Gift på kontakthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg er på kontanthjælp, min kæreste kommer snart på førtids pension. Vi vil SÅ gerne giftes, men er der mulighed for det uden de fjerner min kontanthjælp? og hvad når man er på SU? er det samme vilkår?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

B&J

når i er gift så ryger noget af din kontanthjælp men jeg ville ringe til kommunen og spørge

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

når i er gift så ryger noget af din kontanthjælp men jeg ville ringe til kommunen og spørge

Selvom han kun får udbetalt omkring de 10,000 mdr? :/ Okay mange tak 

Anmeld

27. juni 2012

B&J

Anonym skriver:

Selvom han kun får udbetalt omkring de 10,000 mdr? :/ Okay mange tak 

jaa for mig og min kæreste er begge på kontanthjælp og vi tør ikke gifte os for så mister vi mange penge

Anmeld

27. juni 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Jeg er på kontanthjælp, min kæreste kommer snart på førtids pension. Vi vil SÅ gerne giftes, men er der mulighed for det uden de fjerner min kontanthjælp? og hvad når man er på SU? er det samme vilkår?

nej når du er på su er kommunen ikke med indover.. su er statens "penge" ikke kommunernes.

Men jeg vil kraftigt fraråde at blive gift, så længe du er på kontanthjælp da det gør meget omkring jeres indtægt ( du må maks tjene 10.000 og din partner det samme, før de trækker dig i kh)

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

nej når du er på su er kommunen ikke med indover.. su er statens "penge" ikke kommunernes.

Men jeg vil kraftigt fraråde at blive gift, så længe du er på kontanthjælp da det gør meget omkring jeres indtægt ( du må maks tjene 10.000 og din partner det samme, før de trækker dig i kh)

vi tjener begge 10,000 om måneden.. Så vi har kun 20,000 til at gøre godt for. Så trækker de vel ikke? 

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jaa for mig og min kæreste er begge på kontanthjælp og vi tør ikke gifte os for så mister vi mange penge

utroligt at man skal straffes for at blive gift 

Anmeld

27. juni 2012

jydeinden

Anonym skriver:

vi tjener begge 10,000 om måneden.. Så vi har kun 20,000 til at gøre godt for. Så trækker de vel ikke? 

kan desværre ikke huske om de 20 er før eller efter skat, men tjekker lige borger.dk

Anmeld

27. juni 2012

B&J

Anonym skriver:

utroligt at man skal straffes for at blive gift 

jaaa det er en straf at man vil have hinanden på papir

Anmeld

27. juni 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Er ret sikker på i begge må have , hvad der svarer til , netop DEN kontanthjælp ..
Jeg tror ikke de trækker noget , men ville høre dem ad ...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.