Legetøj opbevaret i skur - er det ok???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

fru G

Jeg har fået arvet nogle rigtig fine legetøj men de har været opbevaret i et skur. Jeg synes de lugter grimt af fugt. Men jeg har ikke noget imod at bruge dem, hvis det er godt nok at vaske dem så at min baby ikke fx får allergier og sådan.

Ved I noget om det??? Hjæælp...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Maja_4000

Vil da tro det er ok hvis du vasker det Det meste kan jo tåle en tur i vaskemaskinen

Anmeld

3. juli 2012

morethanperfect

fru G skriver:

Jeg har fået arvet nogle rigtig fine legetøj men de har været opbevaret i et skur. Jeg synes de lugter grimt af fugt. Men jeg har ikke noget imod at bruge dem, hvis det er godt nok at vaske dem så at min baby ikke fx får allergier og sådan.

Jeg tror ikke det er godt hvis det er blevet jordslået og lign. 
Men hvis det bare er beskidt kan det jo bare vaskes  

Anmeld

3. juli 2012

fru G

Maja_4000 skriver:

Vil da tro det er ok hvis du vasker det Det meste kan jo tåle en tur i vaskemaskinen

Jo det tænkte jeg også, men så kom jeg til at tænke på at vi skal have ny madras for hver baby pga. allergi, støvmider og whatever... Hvordan er det så med legetøj??

Anmeld

3. juli 2012

fru G

morethanperfect skriver:

Jeg tror ikke det er godt hvis det er blevet jordslået og lign. 
Men hvis det bare er beskidt kan det jo bare vaskes  

Næ, de er ikke beskidt, men lugter... jeg er sikker på at lugten går væk ved vask, men hvad med støvmider og den slags - som er grund til at hvert barn skal have ny madras... pga allergi... det er derfor jeg er i tvivl

Anmeld

3. juli 2012

Maja_4000

fru G skriver:

Jo det tænkte jeg også, men så kom jeg til at tænke på at vi skal have ny madras for hver baby pga. allergi, støvmider og whatever... Hvordan er det så med legetøj??

Man kan jo heller ikke smide en madras i vaskemaskinen

Tror ikke der sker noget ved det .. Du skal nok bare vaske det varmt

Anmeld

3. juli 2012

fru G

Maja_4000 skriver:

Man kan jo heller ikke smide en madras i vaskemaskinen

Tror ikke der sker noget ved det .. Du skal nok bare vaske det varmt

Hehe det har du helt ret i! Tænker du 40 eller 60 grader?

Anmeld

3. juli 2012

morethanperfect

fru G skriver:

Næ, de er ikke beskidt, men lugter... jeg er sikker på at lugten går væk ved vask, men hvad med støvmider og den slags - som er grund til at hvert barn skal have ny madras... pga allergi... det er derfor jeg er i tvivl

Tror ikke der sker noget ved det ..

Vi alle indtager støvmider hele tiden

Anmeld

3. juli 2012

come2

fru G skriver:

Vask du det der kan af i rodalon. Det tager grim lugt.

Anmeld

3. juli 2012

fairlady

det kan du sagtens, bare du vasker det, så skal det der evt vbar, nok blive dræbt. Vask det med rodalon først og så en tur i vaskemaskinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.