Ja var i dag til et sidste extra jordmor besøg, da mit blodtryg jo er begyndt at ligge lidt højt. Var ved egen jordmor i torsdags, som måltet mit blodtryg til 148/94. Hun snakkede med en læge, som sendte mig vidre til fødegangen, for at få kørt en strimmel på bette pigen, få taget blodprøver og dobbelt tjekket blodtrygget. Efter 1 1/2 time fik jeg lov til at tage hjem, med besked om at de ville ringe hvis der var problemer med min blodprøver. Mit blodtryg var faldet fint igen. Sku dog gå til extra kontrol i løbet af denne uge.
Tirsdag var mit blodtryg igen lidt højt, så de ville gerne at jeg kontaktede fødegangen. Efter samtale med læge sagde de det var ok, sku bare komme til kontrol ved jordmor i dag.
I dag var jeg så til kontrol, blev mærket på maven, tjekket urin og kørt en strimmel på bette pigen. Alt så fint ud! Fik så at vide at jeg jo lige sku kontrol scannes og ha lægesamtale også. Mig et stort???
Kommer ind og bliver scannet, og pludselig spøg hende der scaner mig, hvorfor det først så sent er blevet opdaget at jeg har graviditetes sukkersyg. Mig igen et stort?? Hvor til jeg svare at det har jeg altså ik!! Jo det er da derfor jeg ka scannes. Øøøø det ved jeg ik noget, en jeg har ik sukkersyge!!
Lidt efter kommer lægen, at jo jeg har altså graviditets sukkersyge, det ka de se ud fra de blodprøver jeg fik taget d 26/6, ved egen læge. Ej nu må de altså stoppe, for jeg har ik fået taget blodprøver ved egen læge i tirsdags, der fik jeg målt blodtryg!!
Nu er forvirringen total! Det viser sig så at nej jeg har IK SUKKERSYGE. Min læge er kommet til at sende en anden kvindes blodprøve ind i mit cpr-nr, så nu sku de til at finde ud af hvem hun er, så hun ku få besked!!
Det et sku da for mærkeligt!! Og fik da lige brugt 2 1/2 time på sygehuset! Vh stine
Anmeld