Rutine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. maj 2009

emma12-09

Hej.. Min datter er knapt 8 uger. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal komme ind i en rytme med hende. Med søvn osv. Nogle foreslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2009

Sweet1978

Først og fremmest så prøv så vidt muligt at lægge hende samme tid hver aften, så godt som det nu kan passe med hendes spisen/amning.

Når hun så vågner om natten og skal spise/skiftes, så tænd kun lidt lys. Evt. i et tilstødende lokale, bare lige nok til du kan se hvad du laver. Og læg hende igen så snart amning mm. er overstået. Ved at holde det dunkelt, når barnet ikke at blive helt vågent og falder hurtigt til ro igen. Og ved hjælp af lys/mørke finder de hurtigt ud af hvad der er nat(sovetid) dag(vågentid).

Håber du kan bruge det

Anmeld

5. maj 2009

emma12-09

Sweet1978 skriver:

Først og fremmest så prøv så vidt muligt at lægge hende samme tid hver aften, så godt som det nu kan passe med hendes spisen/amning.

Når hun så vågner om natten og skal spise/skiftes, så tænd kun lidt lys. Evt. i et tilstødende lokale, bare lige nok til du kan se hvad du laver. Og læg hende igen så snart amning mm. er overstået. Ved at holde det dunkelt, når barnet ikke at blive helt vågent og falder hurtigt til ro igen. Og ved hjælp af lys/mørke finder de hurtigt ud af hvad der er nat(sovetid) dag(vågentid).

Håber du kan bruge det

Tak for tippet.. Jeg gør også sådan om natten, og der er hun god til at falde i søvn igen.. Men mit problem er mere om dagen.. det er ligesom om hun ikke rigtig vil sove selvom hun gaber og hendes øjne er søvninge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.