Bange og nervøs :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Camillos

BabyWish2012 <3 skriver:

Det er nu 3. gang jeg bliver gravid inden for halvandet år. Første gang var i foråret 2011 hvor jeg aborterede tidligt i graviditeten. Jeg blev gravid igen i efteråret 2011 som var planlagt og skete i første hug efter at have smidt p-pillerne. Blev scannet helt til 10+6, hvor alt var i den skønneste orden på trods af jeg blødte kort i 9. uge. Men efter 2. NF'er, måtte vi sige farvel til ønskebabyen som vi havde fulgt i de 3 måneder, de mente vand i hovedet eller kromosomfejl (den levede men voksede ikke den sidste uge som den skulle)

Så her kommer til spørgsmålene og info:

Jeg er lykkelig blevet gravid for 3. gang, vi havde ellers sat PB på pause til efteråret, da jeg ville tabe mig og vi stod/står i flytterod, men alligevel kom lykken til os og blev gravid som en kæmpe overraskelse. Jeg er ca. 5-6 uger henne og kan godt mærke denne graviditet ikke er helt ens, men det er de jo aldrig

Jeg har endnu ikke været til læge eller scanning, men skal til læge på tirsdag..

Jeg vil hører nogle af jer som evt. har prøvet en MA eller lignende, og som måske ved lidt om risikoen for at det sker igen?

Hvor mange af jer har haft en MA, og blevet gravid efter og fået en sund og rask baby (og en god graviditet)?

Jeg er super nervøs for denne graviditet, da det jo sidder i baghovedet om det sker igen. Magter ikke endnu en graviditet der mislykkes. Kæresten har fået tjekket sin sæd (i januar), den er tiptop og fejler ingenting. 

Hospitalet sagde i sin tid at det ikke var sjældent at de så det til NF-scanningen, og det bare sker en gang i mellem, men hvor stor er risikoen for at det sker igen?

Knus fra en fortvivlet og bekymret nygravid.. 

Jeg fortæller kort.. Jeg har haft 4 Ma og en Gu på 5 år... 

Jeg var aldrig nået til uge 12 og fostrene har været gået til af sig selv. 

Tror desværre den pokkers frygt er med til at stresse kroppen unødigt, men Jeg forstår dig altså godt! 

Idag er jeg 24+1 og lillepigen er en Fighter og fejler så vidt de kan se intet...

Du skal bare tro på det lykkes denne gang.. uanset hvordan det går dig vil du jo altid blive ked af at miste "selvom du ikke har turde glæde dig". 

Glæd dig over graviditeten, og lad vær at tage sorgerne på forskud, selv jeg ved det er MEGET svært.. 

herfra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

M&N

rikkeregnbue skriver:

Ville ikke gå uden at give et  og  for at det lykkedes denne gang!

Mange tak for de krydsede fingre, håber det hjælper.

Nu er jeg bare lykkelig over jeg endelig er blevet gravid, på trods af jeg løbet var kørt.  Tak for dit kram!

Anmeld

29. juni 2012

M&N

Camillos skriver:

Jeg fortæller kort.. Jeg har haft 4 Ma og en Gu på 5 år... 

Jeg var aldrig nået til uge 12 og fostrene har været gået til af sig selv. 

Tror desværre den pokkers frygt er med til at stresse kroppen unødigt, men Jeg forstår dig altså godt! 

Idag er jeg 24+1 og lillepigen er en Fighter og fejler så vidt de kan se intet...

Du skal bare tro på det lykkes denne gang.. uanset hvordan det går dig vil du jo altid blive ked af at miste "selvom du ikke har turde glæde dig". 

Glæd dig over graviditeten, og lad vær at tage sorgerne på forskud, selv jeg ved det er MEGET svært.. 

herfra!

Tak. 

Har fulgt dig et stykke tid også før du blev gravid og det gjorde mig ondt at hører at du blev ved med at abortere dit ønskebarn 

Men jeg er glad for at se din graviditet udvikler sig normalt på trods af alle de MA'er og GU'er....

Priser mig også lykkelig for at jeg er blevet gravid og har besluttet mig for at være mere glad og lade være med at bekymrer mig men det er nemt at sige på forhånd, ikk'? 

Prøver at glæde mig og så se hvordan det udvikler sig.

Tak for kram 

Anmeld

29. juni 2012

Rockertand

Set udfra et fagligt synspunkt, så har du oplevet en SA, som en ret stor procentdel oplever, det er der intet usædvanligt i.

Derefter er der opstået en fejl, som sandsynligt er en mutation opstået i dén graviditet (har I fået diagnosen?), og det har heller ikke noget med andre graviditeter at gøre - med mindre det var en sygdom, I er disponerede for?

Nu er du så gravid igen - og jeg kan slet ikke se, hvorfor dette ikke skulle være en sund, levedygtig graviditet..........du har jo ikke noget mønster i det at miste.

Held og lykke 

Anmeld

29. juni 2012

M&N

Rockertand skriver:

Set udfra et fagligt synspunkt, så har du oplevet en SA, som en ret stor procentdel oplever, det er der intet usædvanligt i.

Derefter er der opstået en kromosomfejl, som sandsynligt er en mutation opstået i dén graviditet (har I fået diagnosen?), og det har heller ikke noget med andre graviditeter at gøre - med mindre det var en sygdom, I er disponerede for?

