Hvad skal man undgå i graviditeten? Gode råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

M&N

Hej tøser.

Jeg er jo gået hen og blevet gravid igen  Fandt ud af jeg var gravid for 2 dage siden og er ca. 5-6 uger henne!

Jeg søger nogle råd, udover det jeg selv har styr på, om der er noget jeg har glemt, så må I gerne komme på banen! 

Jeg ryger ikke, jeg drikker ikke, min kæreste ryger ikke, vi spiser økologisk, og næsten ikke slik Kun en gang i mellem.

Jeg bader kun i Neutral/Grøn Balance mv, til mit år og krop, bruger ikke parfume, deo er uden også fra Neutral, bruger kun mascara, men det er ikke hver dag.

Jeg skal ud og købe folsyre idag da de GraVitamin ikke lige var mig i sidste graviditet, ellers har jeg jern og kalk fra GraVitamin også.

Noget jeg mangler?

Farver selvfølgelig ikke hår, neglelak, og vaske/skyllemiddel er uden parfume/parabener osv, men det var også før jeg blev gravid, for at skåne mig selv og miljøet.

Kom gerne med noget jeg har glemt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Linel

Husk nu at lev livet

De vigtigste ting er rygning, alkohol, og begrænsning af diverse parfume, makeup og hårfarve produkter..

om du spise øko eller ej, det er babyen nok ligeglad med..

Sørg nu for at lev livet, nyd det, spis du bare slik, chokolade osv, varier din mad med grønt, frugt og fisk osv..

men fordi man er gravid skal man jo ikke leve i en steril verden hvor alt er forbudt.. Babyen kan sagtens tåle du går fordi en der ryger på gaden, og du tager makeup på til evt en fødselsdag,

Grunden til jeg skriver som jeg gør er fordi jeg har en irritation over de kvinder/mødre/kommende mødre der tror graviditet er en sygdom og alle skal tage højde for de er gravide..(Har desværre mødt nogle frygtelige mennesker da jeg var gravid, ha ha..

Nyd det, gør som du plejer, og så skal din jordemoder nok fortælle dig hvis noget er galt

Anmeld

28. juni 2012

M&N

Linel skriver:

Husk nu at lev livet

De vigtigste ting er rygning, alkohol, og begrænsning af diverse parfume, makeup og hårfarve produkter..

om du spise øko eller ej, det er babyen nok ligeglad med..

Sørg nu for at lev livet, nyd det, spis du bare slik, chokolade osv, varier din mad med grønt, frugt og fisk osv..

men fordi man er gravid skal man jo ikke leve i en steril verden hvor alt er forbudt.. Babyen kan sagtens tåle du går fordi en der ryger på gaden, og du tager makeup på til evt en fødselsdag,

Grunden til jeg skriver som jeg gør er fordi jeg har en irritation over de kvinder/mødre/kommende mødre der tror graviditet er en sygdom og alle skal tage højde for de er gravide..(Har desværre mødt nogle frygtelige mennesker da jeg var gravid, ha ha..

Nyd det, gør som du plejer, og så skal din jordemoder nok fortælle dig hvis noget er galt

Har da ikke tænkt mig at leve i en total steril verden, bare fordi jeg ikke bruger parfume osv, det gjorde jeg jo også før jeg blev gravid, netop for at skåne mig selv og miljøet bl.a. fordi min far har parfumeallergi og jeg har allergi for støvmider så passer jeg bedre på mig selv, uden at bruge alle de ting der er fyldt med kemikalier og parfume/parabener.

Jeg spiser økologisk, og det har jo også en påvirkning med alle de stoffer/pesticider de putter i maden, så det synes jeg da også har en betydning..

Nu ville jeg bare være sikker på jeg ikke havde glemt de ting hvor jeg virkelig skal passe på indenfor "graviditetsverdenen", for at passe på både mig selv og bebse.

Jeg spiser da stadig slik og chokolade og det der hører til men ikke i samme mængder som jeg har gjort da jeg tog 10 kg på under sidste graviditet, derfor har jeg også en grund til at overveje hvad jeg putter i munden 

Og jeg går ikke og tror graviditet er en sygdom! Jeg glæder mig til alle de ting jeg kommer igennem, kvalme, hovedpine osv, så længe barnet er sundt og rask! Jeg vil bare gerne passe på min krop og hvis det også kan hjælpe til at baby får en bedre start på livet, så gør jeg da det...

Men tak...

Anmeld

28. juni 2012

Kay

uhh jo energidrik og for meget cola og kaffe...  det er heller ik for godt

har også i november/december måned læst og set på tv at ligth produkter kan være oversag til fortidlig fødsel... så det har jeg holdt mig fra... men der er så nogle ting på din liste jeg ikke har afholdt mig fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.