Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
lige siden jeg blev gravid og fandt ud af jeg var det, har jeg været skide bange for de skulle tage mit barn bla, faren ryger hash inden han skal sove ellers er der ikke noget der og han gør det ALDRIG i mit nærvær. vi har været sammen i 4 år og har ikke altid haft det let sammen, vi har begge boed på opholdsteder og stak af sammen der var jeg 17 og han 18 . bliver 20 lige om hjørnet.
men skred jo fra kommunen i holstebro fordi de gjorde mig så nervøse med deres bekymringer at forholdet mellem fader og jeg begyndte at gå helt af helvede til var nemlig så syg a bekymring om de ville tage mit barn fra mig .
er i uge 24 nu og er skiftet kommunen op til min mor, men kan ike falde til ro heroppe i aalborg savner at være dernede og vil gerne tætter på fadern da vi er gode venner nu og snakker godt sammen, er bare så bange for hvad kommunen vil sige hvis jeg skifter kommune og har lige fået tilbudt en lejlighed heroppe men kan slet ikke få ro i mit hoved .
men det skal siges da jeg fortalte min daværende kæreste jeg var gravid altså faren blev han forfærdeligt bange og skuffet / ked af det, ja han var helt chokket og sagde nogle dumme ting men han mente dem til de møder vi var til og derfor blev jeg mere og mere bange for de vil tage det .
de havde ikke snakket om at tage det med om at vi skulle ha en hjælp og de ville vudere hvad hjælp, men det fyldte bare så meget i mit hoved at det sidste skænderi vi havde skred jeg min vej alt sammen pga min frygt for at miste -
aalborg kommunen har slet ik snakket om at fjerne mit barn med at hjælpe mig og at jeg skal i mødre gruppe, sagen er hvad gør jeg og hvordan skal jeg flytte derned af og mon holstebro kommune vil have samme bekymring nu når fader og jeg ikke skal bo sammen
er der ikke nogen som kan give mig lidt svar på alt mit tanke myldre
ved godt det står noget rodet håber bare i forstår hvad jeg mener
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: lige siden jeg blev gravid og fandt ud af jeg var det, har jeg været skide bange for de skulle tage mit barn bla, faren ryger hash inden han skal sove ellers er der ikke noget der og han gør det ALDRIG i mit nærvær. vi har været sammen i 4 år og har ikke altid haft det let sammen, vi har begge boed på opholdsteder og stak af sammen der var jeg 17 og han 18 . bliver 20 lige om hjørnet. men skred jo fra kommunen i holstebro fordi de gjorde mig så nervøse med deres bekymringer at forholdet mellem fader og jeg begyndte at gå helt af helvede til var nemlig så syg a bekymring om de ville tage mit barn fra mig . er i uge 24 nu og er skiftet kommunen op til min mor, men kan ike falde til ro heroppe i aalborg savner at være dernede og vil gerne tætter på fadern da vi er gode venner nu og snakker godt sammen, er bare så bange for hvad kommunen vil sige hvis jeg skifter kommune og har lige fået tilbudt en lejlighed heroppe men kan slet ikke få ro i mit hoved . men det skal siges da jeg fortalte min daværende kæreste jeg var gravid altså faren blev han forfærdeligt bange og skuffet / ked af det, ja han var helt chokket og sagde nogle dumme ting men han mente dem til de møder vi var til og derfor blev jeg mere og mere bange for de vil tage det . de havde ikke snakket om at tage det med om at vi skulle ha en hjælp og de ville vudere hvad hjælp, men det fyldte bare så meget i mit hoved at det sidste skænderi vi havde skred jeg min vej alt sammen pga min frygt for at miste - aalborg kommunen har slet ik snakket om at fjerne mit barn med at hjælpe mig og at jeg skal i mødre gruppe, sagen er hvad gør jeg og hvordan skal jeg flytte derned af og mon holstebro kommune vil have samme bekymring nu når fader og jeg ikke skal bo sammen er der ikke nogen som kan give mig lidt svar på alt mit tanke myldre ved godt det står noget rodet håber bare i forstår hvad jeg mener
Jeg forstår ikke, du er flyttet fra Hobro der vil fjerne dit barn og er nu endt i Aalborg der ikke vil fjerne barnet og nu overvejer du at flytte tilbage til din afhængige kæreste og den kommune der vil fjerne barnet?
Hvis det er det der er tilfældet, kan du så ikke selv se det?
Hvad har du tænkt dig at stille op når du står alene i Hobro, med en kæreste der vælger rusmidlet over en baby der har kolik, ikke sovet i en uge og har skreget konstant? Jeg synes du mangler noget realitetssans, det at få børn er ikke legende let - uanset hvem der har bildt dig det ind. Og barnet vil ikke kunne blive normaltfungerende med et forælderhold der er rodløse, afhængige og har manglende evne til at overskue konsekvenserne ved deres valg.
Jeg synes du skulle tænke dig længe og godt om.
tror du misforstår
skriver jeg ikke skal bo med ham han er ikke min kæreste .
og de har ikke sagt de vil fjerne mit barn der står jeg er bange for det de har aldrig snakket om at gøre det.. tror altså du har misforstået helt
og vil bo dernede fordi jeg ikke kan finde til ro heroppe i aalborg måske det gik lidt for hurtigt med at skrive opslaget nu bliver det jo bare misforstået .
og der står ikke det er et rodet forhold der var vist nogle ting jeg ikke fik skrevet i opslaget ham og jeg er venner og jeg savner at være derned hvor jeg har boet i 4 år.
det med opholdsstedet er lidt tid siden .
bare glem opslaget det er for rodet skrevet
Heej med dig !
