Uge 40+5

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej piger
Jeg er nu i uge 40+5 og tiden går simpelthen bare såååå langsomt! Jeg venter og venter, men syns ikke rigtig der sker noget. Jeg har den sidste uges tid haft mange plukveer, hvilket jeg slet ikke har haft før i graviditeten (i hver fald ikke som jeg har lagt mærke til) De gør ikke ondt overhovedet, det føles bare som om min mave spænder og så bliver den sten hård! Vil gætte på de kommer omkring 20 gange dagligt, og kommer mest når jeg sætter mig ned efter af have gået rundt eller hoster.. men det skulle vist være meget normalt?
Jeg har også i den sidste uge, 2 gange oplevet et kæmpe tryk i skeden, som virkelig har gjort ondt i et par sekunder..
Lige når det har været sket, har jeg først troet det var veer, men eftersom det kun har været et af gangen - to gange i løbet af ugen, tænker jeg at det må være noget andet.. Har i nogen ideer til hvad det kan være? .. Jeg har oplevet lignene nogen gange - også den sidste uges tid eller to - hvis jeg har rejst mig for hurtigt op, bare slet slet ikke i samme grad!

Min slimprop gik her den anden dag, eller det meste af den vil jeg i hvert fald gætte på. Jeg gik på toilettet om morgenen og opdagede så en gennemsigitg - geléagtig klump, med lidt tørret blod. De to sidste dage er der så kommet meget lidt af det samme, så tænker at det bare må være resterne af den? Ved i hvornår man kan vide at den er helt væk? .. Syns jeg hører meget forskelligt. Nogen siger at deres gik flere uger før termin, mens andre siger den først er gået helt væk når vandet går? Hmmm Ventetiden er så lang! Skal til jordemoder her på torsdag d. 5/7, Hvor de så vil overveje at sætte fødslen igang, hvis ikke der er sket noget inden.. Nogen der har erfaring med det? Jeg har hørt det skulle være rigtig ubehageligt, så krydser fingre for at jeg selv går i gang før Stod det til mig, måtte han gerne komme NU! men han er stædig den lille! .. Forresten har jeg forliggende moderkage, hvilket jo skulle gøre det sværere at mærke ham derinde, men synes også man høre meget forskelligt omkring det! Jeg selv begyndte først at kunne mærke liv i uge 32+, meget svagt. Tit mærker jeg ingenting overhovedet, men kan se at han bevæger sig uden på min mave. Meget mærkeligt syns jeg.. Er der andre der har prøvet det?

Puha, det blev til lidt af en roman det her - men på forhånd tak for svar - og held og lykke til alle jer gravide derude!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

babymus77

Ihh ønsker dig en rigtig dejlig fødsel ;-) Nu er det jo så tæt på som det overhovedet kan være!!!

Anmeld

1. juli 2012

pemiro

De der jag i skeden du mærker vil jeg gætte på er bebs der borer sog ned i dit bækken
Mht igangsættelse, så fik jeg tid til det om fredagen kl 14, men han valgte så at komme 12 timer før den tid, så nåede det ikke måske det også er nok til dig bare at få tiden

Anmeld

1. juli 2012

chael

Puha, mange spørgsmål

Men ang. Igangsættelse, blev jeg sat igang 2. Gang. Og det gik super godt

Det med trykken, det kunne godt lyde som baby der skruer sig ned i bækkenet. Det kan godt være meget ubehageligt.

Slimproppen er ingen indikation på snarlig fødsel, den er jo lige om hjørnet uanset hvad men den siger intet om hvornår eller noget. Den kan gå mange gange i løbet af graviditeten, men så tæt på her, så kommer den nok ikke igen.

Jeg fik hindeløsning her med nummer 3, og der kom der også en masse slim dagen efter og fødte så den efterfølgende nat. Gik 8 dage over.

1. Gang gik den en uge op til fødslen og gik 6 dage over.

Det med bevægelserne, kan jeg desværre ikke svare på, min moderkage, har alle 3 gange ligget bagtil. Så har altid kunnet mærke dem i maven hurtigt og tydligt.

Men hvis du er det mindste bekymret, så rig til fødegangen.

Pøj pøj med fødslen, den venter lige om hjørnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.