Linel skriver:
Husk nu at lev livet 
De vigtigste ting er rygning, alkohol, og begrænsning af diverse parfume, makeup og hårfarve produkter..
om du spise øko eller ej, det er babyen nok ligeglad med..
Sørg nu for at lev livet, nyd det, spis du bare slik, chokolade osv, varier din mad med grønt, frugt og fisk osv..
men fordi man er gravid skal man jo ikke leve i en steril verden hvor alt er forbudt.. Babyen kan sagtens tåle du går fordi en der ryger på gaden, og du tager makeup på til evt en fødselsdag, 
Grunden til jeg skriver som jeg gør er fordi jeg har en irritation over de kvinder/mødre/kommende mødre der tror graviditet er en sygdom og alle skal tage højde for de er gravide..(Har desværre mødt nogle frygtelige mennesker da jeg var gravid, ha ha..
Nyd det, gør som du plejer, og så skal din jordemoder nok fortælle dig hvis noget er galt 
Har da ikke tænkt mig at leve i en total steril verden, bare fordi jeg ikke bruger parfume osv, det gjorde jeg jo også før jeg blev gravid, netop for at skåne mig selv og miljøet bl.a. fordi min far har parfumeallergi og jeg har allergi for støvmider så passer jeg bedre på mig selv, uden at bruge alle de ting der er fyldt med kemikalier og parfume/parabener.
Jeg spiser økologisk, og det har jo også en påvirkning med alle de stoffer/pesticider de putter i maden, så det synes jeg da også har en betydning..
Nu ville jeg bare være sikker på jeg ikke havde glemt de ting hvor jeg virkelig skal passe på indenfor "graviditetsverdenen", for at passe på både mig selv og bebse.
Jeg spiser da stadig slik og chokolade og det der hører til men ikke i samme mængder som jeg har gjort da jeg tog 10 kg på under sidste graviditet, derfor har jeg også en grund til at overveje hvad jeg putter i munden 
Og jeg går ikke og tror graviditet er en sygdom! Jeg glæder mig til alle de ting jeg kommer igennem, kvalme, hovedpine osv, så længe barnet er sundt og rask! Jeg vil bare gerne passe på min krop og hvis det også kan hjælpe til at baby får en bedre start på livet, så gør jeg da det...
Men tak...