Barselsklip + Far på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. juni 2012

OverTheRainbow

Hej Damer!

Håber på lidt hjælp omkring det der barsel og alle dets regler

Situation:  Jeg er studerende og har siden december 2011 haft barsel og været på SU's barselsklip. Det semester jeg skal starte op på begynder start November og sønnike har behovsdato til institution 15/10. Min kæreste arbejder men vil gerne på barsel sammen med os og tager derfor 6 ugers barsel med løn. Nu har han så fundet ud af at der er mulighed for 12 ugers barsel, hvilket jo ville være skønt.. Om det så er med fuld løn eller barsels dagpenge ved vi ikke endnu..

Men altså jeg tænker lige hvordan det kommer til at kører med min su? Skal jeg ikke "bare" gå ind og ændre mine barselsklip? Uanset hvad skal jeg jo gå hjemme indtil mit semester starter... er der nogle risici ved at være hjemmegående uden at det er meldt som barsel ift studie etc?

Håber i kan hjælpe bare lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

Tumling<3

Da du er studerende, bruger du ikke af jeres samlede barsel. Du får blot 12 ekstra SU-klip. Din mand har derfor de 2 ugers fædreorlov plus de 32 ugers forældreorlov at gøre brug af inden barnet fylder 9 år.

Du har højst sandsynligt bedt om at få dine barselsklip udbetalt som enkeltklip, altså et klip pr. måned indtil november, hvor du begynder igen. Derefter får du vel almindelig SU igen.

Jeg håber, at det gav svar, ellers spørg igen. Vi står i præcist samme situation, så jeg har efterhånden fået styr på regler mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.