Hvordan går det hos jer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

Monis

Hej piger.

Jeg er interesseret i at høre, hvordan det går hos jer og jeres babyer? Hvad kan de nu, hvor store er de og hvad har I af glæder og udfordringer?

Malua er 6 uger gammel i dag. Hun vejer 5500 g. og måler 58 cm. Hun er blevet god til at holde sit hoved og meget interesseret i at snakke med hendes forældre Hvilket er såååå sødt - hun er begyndt at sige "aguuur", når vi taler sammen.

De sidste nætter har hun taget nogle lange træk om natten, så jeg har kun skulle amme én gang i løbet af natten - helt mærkeligt!!! Har jo vænnet mig til de natamninger(og jeg synes altså, at det er hyggeligt) -Hun bliver alt for hurtigt stor!

Udfordringen med hende er, at hun ikke så gerne vil sove om aftenen fra 17.00-21.30. Hun bliver overtræt, pyldret/ked af det og vil helst bare hænge ved sin mors bryst. Det kan godt være lidt belastende Vi prøver hele tiden nye tiltag hver aften - og vi håber på at knække "koden" SNART! Hendes mor og far vil gerne snart prøve at have lidt alene-aftenstid sammen

Men ellers går det rigtigt godt - jeg kan slet ikke få nok at min skønne datter - jeg vil helst bare have hende hos mig hele tiden!!!  -Jeg kan kigge på hende i en evighed, og jeg nyder hende i fulde drag - jeg havde aldrig troet, at jeg kunne elsker nogen så højt, som jeg elsker min mand - men hold da op, hvor jeg elsker Malua HØJT HØJT HØJT!!!!

Fortæl hvordan det går hos jer!!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

NNL

Hvor ser hun bare skøn ud, hende Malua

Her har det gået meget op og ned... Siden Sigurd var godt 3 uger, har han ikke rigtig villet sove, og har tydeligvis haft ondt i maven. Vi gik så til en zoneterapeut, som mente han havde kolik, og der er vi nu sluttet af efter 5 behandlinger. Det har hjulpet lidt. I sidste uge startede vi til kiropraktor af samme grund. Han kunne mærke et lille hold i lænden samt stivhed i højre side af nakken. Det kan trykke på nervebanerne til fordøjelsen og dermed kan mavebesværet løses den vej. Vi har været der 2 ud af 3 gange nu, og det har virkelig hjulpet. Vi har fået vores glade dreng tilbage det meste af tiden nu Desværre er vi så nu løbet ind i en omgang influenza, både Sigurd og mig :/

For en uge siden var SP her, hun synes han var ufattelig stærk i kroppen, dygtig til at holde hovedet, og rigtig godt motorisk udviklet. (klart nok når drengen aldrig sover ) Men det var dejligt at høre. Da vejede han 5440 gram og målte 59,5 cm Hun siger dog at han ikke har kolik, da han faktisk ikke græder ret meget. Maveproblemerne kan måske give kolik hos nogle, men Sigurd tog det heldigvis pænt, så det og at vi er gode til at læse hans signaler gør, at vi klarer os fri for skrigturene

I dag bliver han 2 mdr. Han elsker sine hænder, og slår tit sig selv i ansigtet når han skal kigge på dem Og kravlegården og skråstolen er et hit, samt uroen over puslebordet. Og selvfølgelig mor her med alle sine dumme ansigter og sjove lyde Han griner nu med lyd på, og efterligner de ansigter jeg laver til ham

Anmeld

27. juni 2012

CaWi

I dag er Villads 2 mdr og 1 dag, og vi har lige haft besøg af SP'en.
Han har nu vokset sig til 60 cm og 5300 gram, så mine babser virker altså, selvom min svigermor tit spørger om jeg nu også har mælk nok SP'en var super tilfreds med ham. Han ligger midt på kurven, holder øjenkontaktrn rigtig flot og pludre godt.

Vi har også lige ligget syge. Det startede med mig, og en uge efter var det så Villads' tur til at være snotter og forkølet. Det er heldigvis på retur nu, og på trods af sygdom har han stadig været en glad og smilende dreng

For en uges tid siden fandt han sine hænde, og kan kun sige gudskelov for at der findes hagesmækker
Han elsker at ligge på maven i kravlegården og kigge sig i spejlet, og aktivetets tæppet er også et hit Men det bedste han ved, er når mor synger for ham Jeg ved en lærkerede og hjulene på bussen er yndlings sangene pt. Og han "synger" sågar med

Han elsker stadig at putte på sofaen om formiddagen og aftenen med mor, og brusebad med far er bare SÅ dejligt.