Nu er du så gravid igen - og jeg kan slet ikke se, hvorfor dette ikke skulle være en sund, levedygtig graviditet..........du har jo ikke noget mønster i det at miste.

Held og lykke 

Hej.. Tak for dit svar. 

Ja altså den første ved jeg godt var en SA, selvom de mistænkte en graviditet udenfor livmoderen.

I min 2. graviditet var forsteret jo "levedygtigt" indtil de afbrød graviditeten, som skrevet tidligere lavede de en analyse (moderkagebiopsi) og der var ingen kromosomfejl og det var en lille pige.

Hende overlægen som scannede mig 2. gang (til NF) hun mistænkte vand i hovedet hvis det ikke var kromosomfejl kan ikke huske det hele, da jeg sad og tudbrølede under hele den scanning/samtale, da det ikke kunne gå op for mig at min drømme graviditet skulle afbrydes, da vi nu havde fulgt fosteret siden 5. uge.

Kan godt se jeg ikke har noget mønster i at miste, lige nu priser jeg mig bare lykkelig for at blive gravid på trods af jeg troede aborten havde fucket min cyklus op (kom f.x. 20 dage over tid for at bløde i 5 dage uden smerter) 

Tak for de krydsede fingre, håber de hjælper. 

Anmeld

29. juni 2012

M&N

Rockertand skriver:

Derefter er der opstået en kromosomfejl, som sandsynligt er en mutation opstået i dén graviditet (har I fået diagnosen?), og det har heller ikke noget med andre graviditeter at gøre - med mindre det var en sygdom, I er disponerede for?

Held og lykke 

Hej.. Tak for dit svar. 

Ja altså den første ved jeg godt var en SA, selvom de mistænkte en graviditet udenfor livmoderen.

I min 2. graviditet var forsteret jo "levedygtigt" indtil de afbrød graviditeten, som skrevet tidligere lavede de en analyse (moderkagebiopsi) og der var ingen kromosomfejl og det var en lille pige.

Hende overlægen som scannede mig 2. gang (til NF) hun mistænkte vand i hovedet hvis det ikke var kromosomfejl kan ikke huske det hele, da jeg sad og tudbrølede under hele den scanning/samtale, da det ikke kunne gå op for mig at min drømme graviditet skulle afbrydes, da vi nu havde fulgt fosteret siden 5. uge.

Kan godt se jeg ikke har noget mønster i at miste, lige nu priser jeg mig bare lykkelig for at blive gravid på trods af jeg troede aborten havde fucket min cyklus op (kom f.x. 20 dage over tid for at bløde i 5 dage uden smerter) 

Tak for de krydsede fingre, håber de hjælper. 

Anmeld

29. juni 2012

Camillos

BabyWish2012 <3 skriver:

Tak. 

Har fulgt dig et stykke tid også før du blev gravid og det gjorde mig ondt at hører at du blev ved med at abortere dit ønskebarn 

Men jeg er glad for at se din graviditet udvikler sig normalt på trods af alle de MA'er og GU'er....

Priser mig også lykkelig for at jeg er blevet gravid og har besluttet mig for at være mere glad og lade være med at bekymrer mig men det er nemt at sige på forhånd, ikk'? 

Prøver at glæde mig og så se hvordan det udvikler sig.

Tak for kram 

Godt glæd dig søde .. Det skal nok gå (ved det er nemt at sige). 

Til trods for jeg også i denne graviditet begyndte at bløde og har haft smerter osv osv, er det altså gået alligvel.. 

Tro mig jeg har også denne gang været nede og dykke nogle gange. 

Du er velkommen til at skrive et Pb hvis du har brug for at snakke ..  

Anmeld

29. juni 2012

M&N

Camillos skriver:

Godt glæd dig søde .. Det skal nok gå (ved det er nemt at sige). 

Til trods for jeg også i denne graviditet begyndte at bløde og har haft smerter osv osv, er det altså gået alligvel.. 

Tro mig jeg har også denne gang været nede og dykke nogle gange. 

Du er velkommen til at skrive et Pb hvis du har brug for at snakke ..  

Mange tak søde, det vil jeg.  Glæder mig til alle graviditetens glæder. Hæhæ.

I nat havde jeg faktisk min første graviditets-drøm, hvor jeg drømmer om min graviditet og at jeg var tæt på at føde og kan tydelig huske hvordan man kunne mærke spark og bevægelser i maven (som om jeg har prøvet det før...)

Tusind tak for tilbuddet som jeg helt klart vil benytte mig af hvis det bliver nødvendigt. Knus til dig og al held og lykke med graviditet, glæder mig til fortsat at følge dig. 

Anmeld

29. juni 2012

Frk. Himmelblå

BabyWish2012 <3 skriver:

Tusind tak. Håber heller ikke der sker det samme igen, vi håber og tigger til vi venter os en sund lille rask baby. 

Det ville perfekt især nu hvor det er en lille fin uventet overraskelses baby som er på vej  Var ellers ved at give op hvad PB angår, selvom der kun var gået 7 måneder.

Sikke en lykkelig historie, - er sikker på den forbliver lykkelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.