en masse spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Anonym trådstarter

God eftermiddag.
Hvordan er det med vitaminer? Nu tager jeg de obligatoriske multivitaminer for gravide, med hvornår begynder man at skal have mere og hvad?
Hvad med JM? Hvornår, begynder man på det? Og ringer man selv og snakker med dem, eller får man nogle papirere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Fra uge 10 ska man tage jern. Jeg køber bare dem fra apoteket. Tager 3 om dagen, med et glas juice. Juicen hjælper på at jernet bliver optaget bedre i kroppen og modvirker forstoppelse! Ellers ka man tage fiskeolie, det gør jeg ogs! Vh stine

Anmeld

27. juni 2012

samantha1986

Anonym skriver:

God eftermiddag.
Hvordan er det med vitaminer? Nu tager jeg de obligatoriske multivitaminer for gravide, med hvornår begynder man at skal have mere og hvad?
Hvad med JM? Hvornår, begynder man på det? Og ringer man selv og snakker med dem, eller får man nogle papirere?

Du skal fra uge 12 tage jern. Mener det er uge 12. jeg gik dog frem til uge 20 før jeg tog da min mave ikke var glad for dem. Men dem der hedder hemo jern er milde mod maven. Jeg skulle også tage kalk da jeg ikke fik nok mælke produkter. men der tog jeg en snak med jordmoder om det. Og det vil din sikkert også spørge ind til.

Du får et brev fra jordmoder når det er ved at være tid til at du skal op til hende. Og om det er før eller efter uge 20 husker jeg godt nok ikke. Men du skal være ganske rolig for de skal nok huske at sende dig et brev.

Anmeld

27. juni 2012

LEJ

Jeg spiser en vitaminpille til gravide derudover begyndte jeg og spise jern og fiskeolie i uge 10.

Jeg har lige fået et brev fra min jordmor i dag, men skal foreftertiden selv bestille tid.  

Anmeld

27. juni 2012

mortilnoahogmelina

StineW79 skriver:

Fra uge 10 ska man tage jern. Jeg køber bare dem fra apoteket. Tager 3 om dagen, med et glas juice. Juicen hjælper på at jernet bliver optaget bedre i kroppen og modvirker forstoppelse! Ellers ka man tage fiskeolie, det gør jeg ogs! Vh stine

3 hvorfor Så mange ?
Jeg har fået af vide jeg skal tage 1, men i min første graviditet havde jeg slet ikke nok jern i kroppen men blev aldrig sat op i dosis .

Anmeld

27. juni 2012

Mom2

Anonym skriver:

God eftermiddag.

Du skal starte på folinsyre fra du planlægger at blive gravid eller fra det øjeblik du finder ud af at du er gravid og dem skal du tage i 3 måneder.

Jern er fra uge 10, men døjer du meget med træthed kan du starte før (husk dog lige at snakke med lægen). Kan klart anbefale Amino jern, de optages bedre og er milde mod maven.

Fiskeolie er altid godt at spise, men start med det samme hvis ikke du tager det, da det tager ca. 3 måneder før det har en egentlig virkning på dine led.

Kalk og andet vil din jordemoder snakke med dig om. På Hjørring sygehus får man næste tid ved jordemoderen inden man forlader hende.

Anmeld

27. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mortil2tiloktober skriver:

3 hvorfor Så mange ?
Jeg har fået af vide jeg skal tage 1, men i min første graviditet havde jeg slet ikke nok jern i kroppen men blev aldrig sat op i dosis .

Humm der er nok bare forskel på jern piller. Dem fra Matas ska man i hvert fald tá 3 af for at få nok. Det var også dem jeg tog i min første graviditet.  Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.