Hvordan laver jeg dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.443 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

Anonym trådstarter

Altså det grønne mønster?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Ansemusen

Hejsa

Hvorfor er du anonym om jeg må spørge? Bare nysgerrig

Hvis du ikke har træning i at bruge en tylle, vil jeg nook råde dig til at lave mønstrene på siden af kagen i fondant i stedet for med royal icing i en tylle! Altså simpelthen rulle fondant helt tyndt ud til en lille pølse og forme i det ønskede mønster og lade tørre før det sættes fast på kagen med royal icing, lidt vand eller tyloselim (fødevaelim lavet af tylosepulver og vand).

Orchidéerne kan du købe et udstikkersæt til - men det er ret kringlet at lave dem, så evt. køb en siliconeform, som laver en helt færdig orchide for dig. Det er ikke helt så fint og levende, men MEGET nemmeree end selv at lave orhidéerne fra bunden! Ellers brug i stedet nogle andre blomster, som er lettere at lave men stadig fine!

På billedet er der da vist i øvrigt brugt ægte orchidéer, så det kan du jo også bare gøre, så slipper du for besværet

HELD OG LYKKE

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Hejsa

Hvorfor er du anonym om jeg må spørge? Bare nysgerrig

Hvis du ikke har træning i at bruge en tylle, vil jeg nook råde dig til at lave mønstrene på siden af kagen i fondant i stedet for med royal icing i en tylle! Altså simpelthen rulle fondant helt tyndt ud til en lille pølse og forme i det ønskede mønster og lade tørre før det sættes fast på kagen med royal icing, lidt vand eller tyloselim (fødevaelim lavet af tylosepulver og vand).

Orchidéerne kan du købe et udstikkersæt til - men det er ret kringlet at lave dem, så evt. køb en siliconeform, som laver en helt færdig orchide for dig. Det er ikke helt så fint og levende, men MEGET nemmeree end selv at lave orhidéerne fra bunden! Ellers brug i stedet nogle andre blomster, som er lettere at lave men stadig fine!

På billedet er der da vist i øvrigt brugt ægte orchidéer, så det kan du jo også bare gøre, så slipper du for besværet

HELD OG LYKKE

Fordi ingen skal vide endnu, at vi ska giftes og tak for svar

Anmeld

3. juli 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Fordi ingen skal vide endnu, at vi ska giftes og tak for svar

Uh spændende

Tillykke!

Anmeld

3. juli 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Uh spændende

Tillykke!

Har du evt en opskrift på Royal Icing?

Så vil jeg da li prøve

Anmeld

3. juli 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Har du evt en opskrift på Royal Icing?

Så vil jeg da li prøve

Det er bare glasur lavet på flormelis og æggehvider (pastauriseret)

Anmeld

3. juli 2012

Ansemusen

Men er du sikker på, at du vil lave jeres bryllupskage selv?

Det er et kæmpe arbejde, og det ville jo være rigtig synd, hvis du ender med at stå og lave kage til langt ud på natten inden dit bryllup!

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Det er bare glasur lavet på flormelis og æggehvider (pastauriseret)

Jeg er vant til at lave fondant / marcipan kager, og nu har jeg jo lidt tid til at øve mig i - mange tak for svar

Anmeld

14. juli 2012

JoCi

Ansemusen skriver:

Men er du sikker på, at du vil lave jeres bryllupskage selv?

Det er et kæmpe arbejde, og det ville jo være rigtig synd, hvis du ender med at stå og lave kage til langt ud på natten inden dit bryllup!

Jeg synes det er super sejt at hun vil lave sin egen bryllupskage, man behøver jo ikke stå til langt ud på natten hvis man begynder i god tid

Anmeld

14. juli 2012

Anonym trådstarter

JoCi skriver:

Jeg synes det er super sejt at hun vil lave sin egen bryllupskage, man behøver jo ikke stå til langt ud på natten hvis man begynder i god tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.