Utilfreds under måltid - men sulten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. juni 2012

modesty

Hejsa,

min dreng på 8 1/2 mdr. kan være meget utilfreds under måltider. Han spiser næsten altid op og er helt klart sulten, men han kan brokke sig, virke semi-ulykkelig og næsten græde mens han spiser.

Vi er begyndt at give ham små grønsagsstykker, rugbrødsbidder o.s.v. fordi han er ved at blive træt af mos. Men selv når han får den nye, spændende mad, kan han være utilfreds.

Det er faktisk ved ret mange måltider det er sådan.

Hans mad-dag ser sådan ud:

06:00: ammes

07:00: en snack, f.eks en halv banan

10:00: mad og ammes

13:00: mad

16:00: mad

18:00: grød med frugtmos og lidt kød

18:45: ammes og puttes

ca. 22: vågner og ammes

Mad kan være alt muligt, f.eks rugbrød med avocado eller leverpostej, grillede auberginer og squash med torskerogn, røræg, skinke i tern o.s.v.

Jeg har overvejet om han skal have lidt frugt som mellemmåltid - om det simpelthen er fordi han går sukkerkold. Men jeg synes allerede at han spiser ret meget sin alder taget i betragtning - fire fulde måltider og fire amninger i døgnet.

Er der nogen der har prøvet det samme? Og har fundet ud af hvad det skyldes?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

L&V

modesty skriver:

Hejsa,

min dreng på 8 1/2 mdr. kan være meget utilfreds under måltider. Han spiser næsten altid op og er helt klart sulten, men han kan brokke sig, virke semi-ulykkelig og næsten græde mens han spiser.

Vi er begyndt at give ham små grøntsagsstykeer, rugbrødsbidder o.s.v. fordi han er ved at blive træt af grøden. Men selv når han får den nye, spændende mad, kan han være utilfreds.

Det er faktisk ved ret mange måltider det er sådan.

Hans mad-dag ser sådan ud:

06:00: ammes

07:00: en snack, f.eks en halv banan

10:00: mad og ammes

13:00: mad

16:00: mad

18:00: grød med frugtmos og lidt kød

18:45: ammes og puttes

ca. 22: vågner og ammes

Mad kan være alt muligt, f.eks rugbrød med avocado eller leverpostej, grillede auberginer og squash med torskerogn, røræg, skinke i tern o.s.v.

Jeg har overvejet om han skal have lidt frugt som mellemmåltid - om det simpelthen er fordi han går sukkerkold. Men jeg synes allerede at han spiser ret meget sin alder taget i betragtning - fire fulde måltider og fire amninger i døgnet.

Er der nogen der har prøvet det samme? Og har fundet ud af hvad det skyldes?

På forhånd tak for svar. 

Er der tænder på vej?? Laura brokker nemlig os meget og er ik tosset med og spise når det er

Anmeld

25. juni 2012

modesty

Månsson skriver:

Er der tænder på vej?? Laura brokker nemlig os meget og er ik tosset med og spise når det er

Han har fået én og den anden kommer nok snart, men jeg synes at det har stået på i for lang tid til at det kan være tænder. Og han tygger gladeligt i f.eks jordbær, så det virker ikke til at han er øm.

Anmeld

25. juni 2012

4xGreve

Milo gør det samme og han er kun 4 1/2 månede... Han åbner selv munden og tager gerne imod maden nen små græder klynker mm. Og til sidst stopper jeg selvom han stadig er sulten for syntes det er så synd, så følger lige med her

Anmeld

25. juni 2012

L&V

modesty skriver:

Han har fået én og den anden kommer nok snart, men jeg synes at det har stået på i for lang tid til at det kan være tænder. Og han tygger gladeligt i f.eks jordbær, så det virker ikke til at han er øm.

Nå oki.. Nu ved jeg jo ikke hvordan i spiser men kan det være fordi han selv vil altså selv ta maden og putte i munden osv

Anmeld

25. juni 2012

modesty

Månsson skriver:

Nå oki.. Nu ved jeg jo ikke hvordan i spiser men kan det være fordi han selv vil altså selv ta maden og putte i munden osv

Jeg har prøvet at give ham stykker han selv kan sidde og putte i munden, men jeg synes ikke rigtigt at det gør nogen forskel. Det er også derfor jeg er lidt i vildrede, jeg prøver alle de gængse ting, at spise samtidig med ham, at hygge og synge o.s.v. Men intet virker.

Anmeld

25. juni 2012

L&V

modesty skriver:

Jeg har prøvet at give ham stykker han selv kan sidde og putte i munden, men jeg synes ikke rigtigt at det gør nogen forskel. Det er også derfor jeg er lidt i vildrede, jeg prøver alle de gængse ting, at spise samtidig med ham, at hygge og synge o.s.v. Men intet virker.

Jamen dog, ja så er jeg hvis tom for bud må jeg sige.. Håber der er en derude der kan hjælpe dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.