Der er ikk en eneste der har skrevet på dit opslag - og synes jeg sq er synd ! hmm ... Så nu vil jeg da lii svare på det jeg ka ...
Jeg vil starte med at gøre dig opmærksom på at det er HELT normalt at frygte der kommer nogle stygge kommune folk og tager ens barn ! Specielt som ung mor .... jeg har også tænkt tanken flere gange og panikket over små ting i min hverdag , fordi jeg havde samme frygt !
Jeg tror de er nervøse ang. faren fordi han ryger hash (de kka jo ikk se hvor tit el. Sjældent han gør det) og det er en satans vane at komme ud a ! Men ka du lægge en ren pis'prøve , såå behøver du ikk frygte noget der ! Og såå det ikk super for dem at ha i baghovedet at hvis der kommer problemer , så har i jo før valgt at lave nogle dumme ting - som at stikke a sammen ... Råd fra mig ville nok være at bestemme dig hvor du viil bo - og såå ordne de problemer der dukker op der .. Hjælper ikk at stikke a mere ...
Men på trods a det er der INGEN tvivl om at de helst vil have du lykkes som god mor !.. det både dyrt , besværligt og tabu'tal i deres papir , hvis de ikk kan hjælpe dig godt nok i den kommune du vælger ... Få dig en god sagsbehandler og såå er mit tip at du er 100% ærlig overfor hende og gør det klart at du ønsker at få det hele til at lykkes ... Spørg om hun vil hjælpe dig eog sørge for du får den opstartshjælp du ønsker - og såå stol på hendes svar .... er sikker på dig og din babs nok skal få det godt og det hele skal lykkes ...
Mange VH herfra .
Mogensen&Peanot skriver: Heej med dig ! Der er ikk en eneste der har skrevet på dit opslag - og synes jeg sq er synd ! hmm ... Så nu vil jeg da lii svare på det jeg ka ... Jeg vil starte med at gøre dig opmærksom på at det er HELT normalt at frygte der kommer nogle stygge kommune folk og tager ens barn ! Specielt som ung mor .... jeg har også tænkt tanken flere gange og panikket over små ting i min hverdag , fordi jeg havde samme frygt ! Jeg tror de er nervøse ang. faren fordi han ryger hash (de kka jo ikk se hvor tit el. Sjældent han gør det) og det er en satans vane at komme ud a ! Men ka du lægge en ren pis'prøve , såå behøver du ikk frygte noget der ! Og såå det ikk super for dem at ha i baghovedet at hvis der kommer problemer , så har i jo før valgt at lave nogle dumme ting - som at stikke a sammen ... Råd fra mig ville nok være at bestemme dig hvor du viil bo - og såå ordne de problemer der dukker op der .. Hjælper ikk at stikke a mere ... Men på trods a det er der INGEN tvivl om at de helst vil have du lykkes som god mor !.. det både dyrt , besværligt og tabu'tal i deres papir , hvis de ikk kan hjælpe dig godt nok i den kommune du vælger ... Få dig en god sagsbehandler og såå er mit tip at du er 100% ærlig overfor hende og gør det klart at du ønsker at få det hele til at lykkes ... Spørg om hun vil hjælpe dig eog sørge for du får den opstartshjælp du ønsker - og såå stol på hendes svar .... er sikker på dig og din babs nok skal få det godt og det hele skal lykkes ... Mange VH herfra .
tusinde tak for dit svar kan mærke du forstår mig
men glemte jo helt at skrive grunden til deres bekymring er at jeg har svær adhd og det bekymmer dem og self det at barnest far ryger inden han skal i seng men heldigvis aldrig i mit nærvær
vil flytte ned og bo selv og stadigvæk sørger for mit barn ser faderen skal siges vores forhold var godt indtil jeg blev gravid han er slet ikke klar men da jeg valgte at skride fra ham har han faktisk støttet mig lige siden ang graviditeten og nu glæder han sig .
men ryger ikk selv hash og drikker ikke passer bare mig selv
Jeg har stået i en lign situation, der var bare ikke misbrug indblandet, vil meget gerne dele min histiorie med dig hvis du skriver privat
Jeg tror de to vigtigste ting er, at du bor et sted, hvor du har en form for netværk, som kan hjælpe til en gang i mellem, støtte dig psykisk og give en hånd med lidt praktiske ting, hvis det hele bliver lidt uoverskueligt og vanskeligt. Det er en 24-timers opgave at passe et lille barn, og nogen gange er det virkelig godt at have nogen i ryggen og ikke stå helt alene med det hele. Om det så er i nærheden af din mor eller i nærheden af x-en som er det rigtige sted kan du bedre selv vurdere.
Det andet er så, at du er ærlig overfor kommunen, gør dit bedste for at samarbejde og tager i mod den hjælp, de kan give. Uanset, hvilken kommune det er. De ønsker jo ikke i udgangspunktet at tage dit barn fra dig, så hvis I klarer at samarbejde og du har et netværk i ryggen er jeg sikker på, at det skal gå fint.
Forstår godt, at du er bange og usikker lige nu. Det kan være skræmmende nok at være gravid uden alle de ekstra stressmomenter, du har nu. Prøv at sætte ting lidt systematisk op og tag dig af et problem ad gangen. Så er det lettere at komme igennem det.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128