Når man sidder og skriver alle de her dejlige ting ned, glemmer man helt hvor stor en -pain in the ass- han kan være, når han nogle aftener bare skriger og skriger, fordi han er så overtræt. Det er heldigvis ikke så slemt lige for tiden, men det er vel bare ind til næste tigerspring.

Men hvad går man dog ikke igennem for sine elskede børn

Anmeld

27. juni 2012

grøn · ært

Dejligt at høre om hvordan det går hos jer - og hvor er jeres unger lækre!

Her går det bare super skønt og stadig dejligt nemt. Vi har kun haft én dag, hvor Maks-Emil har været fuldstændig umulig og græd nærmest konstant. En hård dag, da jeg var helt selv med ham.
Men ellers er han jo et vidunderligt nemt barn! Når han vågner, om det er om natten, om morgen eller midt på dagen, giver han een en masse store smil som det første, efter han har slået øjene op 

Maks-Emil er en stædig lille fyr, som kan blive panisk hysterisk, fordi han ikke kan kravle - eller gå ;-) Men han er nu altså blevet rigtig god til at holde hovedet, så han er da godt på vej :-P Han elsker også at trille - men igen, bliver vildt hysterisk, hvis det ikke lige lykkes i 1. eller 2. hug. Og så er det jo godt, at mor kan hjælpe lidt og når han kommer om på siden eller ned på maven, lyser lykken bare ud af ham og man kan ligesom se, at han forventer en klapsalve - så det får han selvfølgelig :-P

Der er ikke nogen udfordringer eller noget vi kæmper med, med ham. Overhovedet - han er simpelthen bare så nem, rolig og evigglad 

Maks-Emil er, som jeg har skrevet før, begyndt at snakke en hel masse. Han kan simpelthen pludre løs i flere minutter og han synes det er skide skægt, hvis vi snakker med på hans sprog. I går sagde han en meget høj "uuuaaaahh" lyd, som jeg så efterlignede i et lidt højere toneleje. Så efterlignede han dét i et endnu højere toneleje og sådan blev vi ved.... Indtil han vandt :-P Dét synes han også bare var utrolig morsomt! Han har forskellige "sætninger" til de situationer han er i. Det er vildt at kunne høre forskel på dem og det har været rigtig sjovt at opdage, at han faktisk snakker med os eller svarer os og at han fortæller os ting, som fx at han er sulten eller gerne vil skiftes. Jeg elsker når han ligger på sit legetæppe og pludrer løs, mens han smiler og fægter vildt med arme og ben, fordi det er en MEGET vild historie, han er ved at fortælle 

Maks er 7 uger på fredag. Til 5 ugers undersøgelsen, blev han vejer til 4880 gram og målt til 58 cm. :-) 

Anmeld

27. juni 2012

Kruse90

Åårh hvor en dejlig tråd. Skønt at det går så godt hos jer alle.

Her går det også bare super godt. Filucca og vi trives. Vi nyder hende i fulde drag.
Hun er nu endelig begyndt at ville ligge LIDT på maven og øver sig fint i at holde hovedet. Som nævnt tidligere i en anden tråd, blev hun rigtig ked af at hun pludselig ikke kunne efter at være blevet rettet op hos en kranio sekral terapeaut. Men nu er hun ved at have kræfter til at gøre det igen. Vi træner meget på en stor gymnastikbold, hvilket bare er et hit Det er lidt som om jeg kan snyde hende, for hun opdager ikke at det er så hårdt at ligge på maven Alle kneb gælder jo

Men ellers har vi en skøn rytme herhjemme. Hun står op mellem 06.30-07.00 bliver skiftet og spiser morgenmad. Derefter er hun vågen igen et par timer og sover så 2½ og sådan kører dagen igennem Der er godnat flaske kl 22.30-23.00 og så starter næsten dag samme tid.

Hun er også begyndt at pludre helt vildt. Det bliver længere og længere ''sætninger'' og syntes det er skide skægt når vi efteraber hende
Det samme gør hun også ved os.
Hver gang vi skal skifte, og hun får øje på hendes sommerfugle uro er hun et stor smil, det er så sødt at der er gensynsglæde

Men alt i alt er hun en dejlig nem pige, som lige pt er lidt forkølet. Det går heldigvis den rigtig vej, så det er bare dejligt.
Nu lyder hun jo helt rosen rød Meeen hun kan altså også have aftener hvor hun ikke gider puttet der mellem 18.00 og 21.00 så hun bliver overtræt og skriger. Men der er heldigvis længe imellem

Kram Filucca og mor

Anmeld

27. juni 2012

CaWi

Kruse90 skriver:

Åårh hvor en dejlig tråd. Skønt at det går så godt hos jer alle.

