Kønsbehåring alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.055 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 11 år. Hun har været undersøgt for for tidlig pubertet, men man valgte ikke at medicinere hende, da hun var lige på grænsen til om det var for tidligt eller ej.

Hun har endnu ikke fået menstruation, men jeg forventer at det sker indenfor det næste års tid.

I går var vi i svømmehallen, og jeg kunne se at hun efterhånden har ret meget kønsbehåring. Jeg synes det er ekstremt tidligt, og jeg bliver meget ked afd et på hendes vegne. Hun har længe haft godt udviklede bryster, og nu er kønsbehåringen der altså også...

Er det bare mig, eller ER det ekstremt tidligt? Hvornår tror i man kan forvente at der kommer menstruation?

Øv, hvor har jeg bare en hel knude i maven, over denne nye udvikling, som jeg bare slet ikke synes hun er gammel nok til, men som hun bare takler enormt flot og modent....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Isabella_mor

jeg fik min mens da jeg var 12.. og jeg havde kønsbehåring før.. 

Det bliver jo tidligere og tidligere hele tiden. og nogle piger er mere udviklede end andre og i en tidligere alder end andre.

støt op omkring det, det kan være en svær periode for hende..

Anmeld

28. juni 2012

Babydream<3

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 11 år. Hun har været undersøgt for for tidlig pubertet, men man valgte ikke at medicinere hende, da hun var lige på grænsen til om det var for tidligt eller ej.

Hun har endnu ikke fået menstruation, men jeg forventer at det sker indenfor det næste års tid.

I går var vi i svømmehallen, og jeg kunne se at hun efterhånden har ret meget kønsbehåring. Jeg synes det er ekstremt tidligt, og jeg bliver meget ked afd et på hendes vegne. Hun har længe haft godt udviklede bryster, og nu er kønsbehåringen der altså også...

Er det bare mig, eller ER det ekstremt tidligt? Hvornår tror i man kan forvente at der kommer menstruation?

Øv, hvor har jeg bare en hel knude i maven, over denne nye udvikling, som jeg bare slet ikke synes hun er gammel nok til, men som hun bare takler enormt flot og modent....

Jeg fik menstruation som 10 årig og havde kønsbehåring der. Mine bryster begyndte at udvikle sig så småt fra da jeg var 8 år.

Synes ikke du skal have ondt af hende, det kommer jo før eller siden.

Anmeld

28. juni 2012

Pinkrose

Anonym skriver:

Hej jeg kan desværre kun sige it hvordan det var for mig.
Og jeg var en lille tynd pige jeg fik mens som 9 årig .
Slet ikke sjovt. Og havde meget store bryster allerede som 12 årig. Skiftede skole flere gange pga drillere om at jeg havde silikone bryster.
Køns behåring kom ved 10-12 kan ikke helt huske. Men menstruation fik jeg der som 9 årig.

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Jeg fik bryster som 9 årig og kønbehåring omkring 9½-10 år og min menstruation kom "først" da jeg blev 12....

Alle tøserne i min klasse havde kønsbehåring og bryster (Ja altså, små dutter og nogle mere end andre) da vi gik i fjerde klasse... Og jeg var én af de midterste der fik menstruation halvdelen før mig og halvdelen efter...

Vil mene din datter er helt normal

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Babydream<3 skriver:

Jeg fik menstruation som 10 årig og havde kønsbehåring der. Mine bryster begyndte at udvikle sig så småt fra da jeg var 8 år.

Synes ikke du skal have ondt af hende, det kommer jo før eller siden.

Jaaa det ved jeg også godt  

Jeg tror bare det er sådan lidt vemodigt, når det er ens lille pige der pludselig er så stor... Jeg føler ligesom det er hendes barndom der bliver taget fra hende. Men det er det selvfølgelig ikke.

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Jeg fik bryster som 9 årig og kønbehåring omkring 9½-10 år og min menstruation kom "først" da jeg blev 12....

Alle tøserne i min klasse havde kønsbehåring og bryster (Ja altså, små dutter og nogle mere end andre) da vi gik i fjerde klasse... Og jeg var én af de midterste der fik menstruation halvdelen før mig og halvdelen efter...

Vil mene din datter er helt normal

Ja du har skisme nok ret, tak for svar.

Anmeld

28. juni 2012

Annana89

Jeg fik min første mens da jeg var 12 år og havde også allerede små bryster. Jeg tror også købsbehåring kom ca samtidig.

Jeg kan godt forstå at du som mor sys det er lidt skræmmende måske?! Hun er jo din lille pige der er ved at få en voksenkrop.

Men måske det er sværest for dig og hun har det ok med det. Har du prøvet og høre hende om hun føler sig ved siden af sine jævnaldrende veninder?! Altså du behøver jo ikke og vide hvem der har fået mens, købsbehåring osv. Men du kan måske høre om hin føler sig anderledes og ved siden af de andre tøser kropsmessigt. For hvis hun ikke sus det, er de andre piger måske også godt igang med at udvikle kvindekroppe!

Anmeld

28. juni 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Jeg fik mens i sommerferie et par dage inden 4 klasse startede. Havde haft bryster og en smule hår i et år eller halvandet.

Min veninde fik først alt det da hun var 17 og selv om jeg var lidt hæmmet af min tidlige udvikling havde hun det langt værre af at være så sent udviklet.

Ville nok bare forklare at det kan være svært men måske mere når det er i den anden ende, hun skal nok klare den

Anmeld

28. juni 2012

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

Hej jeg kan desværre kun sige it hvordan det var for mig.
Og jeg var en lille tynd pige jeg fik mens som 9 årig .
Slet ikke sjovt. Og havde meget store bryster allerede som 12 årig. Skiftede skole flere gange pga drillere om at jeg havde silikone bryster.
Køns behåring kom ved 10-12 kan ikke helt huske. Men menstruation fik jeg der som 9 årig.

Det lyder ikke rart...

Min datter har også skiftet skole, pga. drillerier som "du har hængepatter"...

Hun er super glad for hendes nye skole, og der er et par stykker i hendes nye klasse, som er mere eller lige så udviklet som min datter, så det er rart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.