Elaine skriver:
Hej jeg har en fantastisk datter på 3 mdr.
Desværre er hun blevet afhængig af at blive vugget i søvnemen det er nu ikk så stort et problem, problemet er at jeg ikke kan ligge hende fra mig uden at hun vågner 
Hun sover meget uroligt og har altid gjort det, arme og ben fare rundt og hun kan slet ikk finde ro, derfor bliver hun svøbt ind i dynen, som sårn en lille rullekebab 
det er både dag og nat det er sådan, heldigvis sover hun godt om natten og falder for det meste i søvn ved flasken.
hun bruger IKKE sut.
så nu vil jeg høre om nogen har været i samme situation?
Hvad gjorde i?
og hvornår gjorde i det?
det ska lige siges at jeg er alene mor og har en stor pige på knap 3 år også.
Åh, hvor kan jeg huske det tydeligt! det problem havde vi også herhjemme, da min datter var lille.. hun er 1 år nu 
Jeg prøvede også at svøbe osv. men intet hjalp, kun hvis hun fik lov at sove i mine arme.... Hun brugte godt nok sut, hvilket måske gør det lidt nemmere...
Altså, græder hun, når hun så vågner efter du har lagt hende, eller..? Hvis ikke hun græder, synes jeg, at du skal lade hende ligge... Hvis hun er træt skal hun nok falde i søvn på et tidspunkt.. I er nok lige i en periode, ,hvor hun nok også skal finde en rytme i søvnmønstret.....
HVIS hun græder, så trøst hende så godt du kan, mens hun ligger i hendes vugge... Ta' hende ikke op, hun skal vænne sig til, ikke kun at være i dine arme når hun skal sove - du skal skabe en ny vane for hende, og det tager tid - tror vi brugte omkring 2 uger på det... men til sidst hjalp det, og hun faldt selv i søvn, dog først efter ½ time ca
Men giv det tid