Her går det også bare super godt. Filucca og vi trives. Vi nyder hende i fulde drag.
Hun er nu endelig begyndt at ville ligge LIDT på maven og øver sig fint i at holde hovedet. Som nævnt tidligere i en anden tråd, blev hun rigtig ked af at hun pludselig ikke kunne efter at være blevet rettet op hos en kranio sekral terapeaut. Men nu er hun ved at have kræfter til at gøre det igen. Vi træner meget på en stor gymnastikbold, hvilket bare er et hit Det er lidt som om jeg kan snyde hende, for hun opdager ikke at det er så hårdt at ligge på maven Alle kneb gælder jo

Men ellers har vi en skøn rytme herhjemme. Hun står op mellem 06.30-07.00 bliver skiftet og spiser morgenmad. Derefter er hun vågen igen et par timer og sover så 2½ og sådan kører dagen igennem Der er godnat flaske kl 22.30-23.00 og så starter næsten dag samme tid.

Hun er også begyndt at pludre helt vildt. Det bliver længere og længere ''sætninger'' og syntes det er skide skægt når vi efteraber hende
Det samme gør hun også ved os.
Hver gang vi skal skifte, og hun får øje på hendes sommerfugle uro er hun et stor smil, det er så sødt at der er gensynsglæde

Men alt i alt er hun en dejlig nem pige, som lige pt er lidt forkølet. Det går heldigvis den rigtig vej, så det er bare dejligt.
Nu lyder hun jo helt rosen rød Meeen hun kan altså også have aftener hvor hun ikke gider puttet der mellem 18.00 og 21.00 så hun bliver overtræt og skriger. Men der er heldigvis længe imellem

Kram Filucca og mor

Jeg er bare SÅ vild med hendes hår

Anmeld

27. juni 2012

Kruse90

CAWI skriver:

Jeg er bare SÅ vild med hendes hår

Det er jeg også kan du tro
Det er så lækkert

I dag i mødregruppen opdagede de andre børn hende hår, de nuldrede det mellem fingrene (vi har to på 3 mdr i gruppen)

Filucca syntes det var vildt hyggeligt, lige indtil en af dem tog fat hehe
Hun sagde dog ikke noget, for så hårdt var det heller ikke, men hendes ansigtsudtryk sagde i hvertfald ''ihhh sliiip sliiip''

Anmeld

28. juni 2012

Koen.

maj gruppen må altså bare kåres til dem med årets LÆKRESTE unger synes jeg Dejligt at høre hvordan det går hos jer

Her er Liam blevet 6 uger, smiler i stor stil og er så småt ved at finde ud af at man kan lave lyde, især hvis jeg grynter som en gris bliver han meget begejstret og siger iiiiiiiiiuuuuuuuuu

Ved 5 ugers undersøgelsen var han 4500g og 56 cm så han vokser godt derud af, selvom "madpakkerne" har drillet en del!!

Amningen har bøvlet her på det sidste og hver gang man tænkte så køre det, kom der noget nyt først for lidt mælk, så svamp i brysterne pga Liam fik trøske og i sidste weekend var vi på sjælland og havde glemt mine suttebrikker, så fra fredag aften til vi kom i babysam lørdag kl 12 ammede jeg uden = MEGA revne i venstre bryst, nøøj jeg var ved at kaste håndklædet i ringen, for det var den væreste smerte nogensinde og det blødte
Men fik det så til at fungere ved kun at malke det bryst ud nogle dage og så lå han kun ved det andet og nu er vorten endelig næsten helet og han kan ligges til uden alt for mange smerter

Vi har os lige gang i vores første sygdomstur, jeg blev lørdag til søndag ramt at snot, feber og hoste og det fik Liam selvfølgelig os, men feberen forsvandt heldigvis i går aftes og han virker mere frisk i dag

Ellers synes jeg alt i alt at det hele bare går perfekt, meget bedre end vi havde forventet da vi skulle være forældre til 2, alt er gået meget nemmere

ps. sorry for spam, men kender ikke ordet: "at begrænse sig"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.