Er det for sent ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Jeg har i år gerne ville sætte jordbær planter, men fik ikke gjort der- da jeg brugte tid på blomster bede ( som ikke er blevet til en skid) Jefg har bestemt IKKE grønne fingre og kan slå selv en kaktus eller bambus ihjel trods kæmpe indsats og læsning på skiltet + hjælp fra erfarne familie medlemmer jah det har bare altid været et problem med blomster, planter alt! Men opdagede så idag at mine ærteplanter og gulerødder er i fund gang i haven havde ellers opgivet da der ikke så meget som den mindste grønne lille dusk /stilk eller andet var kommet op efter mange uger så mig ud og fjerne tidsler, ukrudt osv ;D

Men vil nu alligevel høre, om det er for sent med jordbær sætning i år??

Håber der er nogle som kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det er vist ved at være for sent! Vi plejer at plante jordbær ud lige omkrig mors dag! Vh stine

Anmeld

1. juli 2012

StineW79 skriver:

Ja det er vist ved at være for sent! Vi plejer at plante jordbær ud lige omkrig mors dag! Vh stine

Uh ha ja det er ved at være lidt siden, når det handler om at de skal sættes i jorden i en bestemt periode for at kunne vokse. Øv det er da trist :/

Tak for dit svar

Anmeld

1. juli 2012

StineW79 skriver:

Hov, kiggede lige nettet der står sørme mange steder at midten af august skal man plante. Og gøres det i april F.eks skal man ikke regne med særlig stort udnytte. Hmm håber det passer, kan ikke huske om jef har set plante i butikkerne for nylig faktisk, derfor tænkte jeg det måske var for sent , ja nu ved jeg sørme ikke

Anmeld

1. juli 2012

StineW79

Så må du på jagt, for der er ik nogebederne en nu plukket jordbær!  Håber det lykkes. Vh stine

Anmeld

1. juli 2012

StineW79 skriver:

Så må du på jagt, for der er ik nogebederne en nu plukket jordbær!  Håber det lykkes. Vh stine

Nå har lige læst lidt mere, troede enlig de kom samme pr man sætter dem, gør de det ?

Det ser ikke sådan ud hvis man sætter dem i august så er de bare ekstra frodige året efter . Øvøv vil have bær i år ;p

Plejer du få bær samme år du planter ?

Og mange tak, du har fuldstændig ret , så de kunne leveres over nettet hvis det går helt galt

Anmeld

2. juli 2012

StineW79

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Nå har lige læst lidt mere, troede enlig de kom samme pr man sætter dem, gør de det ?

Det ser ikke sådan ud hvis man sætter dem i august så er de bare ekstra frodige året efter . Øvøv vil have bær i år ;p

Plejer du få bær samme år du planter ?

Og mange tak, du har fuldstændig ret , så de kunne leveres over nettet hvis det går helt galt

Ja plejer altid at få masser af bær! Vi plejer så også at købe nogle forskellige sorter, så de gir bær på lidt forskellig tidspunkter! Vh stine

Anmeld

2. juli 2012

StineW79 skriver:

Ja plejer altid at få masser af bær! Vi plejer så også at købe nogle forskellige sorter, så de gir bær på lidt forskellig tidspunkter! Vh stine

Ja det i gør med at købe forskellige slags læste jeg var ret godt så jordbær perioden var længere

Men hvis i sætter planter iår f.eks, plejer i så og få udbytte samme år eller først året efter plantningen ? Det kan jeg nemlig ikke helt finde ud af

Anmeld

2. juli 2012

L&V

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Jeg har i år gerne ville sætte jordbær planter, men fik ikke gjort der- da jeg brugte tid på blomster bede ( som ikke er blevet til en skid) Jefg har bestemt IKKE grønne fingre og kan slå selv en kaktus eller bambus ihjel trods kæmpe indsats og læsning på skiltet + hjælp fra erfarne familie medlemmer jah det har bare altid været et problem med blomster, planter alt! Men opdagede så idag at mine ærteplanter og gulerødder er i fund gang i haven havde ellers opgivet da der ikke så meget som den mindste grønne lille dusk /stilk eller andet var kommet op efter mange uger så mig ud og fjerne tidsler, ukrudt osv ;D

Men vil nu alligevel høre, om det er for sent med jordbær sætning i år??

Håber der er nogle som kan hjælpe

Det er altid bedst og plante i starten af efteråret det er næsten lige meget hva planter det gælder Så ja jeg tror du må vente til næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.