Ondt efter fødsel og bristning - hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.024 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. juni 2012

pemiro

Ved ikke om den ligger rigtigt, men ville bare høre hvor længe efter en fødsel i havde ondt?
Havde i kun ondt hvor i var blevet syet eller havde i ondt i hele "understellet"?
Og hvor længe havde i ondt? Samt hvilken grad af bristning fik i?

På forhånd tak for jeres svar

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

29. juni 2012

maria_wlt

Jeg fik en svær 3 grads med Ene.. Jeg havde ikke direkte smerter på noget tidspunkt men havde en fornemmelsen af at jeg var åben hvis jeg sad på hug.

Jeg måtte ikke sidde på numsen for længe af gange de første 6-8 uger.

Jeg har en smule ømt arvæv dernede men det er vist også det

Anmeld

29. juni 2012

pemiro

maria_wlt skriver:

Jeg fik en svær 3 grads med Ene.. Jeg havde ikke direkte smerter på noget tidspunkt men havde en fornemmelsen af at jeg var åben hvis jeg sad på hug.

Jeg måtte ikke sidde på numsen for længe af gange de første 6-8 uger.

Jeg har en smule ømt arvæv dernede men det er vist også det

Okay..
Jeg fik en lille 2. Grads bristning pga han blev taget med cup, så jeg fik et par sting i mellemkødet og bagest i skedeåbningen.
Jeg er dog somme tider øm foran (oppe ved urinrør), og tænker om det mon er fordi jeg har forstrukket en muskel agtigt, eller om jeg måske burde kontakte lægen og lige høre ad?
Det bliver bedre dag for dag og det er nu 14 dage siden jeg fødte

Anmeld

29. juni 2012

pemiro

Er der ikke andre der har nogle erfaringer at dele ud af?

Anmeld

29. juni 2012

AnneBJ

pemiro skriver:

Okay..
Jeg fik en lille 2. Grads bristning pga han blev taget med cup, så jeg fik et par sting i mellemkødet og bagest i skedeåbningen.
Jeg er dog somme tider øm foran (oppe ved urinrør), og tænker om det mon er fordi jeg har forstrukket en muskel agtigt, eller om jeg måske burde kontakte lægen og lige høre ad?
Det bliver bedre dag for dag og det er nu 14 dage siden jeg fødte

Det er fordi at også urinrøret er blevet presset rigtig hårdt og meget da du havde presseveer. Jeg havde præcis samme smerte. Den fortog sig efter en måneds tid, men var først helt væk efter ca. 4 mdr. 

Knibeøvelser hjælper!! 

Anmeld

29. juni 2012

modesty

Det er normalt at have ondt/være øm ved urinrøret og når man tisser et godt stykke tid efter fødslen. Tror at det tog i hvert fald en måned her før det gik væk.

Anmeld

29. juni 2012

pemiro

AnneBJ skriver:

Det er fordi at også urinrøret er blevet presset rigtig hårdt og meget da du havde presseveer. Jeg havde præcis samme smerte. Den fortog sig efter en måneds tid, men var først helt væk efter ca. 4 mdr. 

Knibeøvelser hjælper!! 

Okay, dejligt at vide det er normalt
Jeg troede nemlig "bare" man ville være øm ved syningerne og måske i knoglerne...
Jeg laver masser af knibeøvelser (indtil jeg kan mærke jeg har brug for pause) og kan allerede mærke KÆMPE forskel.. Kan holde dem lige så længe som da jeg var gravid nu, og har endnu ingen små uheld haft, så de er effektive

Anmeld

29. juni 2012

pemiro

modesty skriver:

Det er normalt at have ondt/være øm ved urinrøret og når man tisser et godt stykke tid efter fødslen. Tror at det tog i hvert fald en måned her før det gik væk.

Det er jeg glad for at vide
Anede faktisk ikke man blev øm der, men det er selvfølgelig et kæmpe
Pres på urinrøret også, det kan jeg da godt se nu

Anmeld

29. juni 2012

AnneBJ

pemiro skriver:

Okay, dejligt at vide det er normalt
Jeg troede nemlig "bare" man ville være øm ved syningerne og måske i knoglerne...
Jeg laver masser af knibeøvelser (indtil jeg kan mærke jeg har brug for pause) og kan allerede mærke KÆMPE forskel.. Kan holde dem lige så længe som da jeg var gravid nu, og har endnu ingen små uheld haft, så de er effektive

Supergodt! Det skal nok gå over! 

En lille råd herfra er, at hvis du synes noget er anderledes end det bør være, så kom af sted til læge. jeg har været af sted til gynækolog 14 mdr. efter jeg fødte, fordi jeg synes jeg fik mere og mere ondt i det som burde være helet pænt for længe siden! Det vidste sig min hud var helt ødelagt af en svampekur jeg har fået, så derfor var mellemkødet og hele skedeåbningen sår  -endda med betændelse i... 

Point being: selvom det er en træls "kropsdel" at få tjekket, så find dig ikke i, at det ikke er i orden! I mit tilfælde kunne det løses ved hjælp af 2 slags creme og en opfølgende konsultation!

(jeg håber ikke du skal bøvle med noget - det var bare for at understrege vigtigheden af, at få det undersøgt; men urinrøret er bare pga. det store pres!)

Anmeld

29. juni 2012

pemiro

AnneBJ skriver:

Supergodt! Det skal nok gå over! 

En lille råd herfra er, at hvis du synes noget er anderledes end det bør være, så kom af sted til læge. jeg har været af sted til gynækolog 14 mdr. efter jeg fødte, fordi jeg synes jeg fik mere og mere ondt i det som burde være helet pænt for længe siden! Det vidste sig min hud var helt ødelagt af en svampekur jeg har fået, så derfor var mellemkødet og hele skedeåbningen sår  -endda med betændelse i... 

Point being: selvom det er en træls "kropsdel" at få tjekket, så find dig ikke i, at det ikke er i orden! I mit tilfælde kunne det løses ved hjælp af 2 slags creme og en opfølgende konsultation!

(jeg håber ikke du skal bøvle med noget - det var bare for at understrege vigtigheden af, at få det undersøgt; men urinrøret er bare pga. det store pres!)

Tak for dit råd
Jeg er heldigvis ikke bleg for at blive undersøgt dernede, har efterhånden prøvet det en milliard gange pga udebleven mens i over et halvt år.
Det eneste jeg har ondt i lige nu er urinrøret, og det er kun en gang imellem ved meget bevægelse osv.. Som om det bliver træt.
Derudover er jeg øm hvor jeg er blevet syet, men kan mærke mine sting stadig er der, og så er det begyndt at klø en smule fordi det heler, men det er meget normalt med sår for mit vedkommende, så det er det nok også dernede...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.