Camilla30 skriver:
Hej Piger 
Jeg hører P3 som sender direkte fra Roskilde festival. Der har i løbet af formiddagen været et tema omkring fortrydelsespiller, som sælges på festivalen i håndkøb og altså udenomen læge. Flere festivalgfæster står i kø for at købe og flere er blevet interviewet.. Jeg kan mærke at jeg bliver lidt forundret over at fortrydelsespiller er så almindelige at bruge og det kommer lidt bag på mig, at så mange har behov for det, at der ligefrem er mange i kø for at købe.. kan ikke rigtigt finde ud af om jeg er lidt snerpet og gammeldags? men på en eller anden måde bliver jeg bare en lille smule forarget over at det er så let en løsning - altså jeg ved godt at uheldet kan være ude, at kondomet kan springe osv. osv. og jeg er som sådan heller ikke fortaler for, at man skal 'tvinges' til at gennemføre en graviditet, som man reelt ikke ønsker; det er bare lidt for let at tage en pille bagefter, hvis man ikke har tænkt sig om? Jeg vil gerne høre hvad I andre tænker om det? 
Jeg har det sådan både og med det. Synes det er super, at muligheden er der. Det ville være træls, hvis der skulle komme en masse uønskede børn ud af det. Men på den anden side, skulle de jo bare have husket at beskytte sig.. Og ja, det kan springe osv, men det er ikke så ofte det sker.
Tror at jeg i sidste ende synes det er helt i orden. Hvor der er mange mennesker, og masser at drikke - der vil der som regel også være ubeskyttet sex. Og så synes jeg, at fortrydelsespillen er god
Dermed ikke sagt, at den bare skal bruges som prævention.
Anmeld