er det muligt at blive forelsket i en bog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

millesofie

Jeg læser twilight lige nu og er næsten som en forelsket 14årig

det sker for mig hver gang og opdager en ny god fantasy...

det er som om jeg bliver forelsket i historien og hver gang jeg lægger den fra mig går jeg med et hul i maven

det eneste jeg tænker på er hvornår jeg kan læse igen..

højest upraktisk når man har en lille på 2½

ej selvfølgelig ikke så slemt men næsten 

men det er også det der gør om jeg gider læse en bog, den skal fange mig hurtigt og helt

hvordan har i andre det med bøger og læsning?

kan en bog påvirke jeres humør?

kan den gøre jer træt?

og har det betydning for jer om det er jeg fortæller eller trejde person?

ku blive ved

god sommer og læsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

La´chrissen

millesofie skriver:

eJeg læser twilight lige nu og er næsten som en forelsket 14årig

det er som om jeg bliver forelsket i historien og hver gang jeg lægger den fra mig går jeg med et hul i maven

men det er også det der gør om jeg gider læse en bog, den skal fange mig hurtigt og helt

kan den gøre jer træt?

ku blive ved

god sommer og læsning

Ja en bog kan helt klart også fange mig, kan leve helt ind i den. Og ikke ville slippe den før den er færdig. Og ønsker nogle gange den var længere

Anmeld

5. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
millesofie skriver:

kan den gøre jer træt?

ku blive ved

god sommer og læsning

Det kender jeg godt. Jeg har altid læst enormt meget, og det er ikke tilfældigt, at jeg er blevet dansklærer - jeg elsker litteratur! 

Jeg har en slem tendens til at læse gode bøger alt for hurtigt, og så savner jeg dem, når jeg er færdig. Og jeg kan virkelig også lade mit humør påvirke af en bog. 

Jeg er ret kritisk, når jeg læser, og selv den bedste historie kan ikke fange mig, hvis sproget er for overfladisk eller bare dårligt håndværk. Og hold da op, hvor bliver der udgivet meget møg - typisk fra kendisser, der ikke har noget begreb om sprog, men sælger godt pga. deres berømmelse. 

Anmeld

5. juli 2012

jydeinden

millesofie skriver:

kan den gøre jer træt?

ku blive ved

god sommer og læsning

altså nu har jeg selv læst twilight, og det er en overraskende god serie ( synes filmene er anstrengende).. og ja man kan sagtens blive fanget af det, og personligt er det meget belastende for mig at læse en bog som kun er skrevet som en jeg fortæller, synes det er hårdt at læse på den måde, kan bedst lide bøger skrevet som 3 persons fortæller.

Anmeld

5. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
millesofie skriver:

kan den gøre jer træt?

ku blive ved

god sommer og læsning

Glemte at nævne, at netop Twilight var en blandet oplevelse for mig - jeg har kun læst den første og på engelsk. Sproget var overraskende godt, men jeg brød mig ikke om selve historien - den var meget banal og forudsigelig, synes jeg. Alligevel var selve sproget nok til at begejstre mig og fange mig ind, så det primært var en god læseoplevelse - MEN jeg magtede ikke at læse mere om vampyrkærlighed, så jeg har kun læst den ene. 

Anmeld

5. juli 2012

millesofie

La´chrissen skriver:

Ja en bog kan helt klart også fange mig, kan leve helt ind i den. Og ikke ville slippe den før den er færdig. Og ønsker nogle gange den var længere

ihh os mig

Anmeld

5. juli 2012

millesofie

Mor og meget mere skriver:

Det kender jeg godt. Jeg har altid læst enormt meget, og det er ikke tilfældigt, at jeg er blevet dansklærer - jeg elsker litteratur! 

Jeg har en slem tendens til at læse gode bøger alt for hurtigt, og så savner jeg dem, når jeg er færdig. Og jeg kan virkelig også lade mit humør påvirke af en bog. 

Jeg er ret kritisk, når jeg læser, og selv den bedste historie kan ikke fange mig, hvis sproget er for overfladisk eller bare dårligt håndværk. Og hold da op, hvor bliver der udgivet meget møg - typisk fra kendisser, der ikke har noget begreb om sprog, men sælger godt pga. deres berømmelse. 

det er godt at høre at jeg ikke er alene

Anmeld

5. juli 2012

millesofie

jydeinden skriver:

altså nu har jeg selv læst twilight, og det er en overraskende god serie ( synes filmene er anstrengende).. og ja man kan sagtens blive fanget af det, og personligt er det meget belastende for mig at læse en bog som kun er skrevet som en jeg fortæller, synes det er hårdt at læse på den måde, kan bedst lide bøger skrevet som 3 persons fortæller.

uh har tænkt det samme

jeg æder den dog rådt alligevel

Anmeld

5. juli 2012

jydeinden

millesofie skriver:

uh har tænkt det samme

jeg æder den dog rådt alligevel

hehe

jamen twilight feks er en god serie, og er også meget tilhænger af feks harry potter og eragon, men synes ikke ligee jeg har læst så mange jeg fortæller bøger

Anmeld

5. juli 2012

Ansemusen

Sådan har jeg det med RIGTIG gode bøger! Men der er langt imellem, oplevede det oftere da jeg var yngre, og vel sagtens mindre kritisk og mere fantasifuld.

Men "Jordens Søjler" er helt fantastisk og den gjorde mig helt "forelsket" i historiens hovedpersoner, de gode altså. Og samtidig hadede jeg ligefrem "de onde".

Kan varmt anbefales!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.