dagpleje/vuggestue -hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

lailamik

Hvor gammelt skal et barn være før det får lov til passes/komme ind i vuggestue?

Er kommet ind i skole i Herning, men Adam er kun 5mdr til den tid:/ ..er det for tideligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

L&V

lailamik skriver:

Hvor gammelt skal et barn være før det får lov til passes/komme ind i vuggestue?

Er kommet ind i skole i Herning, men Adam er kun 5mdr til den tid:/ ..er det for tideligt?

Jeg ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune men i min kommune hedder det min 6 måneder, men måske man kan søge noget dispensation af en art. Men det er meget tidligt at sku undvære sine forældre i mange timer om dagen, der er ikke mulighed for at far kan ta barsel eller andet?

Anmeld

2. juli 2012

lailamik

Månsson skriver:

Jeg ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune men i min kommune hedder det min 6 måneder, men måske man kan søge noget dispensation af en art. Men det er meget tidligt at sku undvære sine forældre i mange timer om dagen, der er ikke mulighed for at far kan ta barsel eller andet?

tak skal du ha  

Ja det er det :/ tænkte ikke helt klart når jeg søgt, var gravid der sååe :/  

Men jo der er mulighed for at Kæresten kan være i barsel i ca. 2 mdr så det er altid noget

Anmeld

2. juli 2012

serinasmor

lailamik skriver:

tak skal du ha  

Men jo der er mulighed for at Kæresten kan være i barsel i ca. 2 mdr så det er altid noget

Her i aalborg kan man få plads fra 4 mdr - mellem 4 og 6 mdr kan der dog kun tilnydes vuggestue ...

måske du skal ringe til din kommune (eller kommende hvis i skal flytte) og høre dem ad

hvad er det for en uddannelse? 

Anmeld

2. juli 2012

L&V

lailamik skriver:

tak skal du ha  

Det kan jo ske he he. Det er jo os fint når han så kan ta 2 måneder så her jeres barn en lidt bedre alder

Anmeld

4. juli 2012

lailamik

serinasmor skriver:

Her i aalborg kan man få plads fra 4 mdr - mellem 4 og 6 mdr kan der dog kun tilnydes vuggestue ...

måske du skal ringe til din kommune (eller kommende hvis i skal flytte) og høre dem ad

hvad er det for en uddannelse? 

Aaah hvor dejligt! -ville ønske jeg skulle til Aalborg at bo -kender så mange der flytter derhen  

Har nu ringet til Herning kommune, (som vi jo flytter til) og fik svaret at der faktiskt ikke er nogen aldersgrænse Men nu hvor min kæreste har fået lov til at tage 2mdr barsel så er Adam 7mdr inden han begynder i dagpleje, lidt bedre alder  

Den hedder Design teknolog, og linjen hedder Branding management  

Anmeld

4. juli 2012

lailamik

Månsson skriver:

Det kan jo ske he he. Det er jo os fint når han så kan ta 2 måneder så her jeres barn en lidt bedre alder

Nemlig  

Får helt ondt af ham at han allerede skal passes af andre end os, men såden er det jo nogle gange :/ 

Anmeld

4. juli 2012

serinasmor

lailamik skriver:

Aaah hvor dejligt! -ville ønske jeg skulle til Aalborg at bo -kender så mange der flytter derhen  

Har nu ringet til Herning kommune, (som vi jo flytter til) og fik svaret at der faktiskt ikke er nogen aldersgrænse Men nu hvor min kæreste har fået lov til at tage 2mdr barsel så er Adam 7mdr inden han begynder i dagpleje, lidt bedre alder  

Den hedder Design teknolog, og linjen hedder Branding management  

så løste det sig jo - det var dejligt  

jeg er selv nyudklækket grafisk designteknolog fra aalborg  Håber du bliver glad for uddannelsen

Anmeld

4. juli 2012

lailamik

serinasmor skriver:

så løste det sig jo - det var dejligt  

jeg er selv nyudklækket grafisk designteknolog fra aalborg  Håber du bliver glad for uddannelsen

Ja dejjligt!  

Ahhh najs! havde nemlig tænkt på at søge ind i Aalborg også Men nu bliver det så Herning. Glæder mig virkelig til at komme igang og synes bare den virker så spænnende  

Var det en svær uddannelse at gennemgå? 

Anmeld

4. juli 2012

serinasmor

lailamik skriver:

Ja dejjligt!  

Ahhh najs! havde nemlig tænkt på at søge ind i Aalborg også Men nu bliver det så Herning. Glæder mig virkelig til at komme igang og synes bare den virker så spænnende  

Var det en svær uddannelse at gennemgå? 

nej det synes jeg ikke - kravene passede nogenlunde til læringen...

som alle videregående uddannelser skal man jo selv stå for at få lavet alle opgaver og følge med i pensum. Det kan være svært for nogen

Selv tog jeg et helt års barsel under uddannelsen og derefter 1½ års uddannelse med barn på sidelinjen.. det kunne godt lade sig gøre  ... men jeg har også fået at vide at min arbejdsmoral har været højere end flertallets .... og jeg sørgede for at læse op hele den sidste måned af min barsel - sideløbende med at serina begyndte så småt i dagpleje

men nej, jeg synes ikke det var så svært igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.