Hvad hvis man går bort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

MilleRas

Hej andre nybagte mødre.

Jeg så for et par uger siden en ung mor i TV2 oprette nogle videoer og beskeder på et system på internettet. Det gik i det store hele ud på at hvis hun skulle være i den uheldige situation at pludseligt skulle gå bort, ville disse blive sendt ud.

Jeg har nu i et par uger tænkt meget over det, og også kigget ganske kort på servicen ved navn ”eftermail” men ved stadig ikke helt.

Jeg ville dog gerne høre nogle andre nye mødre om i har prøvet systemet? Har i nogensinde skænket døden en tanke? Hvad bruger i det til udover beskeder? Hvad siger jeres mand / kæreste til det?

Har mange spørgsmål før jeg selv overvejer at gå i gang for jeg syntes jo ideen er rigtig fin, og tror da det ville være rigtig hyggeligt for eksempel at holde en "dagbog" eller noget med den lille…  

Håber at modtage lidt respons,

Knus derude

Mille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

snefnug

Jeg har tænket på at gøre et eller andet, men  på en måde er det bare nået der kommer for tæt, i det min mand er syg, og højest sandsynligt ikke vil kunne bo hjemme om 5 år og vil være død indenfor 10 år, og hvis jeg så skal tænke i at min søn kunne miste mig er en tanke jeg ikke kan bære, for så vil jeg også skulle tænke hvem skal så passe på ham. Men jeg ved at jeg på en eller anden måde skal have lavet noget så han har nogle minder om hans far, da han vil være væk før Oliver er voksen, men samtidig ved jeg også at min mand ikke vil se det i øjene, så hvordan jeg gør det ved jeg ikke endnu.

håber det giver mening

Anmeld

2. juli 2012

Tona

snefnug skriver:

Jeg har tænket på at gøre et eller andet, men  på en måde er det bare nået der kommer for tæt, i det min mand er syg, og højest sandsynligt ikke vil kunne bo hjemme om 5 år og vil være død indenfor 10 år, og hvis jeg så skal tænke i at min søn kunne miste mig er en tanke jeg ikke kan bære, for så vil jeg også skulle tænke hvem skal så passe på ham. Men jeg ved at jeg på en eller anden måde skal have lavet noget så han har nogle minder om hans far, da han vil være væk før Oliver er voksen, men samtidig ved jeg også at min mand ikke vil se det i øjene, så hvordan jeg gør det ved jeg ikke endnu.

håber det giver mening

Åh nej hvor er det synd for jer

Stort kram til dig   

Anmeld

3. juli 2012

MilleRas

Hej Snefnug,

Det giver rigtig god mening, tak for din tilbagemelding. Det gør mig selvfølgelig rigtig ked at høre om jeres situation!!

Jeg har snakket med min mand om at lave en 5år konto hver i tiden hvor de små ikke rigtig kan forstå hvad der sker. Herefter vil vi have disse optagelser som minder fra tiden hvor de var små. 

Men han syns ikke det er nødvendigt, og mener at en må være nok. Vil selvfølgelig gerne lave dette sammen med ham, men kan faktisk også godt lide tanken om at han laver noget personligt fra ham til dem. (og måske også en til mig.   )

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre.. måske skal jeg bare lave en konto derinde og komme lidt igang - og så håbe at han følger trop?

Så er det jo bare hvad jeg skal sige... ?

knuz mille

Anmeld

3. juli 2012

snefnug

Amandas-mor skriver:

Åh nej hvor er det synd for jer

Stort kram til dig   

tak skal du ha.

Anmeld

3. juli 2012

snefnug

MilleRas skriver:

Hej Snefnug,

Det giver rigtig god mening, tak for din tilbagemelding. Det gør mig selvfølgelig rigtig ked at høre om jeres situation!!

Jeg har snakket med min mand om at lave en 5år konto hver i tiden hvor de små ikke rigtig kan forstå hvad der sker. Herefter vil vi have disse optagelser som minder fra tiden hvor de var små. 

Men han syns ikke det er nødvendigt, og mener at en må være nok. Vil selvfølgelig gerne lave dette sammen med ham, men kan faktisk også godt lide tanken om at han laver noget personligt fra ham til dem. (og måske også en til mig.   )

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre.. måske skal jeg bare lave en konto derinde og komme lidt igang - og så håbe at han følger trop?

Så er det jo bare hvad jeg skal sige... ?

knuz mille

ja det er svært at sige hvad man skal gøre. jeg søger bare for at tage mange billeder af min søn og mand sammen, i alle mulige situationer, for så er altid et bevis for hans tid sammen med hans far, og billeder er jo også gode at snakke udfra så jeg kan fortælle ham om hans far.

Oliver er nu 4,5 år og vil efterhånde selv begynde at have minder om hans far når han bliver ældre, men han vil jo aldrig have minder om ham fra dengang han var rask

Anmeld

3. juli 2012

MilleRas

Er der evt. andre herinde der har brugt systemet ligesom pigen fra TV2?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50901118:stine-forbereder-sig-til-d%C3%B8den.html

Ville rigtig gerne have lidt inspiration til hvordan jeg evt. skulle gribe det an?

knuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.