til jer der har været gravid mere end en gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

KarinaA

Kunne i mærke en markant forskel fra den første gravidietet til den anden, jeg venter barn nr. to og føler mig meget mere gravid end jeg gjorde første gang .. 

hvad var der af forskelle ved jer under graviditet, fødsel, og det at have født barn nr. to  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

KarinaA

come on, der må da vær nogen som har været gravid to gange herinde

Anmeld

28. juni 2012

onlyme

KarinaA skriver:

Kunne i mærke en markant forskel fra den første gravidietet til den anden, jeg venter barn nr. to og føler mig meget mere gravid end jeg gjorde første gang .. 

hvad var der af forskelle ved jer under graviditet, fødsel, og det at have født barn nr. to  

eg har endnu ikke født endnu men har termin 14 juli,.
men i min første graviditet følte jeg mig ikke gravid, havde ikke det dårligt med opkast og halsbrænd og næsten ingen plukveer og stikken dernede
men denne gang er jeg vildt belastet har vildt mange plukveer og stikken og haft det dårligt ikke kastet op med dårlig mave jamen puh denne graviditet her er træls og langt fra første

Anmeld

28. juni 2012

MorDk

Jeg er 2. gangsgravid... og der har været STOR foreskel fra start af! Har bare følt mig SÅ gravid.... og har desværre været MEGET plaget af DØGN-kvalme fra uge 7 til og med uge 21. Det har bare være ekstremt hårdt denne gang sys jeg.... Jeg er meget spændt på hvordan fødselsen kommer til at forløbe...*S*

Anmeld

28. juni 2012

Tulle28

Jeg synes denne graviditet (nr 2) har været hårdere. Første gang var jeg meget fysisk aktiv, havde ingen graviditetsgener og følte egentlig ikke jeg var færdig med at være gravid, da hun kom ud (fik PKS uge 38). Denne gang har jeg haft rigtig ondt i lænden fra uge 15-16 stykker og synes generelt bare maven er mere i vejen. Er i uge 32 nu. MEN det er jo også noget andet 2. gang (eller 3.,4.,5. gang) da man jo har et barn at tage sig af og som man får løftet og båret på mærkelige måder og det at man ikke bare kan sætte sig ned og slappe af når man har brug for det som man kunne da man kun var sig selv... Tænker det ind imellem når 1. gangs gravide brokker sig - de skulle da bare prøve at have et barn i forvejen så!:-) Tog 11 kg på ialt sidst og har taget 11 kg på nu, så det ender nok på noget mere denne gang... Men det er jeg nu ikke så bekymret over:-)

Anmeld

28. juni 2012

132319

Slet ikke, havde to meget ens graviditeter.

Begge er startet med kontinuerlige blødninger frem til uge 12, ingen fysiske gener udover en smule halsbrand og benspændinger og begge er sluttet med spotan vandafgang uden veer (i henholdsvis 33+2 og 36+5) og derefter igangsættelse

Anmeld

29. juni 2012

KarinaA

det lyder som om at det mest "normale" er at der er en markant forskel fra den føste til anden gang, når det gælder graviditeten, gad vide om det er det samme med fødslen ?  

Anmeld

29. juni 2012

Mor til Frederic og Freya

KarinaA skriver:

1. graviditet; utrolig nem og ingen gener over hovedet. Kun det at han lå på tværs og de problemer det gav mht at hans hoved kørte på min ribben kant hver gang jeg sad ned og bukked mig - vendings forsøg og pks. Træned 6 dage om ugen i fitness center og var ca. ½ vejs før det rigtig kunne ses. Gik fra undervægtig til normal vægtig.

2. graviditet; en del kvalme og halsbrand. Tog 6 kg på i alt, var også mindre i omfang denne gang. Hun kom ud via pks også.

Begge graviditeter arbejded jeg til det sidste, 4 uger før termin. Har et fysisk arbejde som auto redder og har derved mange skæve og tunge løft/vrid - udkalder vagt - lange vagter på 11+ timer osv.

Anmeld

29. juni 2012

bobbles

KarinaA skriver:

der var meget forskel!

fødsel nr 1: marts 2007 hun blev født ved akut kejsersnit uge 40+0. Hun var skindød men lægerne fik liv i hende igen, hun er en livlig og sprælsk pige idag men lidt motorisk bagud pga fødslen. Graviditeten var super nemt igen gener overhovedet.

fødsel nr. 2: september 2011. Graviditeten var virkelig slem havde så mange smerter og alt var bare galt, var sikker på at det var en dreng denne gang men nej!

Hun ville ud lidt før tid så vandet begyndt at sive om søndagen den 11 september, og da hun ikke var kommet ud tog de hende ved akut kejsersnit i uge 35+5. Hun er en frisk og glad pige og er kommet sig godt efter fødslen

Anmeld

29. juni 2012

frk andreasen

KarinaA skriver:

1 graviditet nød jeg bare, havde en lille smule kvalme og bækkenløsning fra 6 mdr af

2 graviditet kunne mærkes og var meget hårdere med kvalme og opkast hasbrand og divs komplikationer bækkenløsning fra 10 uge sygemeldt

3 graviditet puha er kun 16+0 i dag men for satan det niver bider jager river og den kan så meget mere mærkedes kvalmen kommer og går samt opkasten bækkenløsning fra 9+ sygemeldt 13+

fødslerne var begge voldsomme på hver deres måder meget hurtige og med mange ting bagefter så håber på en mere rolig men stadig hurtig fødsel denne gang

1 gang 4 timer fra 1 ve til hun var ude

2 gang 3 timer fra 1 ve til han var ude

knus tanja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.