Fra 2 til 1 lur - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

Lisasmor

Hejsa

Min pige på snart 13 mdr, har i lang tid sovet en formiddagslur og eftermiddagslur.

hendes formiddagslur varede ca. 1 1/2 time til 2 1/2 det variede meget.

hendes eftermiddagslur var ca. 1 1/2 time. Nu er mit spørgsmål :

her den sidste uge har hun sovet en fin formiddagslur men når jeg så henter hende fra VS vil hun ikke sove eftermiddagslur derhjemme ??

Tror i hun er ved at vælge den fra ? og er det ok kun at sove 1 lur om dagen i den alder. hendes nattesøvn ser sådan ud fra ca. 19-20 til 05.30-06.30

håber i kan hjælpe og dele jeres erfaringer .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Janni.

Hej med dig.
Jeg kan kun fortælle hvad vi har gjort ang. Silas. Min erfaring er ikke stor men et svar er bedre end ingen.

Jeg synes godt det kunne tyde på at hun kan undvære den ene lur, dog er jeg i tvivl om det skal være eftermiddags luren. Her røg formiddags luren først, og eftermiddags luren blev til en middags lur..
Det skete kort tid efter han startede i dagpleje.

Håber i finder ud af det. Spørg endelig hvis jeg skal uddybe.

Anmeld

28. juni 2012

Tona

Lisasmor skriver:

Hejsa

Min pige på snart 13 mdr, har i lang tid sovet en formiddagslur og eftermiddagslur.

her den sidste uge har hun sovet en fin formiddagslur men når jeg så henter hende fra VS vil hun ikke sove eftermiddagslur derhjemme ??

Tror i hun er ved at vælge den fra ? og er det ok kun at sove 1 lur om dagen i den alder. hendes nattesøvn ser sådan ud fra ca. 19-20 til 05.30-06.30

Ja hvis det var mig havde jeg prøvet enten at tage formiddagsluren helt væk eller også skåret den ned til fx en halv time (man kan eksperimentere med længden)

Anmeld

28. juni 2012

Janni.

Glemte lige at Silas er 15 mdr nu. Han var omkring 11 mdr da han gik fra 2 lure til 1.

Anmeld

28. juni 2012

onlyme

Lisasmor skriver:

Hejsa

min søn bliver 1 år 20 juli og han har de sidste 5 dage kun sovet 1 lur om dagen,. Han har valgt sin eftermiddagslur fra han står op 06,00-08,30 og i seng 19,00 han sover formiddagslur en 2-3 timer efter han er stået op også bliver han først trær igen omkring 18,00 også kommer han i bad,. ved så¨ikke om det bare er tidligt her,.

Anmeld

28. juni 2012

HeXeri

Lisasmor skriver:

Hejsa

Det var der omkring vores dreng gik fra 2/3 lure til kun 1. I starten gik han meget tidligt i sin seng, men vi kunne rykke sengetiden ca hveranden dag med 15 minutter. Det tog vel 1 månedes tid og så var han kørt ind.
Han fandt den rutine af sig selv da han startede i dp, sover nu fra 12-14/14.30 og har sin sengetid 19.30/20 - står op kl 05.45, hver eneste dag

Anmeld

28. juni 2012

Lisasmor

Jeg tænker at hvis man kunne strække hendes formiddagslur til 11 - 12 så ville hun nok tage 2-3 timer så kunne hun undgå eftermiddagsluren . Hvis hun vælger at tage sin eftermiddagslur , så har hun så svært ved at falde i søvn om aften . Så ville hendes dag se sådan ud.
6.00 op
07.00 morgenmad
08.00 i vuggestue
09.00 frugt og brød
10.30 frokost
Og herefter middagslur til ca. 13-14
14.00 eftermiddagsmad
17.30 aftensmad herefter i bad og lege lidt
18.30 19.00 i seng
Men min tvivl er om hun kan holde sig fra 6.00 til 11 med sin lur ??

Anmeld

28. juni 2012

Lisasmor

Forresten hvor meget søvn har et barn på 1 år egentlig behov for ?

Anmeld

28. juni 2012

Nea85

Clara var omkring 10 måneder, da hun gik fra 2 til 1 lur. Hun begyndte at være rigtig, rigtig svær at få til at sove om aftenen, så vi tænkte, at det var ved at være tid.
I starten sov hun om formiddagen, ca. fra 10-12, og så holdt hun helt til om aftenen ved 19-tiden, men så var hun til gengæld også rigtig træt!
Hun startede i vuggestue, da hun var lidt over et år gammel, og i tiden op til forsøgte vi langsomt at strække luren til efter kl. 11. Nogle dage var det sværere end andre, men hvis der skete noget, f.eks. legestue eller en lang gåtur med klapvognen, kunne hun sagtens holdes vågen.
Nu er hun næsten 14 måneder og følger vuggestuens søvnrytme, som er fra 12-14 (hun har dage hvor hun sover op til 3 timer), og så bliver hun puttet mellem 19 og 20.

Jeg vil mene, at det godt kunne være tid til at skære formiddagsluren fra. Hvordan er vuggestuens søvnrytme? I kan jo evt. prøve at følge den derhjemme.

Anmeld

28. juni 2012

Nea85

Lisasmor skriver:

Forresten hvor meget søvn har et barn på 1 år egentlig behov for ?

Det er MEGET forskelligt!
Min datter sover ikke ret meget i forhold til mange andre. Hun sover 2-3 timer om dagen og fra 19-20-tiden til 5-6-7-tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.