Hvor langt er jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg har fået en tid til 1. lægeundersøgelse den 25/7, men kan slet ikke finde ud af hvor langt jeg er på dette tidspunkt - eller hvor langt jeg er nu... Har læst mig frem til, at man gerne skulle være i omkring uge 8 til lægeundersøgelsen.

Jeg stoppede med p-piller i marts og har derefter haft mens d. 14/4 og 18/5. Hvor lang er min cyklus så?

Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Kay

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg har fået en tid til 1. lægeundersøgelse den 25/7, men kan slet ikke finde ud af hvor langt jeg er på dette tidspunkt - eller hvor langt jeg er nu... Har læst mig frem til, at man gerne skulle være i omkring uge 8 til lægeundersøgelsen.

Jeg stoppede med p-piller i marts og har derefter haft mens d. 14/4 og 18/5. Hvor lang er min cyklus så?

Håber I kan hjælpe

det er rigtig svært at sige.... for når du lige er stoppet på p piller er cyklus ofte noget rod... men den første du har haft har jo så været på 34 dage... jeg ville lade lægen om at beregne termin hvis jeg var dig 

Anmeld

27. juni 2012

MorTilVictoria

Anonym skriver:

Hej piger.

Håber I kan hjælpe

af hvad jeg kan regne ud er du idag 5+5 

Anmeld

27. juni 2012

Mulle73

Hvis du bare beregner ud fra din sidste mens, har du termin d. 22. februar. Og d. 25. juli vil du være i uge 10. Tror det er helt normalt at komme til første lægebesøg der.

Anmeld

27. juni 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Hej piger.

Håber I kan hjælpe

Efter lægens udregning vil du være 9+4, så det passer perfekt - iforhold til at man jo aldrig er helt 100 på hor lang tman er og derfor i tilfælde af man bliver rykket tilbage så holder fristen sig. . Lægen udregner det ud fra en cyklus på 28 dage..

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

det er rigtig svært at sige.... for når du lige er stoppet på p piller er cyklus ofte noget rod... men den første du har haft har jo så været på 34 dage... jeg ville lade lægen om at beregne termin hvis jeg var dig 

Tak for dit svar.
Vil prøve at spørge min læge når jeg får taget blodprøve

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Frk-Lotusblomst skriver:

Efter lægens udregning vil du være 9+4, så det passer perfekt - iforhold til at man jo aldrig er helt 100 på hor lang tman er og derfor i tilfælde af man bliver rykket tilbage så holder fristen sig. . Lægen udregner det ud fra en cyklus på 28 dage..

Tak for svaret
Spørger min læge om hun vil give et bud på hvor langt jeg er når jeg skal have taget blodprøve, så er jeg ihvertfald lidt mere sikker

Anmeld

27. juni 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Tak for svaret
Spørger min læge om hun vil give et bud på hvor langt jeg er når jeg skal have taget blodprøve, så er jeg ihvertfald lidt mere sikker

Ja gør endelig det.. det plejer de også at gøre. De spørger om din første dag i sidste mens som jo så er d. 18/5 og så regner de ud derfra.

Anmeld

27. juni 2012

Anonym trådstarter

Frk-Lotusblomst skriver:

Ja gør endelig det.. det plejer de også at gøre. De spørger om din første dag i sidste mens som jo så er d. 18/5 og så regner de ud derfra.

Jeg har været til læge idag og fortalte hvornår min sidste mens var osv., men hun fortalte mig ikke hvor langt jeg var, men bestilte bare tid til første undersøgelse.
Men så må jeg spørge direkte ind til det næste gang, for vil da gerne vide det så man kan følge lidt med i hvad der er ved at ske 

Anmeld

27. juni 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

Jeg har været til læge idag og fortalte hvornår min sidste mens var osv., men hun fortalte mig ikke hvor langt jeg var, men bestilte bare tid til første undersøgelse.
Men så må jeg spørge direkte ind til det næste gang, for vil da gerne vide det så man kan følge lidt med i hvad der er ved at ske 

Hmm, hun har nok bare regnet det ud selv. hun ved det ihvertfald for man giver ikke bare en tid til blodprøvetagning uden at vide hvor langt du er på daværende tidspunkt.

Så må du gå lidt til hende næste gang. Og ellers kommer forventet termin til at stå på vandrejournalen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.