Hvad får man i SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.975 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

Anonym trådstarter

ja sagen er den at jeg har to børn. Og vil gerne begynde på en uddannelse. Jeg bor sammen med min kæreste og vi er ikke gift( først til næste år) nogen der ved hvad man kan få i su evt med su lån, for det er vel stadig forsørger tillæg man kan få selvom man bor sammen med faderen?  håber på hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

lene

du kan få almindelig su + lån og så kan du få ekstra lån som forsørger, men der er også det. når du ikke er enlig forsørger

mvh Lene

Anmeld

1. juli 2012

LilleChelle

Som en ovenover fortæller, så kan du få: 

SU:  5.662 kr. 

SU-lån: 2.897 kr.

Supplerende SU-lån til forsørgere: 1.450 kr.

SU'en har intet at gøre med om du er gift eller ikke. 

Havde du været enlig havde du kunne få noget mere fra SU. 

Anmeld

1. juli 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Anonym skriver:

ja sagen er den at jeg har to børn. Og vil gerne begynde på en uddannelse. Jeg bor sammen med min kæreste og vi er ikke gift( først til næste år) nogen der ved hvad man kan få i su evt med su lån, for det er vel stadig forsørger tillæg man kan få selvom man bor sammen med faderen?  håber på hjælp

Min svigerinde og jeg står præcis med samme cevil tilstand Jeg begynder uddannelse efter endt fødsel og barsel.

Hun har taget 1 år og tager næste efter fødsel og barsel (vi er lige langt henne næsten :p) og hun får 9.000 UDBETALT

Man kan få suppleret op i kontant hjælp så du rammer 10.000 udbetalt , hvis det kan hjælpe jer.

Anmeld

1. juli 2012

Anonym trådstarter

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^ skriver:

Min svigerinde og jeg står præcis med samme cevil tilstand Jeg begynder uddannelse efter endt fødsel og barsel.

Hun har taget 1 år og tager næste efter fødsel og barsel (vi er lige langt henne næsten :p) og hun får 9.000 UDBETALT

Man kan få suppleret op i kontant hjælp så du rammer 10.000 udbetalt , hvis det kan hjælpe jer.

okay da jeg var enlig mor dengang der fik jeg 8900 udbetalt det var uden su lån..

Anmeld

1. juli 2012

Anonym trådstarter

er der andre der kan hjælpe? kan det være rigtigt at jeg som enlig mor( tilbage i 2009) fik 8900 udbetalt det var uden su lån men at man som forsørger men samlever får 9000 kr udbetalt og det er med su lån?

Anmeld

1. juli 2012

wamse

Anonym skriver:

er der andre der kan hjælpe? kan det være rigtigt at jeg som enlig mor( tilbage i 2009) fik 8900 udbetalt det var uden su lån men at man som forsørger men samlever får 9000 kr udbetalt og det er med su lån?

Ja det kan godt passe

Anmeld

1. juli 2012

Aagaard

Vi er studerende begge to og får hver omkring 11000 udbetalt. Det er med forsørger SU og forsørger tillæg til SU lånet.

Vi får omkring 8500 i SU

Anmeld

1. juli 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Vi er studerende begge to og får hver omkring 11000 udbetalt. Det er med forsørger SU og forsørger tillæg til SU lånet.

Vi får omkring 8500 i SU

okay se det var nogle andre tal. Men min kæreste er ikke på su han har arbejde

Anmeld

1. juli 2012

Aagaard

Anonym skriver:

okay se det var nogle andre tal. Men min kæreste er ikke på su han har arbejde

Jeg ved ikke om det gør en forskel mht hvor højt dit tillæg til SUlånet kan blive. Men tror altså ikke at det gør en forskel mht hvad du får i SU med forsørgertillæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.