Er endelig ved at glæde mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.098 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

kbh-tøs

Som overskriften siger, så er jeg endelig ved at glæde mig over at skulle have tvillinger.

Vi skal til nf om 2 uger, men har været til 2 ts indtil videre grundet fertilitetsbehandling.

Det har virkelig været en tanke der skulle falde til ro hos mig og efter at venner, familie og kollegaer ved det og vi har kunne snakke om det, har det virkelig hjulpet på mit tankemylder der har fyldt mig hoved. Jeg kan huske at jeg også havde problemer med hovedet på dette stadie med Victoria. Jeg er ikke synderlig ramt af gener og derfor er der tit dage, hvor jeg er i tvivl om hvorvidt jeg stadig er gravid eller det var en drøm hehe. Tror det bliver bedre når jeg mærker liv 

Vi snakkede om at der er lang tid fra man er til ts ( 6+5) og til vi kan tale med en jm første gang om det at få tvillinger. Man får bare et håndtryk og tillykke, du er nu udskrevet fra fertilitetsafd.

Heldigvis skal jeg som diabetikker til samtale med en fødselslæge, så der kunne vi få svar på alt omkring fødslen og fastsat dato for ks. Men hvad hvis man ikke har den mulighed, så skal der googles en masse....

Hvordan er normal proceduren for jer andre? I fik det vel først at vide ved nf og så er det vel tæt på jm samtale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2012

twinny

Nu skriver du ikke om det er enæggede eller tve-æggede.

Jeg har enæggede drenge. Jeg var til scanning og snak med fødselslæge hver 14 dag.

Jeg fødte naturligt, da de anbefalede det.

Jeg havde en nemt graviditet, og gik tiden ud. Og var sikker også gået over tiden i følge min JM.

Anmeld

9. juli 2012

kbh-tøs

Det er tveægget tvillinger.

Dejligt at høre en god historie, dem synes jeg ikke der er så mange af.

Anmeld

9. juli 2012

Rikke84

Hej

Hvis du mangler gode beretninger om tvillinge graviditeter vil jeg da lige tilføje en så billedet måske ændres lidt for dig

Jeg har enæggede tvillinge drenge fra '07, graviditeten gik OVER AL FORVENTNING... fx: 

- cyklede jeg 9 km til studiet indtil jeg var i slutningen af 6 mdr.

- mine værdier (blodtryk, blod% m.m.) var gennem hele forløbet nærmest "over-normale"

- jeg tog ikke mere end 12 kg. på i alt

- jeg havde det generalt godt og kunne gøre hvad jeg ville, jeg spiste bl.a. brunch sammen med nogle studiekammerater formiddagen før jeg fødte om nattten  

-ingen væske i kroppen, overhovedet.

- Det eneste minus var at jeg spildte utroligt meget på min meget store mave  

Desuden fødte jeg normalt, uden nogen form for smertedækning og på ganske kort tid... tror at det hale var overstået på mindre end 4 timer.

Det bedste af det hele er dog, at alt det gode først begynder, når man ser de to størrelser vokse op side om side og i den grad have glæde af hinanden. Du vil aldrig sende dem alene ud i "den store verden". Vores drenge  har i hvert fald altid deres bedste ven med sig

Jeg krydser fingre for at du vil opleve lige så god en tvillinge-graviditet og fremtid som tvillinge-forældre som jeg.

God vind

Anmeld

9. juli 2012

Rikke84

Ps. blev sccannet hver 14. dag fra uge 20, men det var kun fordi der manglede dokumentation for at de ikke lå i samme hinde, og derved kunne stjæle næríng fra hinanden...

Det var min kære kæreste som led mest under disse scanningers...........LAAANGE ventetid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.