Nogle der har haft stress eller depression? Symptomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

981 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja overskriften siger jo det hele..
Jeg er bange for jeg er der lige nu hvor jeg har enten en depression eller stress.. men hvad er symptomerne??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

wamse

Jeg har en depression, og mine symptomer er/var:

-søvnløshed - har i 2 år stort set ikke sovet igennem en hel nat, og får forskelligt medicin, som skulle hjælpe på det .
-opgivelse
-selvmordstanker
-sort seende
-ude af stand til at ordne selv den mindste ting, som fx at få min datter i børnehave
-angst for andre mennesker i mine mørke perioder

Forinden min depression levede jeg i en lang periode, hvor jeg var meget presset, og tror at det har udløst depressionen.

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg har en depression, og mine symptomer er/var:

-søvnløshed - har i 2 år stort set ikke sovet igennem en hel nat, og får forskelligt medicin, som skulle hjælpe på det .
-opgivelse
-selvmordstanker
-sort seende
-ude af stand til at ordne selv den mindste ting, som fx at få min datter i børnehave
-angst for andre mennesker i mine mørke perioder

Forinden min depression levede jeg i en lang periode, hvor jeg var meget presset, og tror at det har udløst depressionen.

Ok tusind tak for din ærlighed..
Har lige prøvet tage en test på nettet og jeg kunne svare ja til 20 ud af 22 spørgsmål og den sagde jeg havde en svær depression

Anmeld

29. juni 2012

Mettefpigen

Der er mange forskellige symptomer på depressioner for der er mange forskellige typer.... Jeg har en stress depression og for mig er der andre symptomer... Men gå til lægen og tag en snak så finder i ud af noget hjælp...

Anmeld

29. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

Ok tusind tak for din ærlighed..
Har lige prøvet tage en test på nettet og jeg kunne svare ja til 20 ud af 22 spørgsmål og den sagde jeg havde en svær depression

Jeg får terapi en gang i ugen - med mindre jeg aflyser, hvilket jeg desværre ofte gør Ud over det, så har jeg i lidt over 1 år fået anti-depressiv medicin, som ikke har hjulpen mig vildt meget. Jeg får ud over det en anden slags medicin om aftenen for at kunne sove, men det har lige pt en meget begrænset virkning
Jeg skal i august til en psykiater, for at få hans/hendes vurdering.

Anmeld

29. juni 2012

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Der er mange forskellige symptomer på depressioner for der er mange forskellige typer.... Jeg har en stress depression og for mig er der andre symptomer... Men gå til lægen og tag en snak så finder i ud af noget hjælp...

Ok men hvad er dine symptomer?? For jeg troede egentlig at det var stress, indtil jeg nu tog den her depressions test..

Anmeld

29. juni 2012

tarkoflen

Jeg er sygemeldt med stress, mine symptomer er blandt andet følgende:

Rigtig dårlig søvn
Hjertebanken
Manglende overblik
Manglende overskud
Når jeg kom hjem fra job var jeg enten skide sur eller virkelig ked af der
Stoppede lige så stille med at gøre de ting, jeg plejede at elske, f.eks. lave mad og have gæster - vi fik utolig meget fast food og nem mad og jeg har ca. 100 kogebøger, så meget elsker jeg at lave mad
Manglende koncentration

Men der er ingen herinde der kan fortælle dig, om du har det ene eller det andet, så skynd dig at bestille en dobbelttid hos lægen og få en snak med ham/hende.

Jeg håber du kan få noget hjælp og du er velkommen til at skrive en pb til mig.

Stort

Anmeld

29. juni 2012

Mettefpigen

Anonym skriver:

Ok men hvad er dine symptomer?? For jeg troede egentlig at det var stress, indtil jeg nu tog den her depressions test..

Nu er det lidt noget andet noget med mig... Men jeg fik min søn d 3 sep og d 14 sep blev min mor overfaldet og var meget tæt på at miste livet... Jeg har en kæreste der har aften/ nat arbejde og en søn der sov 6-8 timer i døgnet..... Jeg sov ca 2-4 timer i døgnet....... Jeg følte mig mislykket som mor, datter og menneske, gad ingenting, kæmpede for alt også bare for at spise, tudet hele tiden og af ingenting, kunne slet ikk se at min liv skylle blive godt.... Kunne ikk tage mig af mit eget barn i 24 timer alene pågrund af mit temperement...... Jeg fik en stress depression fordi at jeg blev mor, min mor blev overfaldet, han sov max 2-3 timer om natten (stod jeg med alene) min mor skulle flytte, vi skulle selv finde et andet sted at bo, alle mine følelser... Det hele fyldte også 'poppede' det hele over....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.