Vores dreng på 2 måneder power napper og nægter at sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.136 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

christinak

Vores søn på 2 måneder nægter at sove i løbet af dagen, han falder kort i søvn af 20 min af gangen og så er han klar til at lege, har prøvet at putte ham igen og det hjælper ikke, det resulterer i at når vi kommer til aften så er han så overtræt og pylret at han til sidst gir op og falder i søvn (omkring kl 19-20) sover så til kl 23 og er vågen til kl 2 om natten og falder i søvn til kl 4 og op igen og vil lege. Jeg er fuldstændig udkørt og han er træt det kan jeg se, og når min mand prøver at tá ham og putte ham bliver han helt hysterisk og vil kun være ved mig, ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

TbCp

Sådan er Mikkel også, han er 6 1/2 md nu (korigeret 4 1/2 md.)
Han sover altid indenfor i sin lift, så kan jeg nemlig sætte mig med den på lårerne og vugge ham i søvn igen.
Jeg tager ham ikke op, vugger ham bare til han sover igen, det tager max 10 min.
Ind imellem bliver han meget gal, men jeg fortsætter, schyyser og har en hånd på ham imens. Så sover han 1/2 time mere og så kan jeg vugge igen. Sådan fortsætter jeg så til han sammenlagt har fået et par timer, ellers er han nemlig også bare vildt træt og sur hele dagen.

Det er noget med at nogle børn har svært ved at gå fra den lette søvn og til den dybe søvn og derfor vågner de, så skal de lige hjælpes lidt.

Anmeld

26. juni 2012

christinak

TbCp skriver:

Sådan er Mikkel også, han er 6 1/2 md nu (korigeret 4 1/2 md.)
Han sover altid indenfor i sin lift, så kan jeg nemlig sætte mig med den på lårerne og vugge ham i søvn igen.
Jeg tager ham ikke op, vugger ham bare til han sover igen, det tager max 10 min.
Ind imellem bliver han meget gal, men jeg fortsætter, schyyser og har en hånd på ham imens. Så sover han 1/2 time mere og så kan jeg vugge igen. Sådan fortsætter jeg så til han sammenlagt har fået et par timer, ellers er han nemlig også bare vildt træt og sur hele dagen.

Det er noget med at nogle børn har svært ved at gå fra den lette søvn og til den dybe søvn og derfor vågner de, så skal de lige hjælpes lidt.

Måske jeg skulle prøve det med liften for det duer slet ikke han kommer i barnevognen for han når knap nok derud før han er vågen igen 

Anmeld

26. juni 2012

sofiell89

Min datter er næsten 6 uger, og de sidste 14 dage har hun max sovet 5x30min om dagen (fra vi står op om morgenen - til hun bliver puttet om aftenen). Hun bliver puttet imellem 23 og 01 - er vågen 1 gang i løbet af natten - og står op imellem 09 og 12.
Jeg har den holdning at hellere sove igennem om natten, end sove mange timer om dagen.. Og her har hun åbenbart ikke brug for søvn om dagen.
Min mor har fortalt mig at jeg var på samme måde som barn. Sov hele natten fra jeg var 14dage gammel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.