Stevia sødemiddel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.740 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

Tona

Er der nogle der har erfaringer med dette? Det er efter sigende et sødemiddel som er naturligt og ikke skadeligt. Det er udtræk af en plante. Det lyder vildt godt når man læser om det.

http://shop.viivaa.dk/viivaa/foedevarer/naturlige-soedemidler/c-24/c-113?gclid=CICEot7N-7ACFTMhtAodQmXnmw

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

B&J

Stevia er den nye der er kommet ud har ikke prøvet den men nogle siger den smager sød og ikke så træls som andre sødmiddel og andre siger det modsatte...

jeg vil vildt gerne prøve den sukrin især fordi der er flordrys imellem

gerne opdate hvis du prøver

Anmeld

2. juli 2012

Tona

B&J skriver:

Stevia er den nye der er kommet ud har ikke prøvet den men nogle siger den smager sød og ikke så træls som andre sødmiddel og andre siger det modsatte...

jeg vil vildt gerne prøve den sukrin især fordi der er flordrys imellem

gerne opdate hvis du prøver

Jeg prøver i aften. Jeg har jaget manden ned efter ingredienser til sund youghurt is med sødet med Stevia

Anmeld

2. juli 2012

B&J

Amandas-mor skriver:

Jeg prøver i aften. Jeg har jaget manden ned efter ingredienser til sund youghurt is med sødet med Stevia

wup wup glæder mig til hvad du syntes om det

Anmeld

2. juli 2012

Tona

B&J skriver:

wup wup glæder mig til hvad du syntes om det

Nu har jeg prøvet det.

Græsk youghurt og så enten frugt i eller cacao i og så Stevia i. Efter ca 1 time i fryseren er det ligesom soft ice og fuldstændig fantastisk!

Det der Stevia er nemt at dosere og det lader til at have en jævnende effekt ligesom sukker også har på konsistensen. Det smager ikke kvalmende sødt ligesom mange andre kunstige sødemidler. Jeg vil kalde det en stor succes  

I morgen skal jeg forsøge at bage chokolademuffins til manden med Stevia

Anmeld

3. juli 2012

B&J

Amandas-mor skriver:

Nu har jeg prøvet det.

Græsk youghurt og så enten frugt i eller cacao i og så Stevia i. Efter ca 1 time i fryseren er det ligesom soft ice og fuldstændig fantastisk!

Det der Stevia er nemt at dosere og det lader til at have en jævnende effekt ligesom sukker også har på konsistensen. Det smager ikke kvalmende sødt ligesom mange andre kunstige sødemidler. Jeg vil kalde det en stor succes  

I morgen skal jeg forsøge at bage chokolademuffins til manden med Stevia

ej hvor fedt.... jeg prøver nemlig også at lave kage is osv uden det smager af addd sødt...

men skriv endelig igen hvordan muffinen kommer til at smage også

Anmeld

3. juli 2012

Tona

B&J skriver:

ej hvor fedt.... jeg prøver nemlig også at lave kage is osv uden det smager af addd sødt...

men skriv endelig igen hvordan muffinen kommer til at smage også

Ja, jeg skal nok komme med en up-date

Anmeld

3. juli 2012

B&J

Amandas-mor skriver:

Ja, jeg skal nok komme med en up-date

Anmeld

3. juli 2012

aarhusmor

Jeg har også lige fået det som sødetabletter og som pulver, uden det er blandet op med noget andet. Men jeg synes det har en sær smag. Men jeg kan da vænne mig til det, når man ved at det ikke skader på andre fronter (eller tror man ved det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.