .. der går mange år endnu inden jeg gør det igen

Da jeg fik veer med den sidste begyndte panikken allerede at melde sig igen og jeg ville ikke igennem det igen .. men når først det er igang så kan man jo ikke melde fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.