Underlig fornemmelse! (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

Karla

Hej piger.

Jeg ved egentlig ikke helt, om dette indlæg hører til her. Og ved heller ikke helt, hvad hensigten med dette indlæg er. Bare rart at få afløb for alt det der hober sig op inden i!

Jeg testede postivt den 01/06 og var super glad! Manden og jeg havde forsøgt i 8 måneder. Kom til lægen d. 06/06, hvor det var en meget svag test, og fik at vide at jeg skulle komme igen ugen efter. Om aftenen d. 06/06 begyndte jeg at bløde. Ringede til lægen dagen efter og fik at vide, at der ikke var noget at gøre. Blev rigtig ked af det, men kom ligesom hurtigt over det igen, da jeg jo vidste der var stor chance for, at det ville gå galt. Begyndte så at få det underligt i kroppen, og d. 17/06 tog jeg en ny test, som var meget postiv, og den blev mere positiv de efterfølgende dage. Gik til lægen med en urinprøve, og fik at vide, at der ingen tvivl var, om at jeg var gravid. Blev helt utroligt glad, da jeg jo slet ikke havde regnet med det. Fik tid til 1. graviditetsundersøgelse 14 dage efter. (skulle have været til den i dag).

d. 26/06 om natten fik jeg voldsomme smerter i maven. og fik det rigtig dårligt. Jeg havde haft noget der mindede om det tidligere, men det gik over så snart jeg lagde mig og slappede af, men denne gang fortsatte det hele natten. Om morgenen kom der en smule blod, og jeg skyndte mig ned til lægen.
Blev undersøgt, og fik kommentaren "det ser ikke for godt ud med din graviditet, men jeg synes nu også du er for ung, så det må nok bare være bedre held næste gang". Blev så rasende! Han kunne jo ikke sige, hvordan det stod til, og min alder, skal han da slet ikke kommentere på?!
Blev så henvist til gynækologisk afdeling akut, og kom op og blev scannet en time senere. Her viste det sig så, at jeg desværre var gravid udenfor livmoderen, og blev klargjort til operationsbordet med det samme. Det var en meget voldsom oplevelse. Og slet ikke forventet!

Nu sidder jeg tilbage med en tom følelse. Kan slet ikke forstå, at jeg ikke blev undersøgt tidligere, når jeg nu blødte så tidligt i graviditeten. Er det normalt, at de ikke reagerer på den slags?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

FruK

Det er helt normalt at man ikke bliver undersøgt så tidligt - de kan alligevel ikke gøre noget, når det går galt på det tidspunkt.

Men hårdt er det... 

Anmeld

2. juli 2012

FruK

Nej, undskyld... Har lige læst igen. Troede du ringede til vagtlægen. Der er normalt, at de ikke gør noget. Men dom egen læge skulle da selvfølgelig have tjekket om du var gravid eller ej efter blødningen. 

Anmeld

2. juli 2012

Karla

FruK skriver:

Nej, undskyld... Har lige læst igen. Troede du ringede til vagtlægen. Der er normalt, at de ikke gør noget. Men dom egen læge skulle da selvfølgelig have tjekket om du var gravid eller ej efter blødningen. 

Det ville jeg nemlig også mene. Synes det er helt hen i vejret, at jeg først får en tid 14 dage efter, når jeg har forklaret min situation. Ved godt der ikke var så meget de kunne gøre. Når det er en graviditet uden for livmoderen, kunne de jo intet stille op. Men kunne muligvis have fået det at vide tidligere og kunne derved med stor sandsynlighed have undgået det kæmpe chok, som det var pludselig at blive kørt direkte på operationsbordet. Er godt nok en smule skuffet oveni at jeg er enormt ked af, at det ikke lykkedes denne gang.

Anmeld

2. juli 2012

klmf

Hm, jeg synes lidt både og. Når det er så tidligt i graviditeten, kan de alligevel ikke gøre noget for at stoppe at man aborterer og medmindre de har et ultralydsapparat i lægehuset, kan de jo ikke se at graviditeten er udenfor livmoderen. Hvor ung er du siden han følte sådan et behov for at kommentere på din alder?

Er ked af du har haft den trælse oplevelse og at I snart har en positibv test igen

Anmeld

2. juli 2012

Karla

lotchen skriver:

Hm, jeg synes lidt både og. Når det er så tidligt i graviditeten, kan de alligevel ikke gøre noget for at stoppe at man aborterer og medmindre de har et ultralydsapparat i lægehuset, kan de jo ikke se at graviditeten er udenfor livmoderen. Hvor ung er du siden han følte sådan et behov for at kommentere på din alder?

Er ked af du har haft den trælse oplevelse og at I snart har en positibv test igen

Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Ville bare ønske de havde handlet lidt før!

Jeg er 20 år (blev 20 i marts). Men synes da det er ens eget valg, hvornår man føler sig klar til at få et barn. Jeg føler mig 100 % klar. Er gift (min mand er lige blevet 23). Vi er begge klar på det. Har styr på uddannelse - kan få det til at løbe rundt med barn under uddannelse. Vi har masser af plads, da vi bor i lejet hus, og opsparing til barnet.
Så følte mig meget stødt over den kommentar. Der er stor forskel på, hvor man er i livet som 20-årig, og synes ikke han kan udtale sig om det, kun på baggrund af min alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.